היקארו נו גו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היקארו נו גו
ヒカルの碁

העטיפה באנגלית של כרך המאנגה הראשון
הגו של היקארו
סוגה משחקים, פסיכולוגיה, פנטזיה, בית ספר
מאנגה
יוצר יומי הוטה
מאייר טקאשי אובטה
הוצאה Shueisha
התפרסם לראשונה במגזין Shonen Jump
תקופת הפרסום המקורית 19982003
מספר הכרכים שהתפרסמו 23
אנימה
אורך פרק 20 דקות
במאי שין נישאיזאווה
אולפני אנימציה סטודיו פיירו
רשת שידור

TV Tokyo (יפן)

ערוץ הילדים (ישראל)
תקופת שידור מקורית 10 באוקטובר 200126 במרץ 2003
מספר העונות 1
מספר הפרקים 75

הסדרה היִקָארוּ נוֹ גוֹיפנית: ヒカルの碁, משחק הגו של היקארו) היא סדרת אנימה שמבוססת על המשחק הסיני גו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היִקַארוּ שינְדוּ בן ה-12 מגיע יחד עם חברתו אקארי לבית של סבא שלו. בעודו מחפש מציאות שיוכל למכור כפיצוי על ביטול דמי הכיס שלו בעליית הגג, הוא מוצא לוח גו מוכתם בדם. אקארי לא מצליחה להבחין בדם, והיקארו המבולבל רואה כי מהלוח יוצאת רוח רפאים. לאותה רוח קוראים פוג'יווארה נו סאי, שחקן גו מתקופת הייאן. נשמתו של סאי מתערבת בתודעתו של היקארו והוא הופך למין דיבוק של היקארו. להיקארו אין כל עניין במשחק הגו, אבל סאי, שמשחק הגו הוא כל מהותו, מפציר בהיקארו לתת לו לשחק ולבסוף היקארו מחליט להסכים. היקארו לוקח את סאי לאולם הגו בו משחק סבא שלו, ושם הוא פוגש ילד בן גילו. היקארו משחק איתו כאשר סאי מכתיב לו מהלכים והוא מבצע אותם. סאי מגלה כי הילד מוכשר מאוד, אך הוא אינו ברמה של שחקן כמו סאי. שמו של הילד הוא אקירה טויה, ולמרות גילו הצעיר הוא שחקן מוכשר במיוחד, ברמה של שחקן מקצועי. אביו של אקירה, שחקן גו מקצוען והשחקן המוביל כרגע ביפן, מגלה עניין בשחקן שניצח את בנו ומזמין אותו למשחק. המשחק נקטע כאשר היקארו נבהל ובורח. לאט לאט מתחיל היקארו להתעניין בגו ולשחק בעצמו. הוא מתקדם במטרה להביס את אקירה טויה בעצמו, בלי עזרת סאי, ולהפוך למקצוען גו. היקארו נו גו היא אנימה פופולרית מאוד שהציתה מחדש את האהבה למשחק בקרב צעירים במזרח הרחוק ובעולם כולו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סאי פוג'יווארה: שחקן גו מתקופת הייאן. בעברו סאי ואדם נוסף היו מוריו לגו של הקיסר היפני. המורה השני שכנע את הקיסר כי אין לו צורך בשני מורים. הוחלט ששני המורים ישחקו זה מול זה והמפסיד יעזוב את הארמון. שני השחקנים התעמתו במשחק מסעיר. יריבו של סאי נדחק לפינה, אבל הוא רימה כדי להחלץ. כאשר סאי התכוון להעיר לו על כך, יריבו הטיל את האשמה על סאי עצמו. הקיסר אינו מוכן לקבל אירוע מתועב כזה לנגד עינייו ומעלים עין מהעניין. בסוף המשחק הפסיד סאי בגלל רמאות יריבו, ולכן הואשם ברמאות, נודה מהחברה וגורש