לדלג לתוכן

היכל הזיכרון של צ'יאונה סוגיהארה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היכל הזיכרון של צ'יאונה סוגיהארה
杉原千畝記念館
מידע כללי
סוג מוזיאון עריכת הנתון בוויקינתונים
על שם צ'יאונה סוגיהארה עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום יאוטסו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–2000
תאריך פתיחה רשמי 2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.sugihara-museum.jp
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היכל הזיכרון של צ'יאונה סוגיהארהיפנית: 杉原千畝記念館) הוא מוזיאון השוכן בעיר יאוטסו שבמחוז גיפו שביפן.

המוזיאון מספר למבקריו את סיפורו של צ'יאונה סוגיהארה, דיפלומט יפני, יליד העיר, שהציל את חייהם של אלפי יהודים כאשר כיהן כקונסול יפן בקובנה, ליטא. המוזיאון כולל עשרה חלקים, כולל שחזור של משרד הקונסוליה היפנית בקובנה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנייתו של היכל הזיכרון של צ'יאונה סוגיהארה הסתיימה ב-2000. ההיכל נבנה מעצי ברוש יפני ממחוז גיפו והוא מדגיש את ההבדלים התרבותיים בין ליטא לבין המחוז. ההיכל עבר שיפוצים ב-2017 במסגרתם פנים ההיכל שוחזר כדי שיראה אותנטי יותר.[1] בהיכל הזיכרון מבקרים כ-200,000 איש בשנה, מתוכם כ-2,000 מגיעים מישראל.[2]

חלקי היכל הזיכרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

היכל הזיכרון מחולק לעשרה חלקים שמסומנים באותיות A-J. חלקים A ו-B מקנים למבקרים את הרקע לשואה ולרדיפת היהודים על ידי הנאצים. חלקים C עד E מספרים על החלטתו של סוגיהארה להנפיק אשרות ועל האופן שבו הוא סייע ליהודים להימלט מאירופה. חלקים F עד J דנים בהשפעה של האשרות של סוגיהארה על אלו שנמלטו, ואלו החלקים בהיכל בהם גם מוצגים מכתבי התודה מפליטים יהודים ו"דוחות הנחיתה של טסורוגה", סיפורים של פליטים יהודים רבים שבסופו של דבר נמלטו לנמל טסורוגה. בהיכל מוצג גם "ההחלטה", שחזור של משרדו של סוגיהארה בקובנה, שם המבקרים יכולים לחוש את הדילמה של סוגיהרה ולהגיע בכוחות עצמם להחלטה.

פארק ג'ינדונוקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פארק ג'ינדונוקה הוא הפארק בו נבנה היכל הזיכרון של צ'יאונה סוגיהארה. הפארק מחולק לארבעה חלקים: אזור הזיכרון, אזור הגישה, אזור התרבות ואזור שעשועים. בפארק ניצבות שתי אנדרטאות מרכזיות, "האנדרטה לשלום עולמי" באזור הזיכרון שמעבירה את התקווה לשלום עולמי, ו"אנדרטת אשרות החיים", שמראה את התקווה שנוצרה בעקבות האשרות שהוענקו על ידי סוגיהארה. שתי האנדרטאות הוקמו ב-1996.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]