ליער. מפנ שלא היה יכול לשחק יותר גו הוא התאבד בטביעה באגם. סאי לא באמת רצה למות, הוא רצה להמשיך לשחק גו ולבצע את "המהלך האלוהי". מרוב רצונו לבצע את המהלך האלוהי נכנסה נשמתו של סאי ללוח גו ולא הגיעה לגן עדן. כעבור כמה זמן הלוח נמצא על ידי שוסאקו הונינבו, ונשמתו של סאי נכנסה לתוכו. סאי השתמש בשוסאקו כדי שיוכל להמשיך לשחק, ובגללו הונינבו נחשב לשחקן הטוב ביותר. לאחר כמה זמן הונינבו מת ונשמתו של סאי חזרה ללוח הגו. כעבור מספר גדול של שנים הלוח נמצא על ידי היקארו שינדו.
  • היקארו שינדו: שחקן מתחיל אשר לאט לאט מתקדם והופך למוכשר ביותר, מודרך על ידי סאי, אשר שוכן בליבו. היקארו הוא נער עקשן ונוטה להתעצבן בקלות אבל גם תחרותי ותמיד נחוש להתקדם.
  • אקירה טויה: בנו של קויו טויה (מג'ין טויה) המפורסם. הוא פגש את היקארו במועדון הגו של אביו שם הם שיחקו (היקארו שיחק את מהלכיו של סאי). מאז אותו משחק אקירה רודף אחרי היקארו כדי לנצח אותו, בלי לדעת שמדובר בסאי ולא בהיקארו. היקארו רודף אחריו גם הוא, במטרה לנצח אותו לבדו. לאחר שאקירה טויה מגלה את יכולותיו האמתיות של היקארו, הוא ממעיט בערכו, אך היקארו מדביק אותו ובכך מדרבן אותו להתרחק ולהתקדם.
  • מג'ין "קויו" טויה: שחקן (מקצוען) הגו המפורסם והמוכשר ביותר כיום, עד להגעתו של סאי. נחשב לאדם הקרוב ביותר לביצוע המהלך האלוהי.
  • אקארי פוג'יסאקי: חברת ילדות ושכנתו של היקארו. מתחילה להתעניין בגו בעקבות היקארו. היקארו אוהב לרדת עליה ולא נותן לה הזדמנות להוכיח את עצמה. היא מאוהבת בו ואף החלה ללמוד גו למענו.
  • יושיטאקה וואיה: חבר טוב של היקארו שהכיר בתוכנית האינסיי. שואף להיות מקצוען ואוהב לשחק גו ברשת (כינויו הוא 'זלדה'). אף שאינו יודע על סאיי, הוא חושד שהיקארו מקושר אליו בצורה כלשהי, על סמך דמיון מסוים בסגנון משחקיהם ועל סמך דברים שהיקארו פלט בחוסר זהירות.
  • קוסוקה אוצ'י: לומד בתוכנית האינסיי. ילד עשיר ומפונק שסבו מביא מקצוענים כדי ללמד אותו. הוא לא מחבב את היקארו ולאחר שרואה את העניין שמגלה בו אקירה טויה, הוא אף מחשיב אותו ליריב.
  • יוקי מיטאני: נגרר על ידי היקארו למועדון הגו של בית הספר האזיי. שימש כקפטן הקבוצה עד פרישתו של היקארו ואז עזב. מאוד מוכשר בגו אך מרמה כדי להרוויח כסף.
  • סיניצ'ירו איסומי: היה אינסיי בזמנו של היקארו, אך פרש לזמן מה ממשחק הגו אחרי שהפסיד את הזדמנותו האחרונה לעבור את המבחן למקצועי כאינסיי. לאחר מכן, הוא נסע לתקופה של חודשיים לסין והתאמן שם עם שחקני הגו הסינים. אחרי שחזר ליפן, הוא נכנס למבחני הפרו (מקצועיות) ועבר. הוא ווואיה היו חבריו הטובים ביותר של היקארו בין האינסיי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא היקארו נו גו בוויקישיתוף