הכספת (סרט, 2021)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הכספת
Way Down
בימוי ז'אומה בלאגרו עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פרדי היימור, Eneko Lizarraga, Ghislain Barrois, אלוורו אוגוסטין עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Michel Gaztanbide, Andrés M. Koppel עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה David Gallart עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים פרדי היימור
Pino Montesdeoca
Silvia de Pé
Joaquín Molla
Phillip Rogers
Fernando Moraleda
Tomás del Estal
Julio Vélez
Ignacio Duran
Juan Capilla
Jacobo Dicenta
Ramón Robles
Mario Mayo
Pepe Carrasco
Juan Pedro Roldán
Josean Guerrero
Josan Grau
Ferran Terraza
Juan Dávila
Simon Cohen
Robert Crumpton
Ángel López Soto
David Chevers
Hunter Tremayne
אמיליו גוטיירס
אקסל שטיין
Daniel Holguín
פמקה ינסן
לואיס טוסאר
ליאם קנינגהם
חוסה קורונאדו
אסטריד ברג'ס פריסבי
סם ריילי
Del Mar Richardson
James Giblin
Fernando Martín
Craig Stevenson
Eric Goode
Chen Lu
Frank Feys
Julius Cotter
Bill Dixon
Reg Wilson
Vicente Gil
Vicente Gil עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Arnau Bataller עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דניאל אראניו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ספרד עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה TF1 International עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 בינואר 2021 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 118 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט שוד, סרט מותחן, סרט פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הכספת הוא סרט מותחן פעולה שוד ספרדי משנת 2021 בבימויו של ז'אומה בלאגרו (אנ'). בסרט מככבים פרדי היימור, אסטריד ברג'ס פריסבי, סם ריילי, ליאם קנינגהם, לואיס טוסר, אקסל סטיין, חוסה קורונדו ופמקה ינסן. [1] הסיפור מזכיר דמיון חולף לזה של פרויקט הברבור השחור, ששוחזר ב-2007 על ידי Odyssey Marine Exploration, חברת חילוץ ימית פרטית, אך מאוחר יותר הועבר לספרד לאחר 5 שנים של מריבות משפטיות. [2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום הוא סטודנט מחונן להנדסה באוניברסיטת קיימברידג', שאחריו מחזרים מגייסים מכמה חברות נפט גדולות, כולם מבטיחים לו משכורות והטבות עבודה עשירות יותר ויותר אם יסכים לעבוד אצלן. תום דוחה את ההצעות, ומאוחר יותר הסביר לאביו מנהל הנפט בארוחת הערב שהוא לא רוצה את החיים שקריירה בתעשיית הנפט תביא לו. במהלך השיחה הזו הוא מקבל הודעת טקסט אנונימית ממישהו שמתבונן בו במסעדה ואומר לו להיפגש במועדון.

הוא הולך למקום שהוא מקבל הוראה ופוגש אישה בשם לוריין, שמכירה לו את וולטר, המנהל חברת חילוץ שמצאה אוצר גדול המכונה "האוצר של גואדלופה", אך הוא נתפס על ידי ממשלת ספרד בגלל שהחברה של וולטר לא תפסה את האוצר באופן חוקי.

וולטר הרכיב צוות המורכב מחברים בעלי כישורים שונים כולל לוריין, רמאית; סיימון, מומחה ללוגיסטיקה; קלאוס, האקר מחשבים; וג'יימס, שותפו הוותיק לציד האוצרות של וולטר. וולטר זקוק לגאונות ההנדסית של תום כדי לעזור להם לפרוץ את הכספת שמחזיקה את האוצר שהוחרם בתוך בנק ספרד. תום מסכים לעזור ומצטרף אליהם במדריד במהלך מונדיאל 2010 כשספרד מתמודדת על תואר האליפות. תוך שימוש ברעש הקהל של האוהדים הרבים שהתאספו בעיר כדי לצפות במשחקים ככיסוי, הם בודקים את הבנק וקובעים שהכספת יושבת במשקל ענקי מתחת למאגר מים גדול. אם המשקל משתנה במעט, הכספת מציפה, ומטביעה את כל הפולשים שעלולים להיות בפנים.

בצורך למצוא פתרון לפני הגמר, שאחריו הקהל יתפזר, תום קובע שהם יכולים להביס את הסולם על ידי הקפאתו עם 500 ליטר חנקן, להאט את המכניקה של הסולם מספיק זמן כדי שלא ירשום את נוכחותם ויגרום לשיטפון בזמן שהם מחזירים את האוצר.

הם מתקדמים עם התוכנית שלהם, כאשר סיימון מקפיא בהצלחה את המשקל מתחת לרצפת הכספת בזמן שתום, לוריין וג'יימס עושים את דרכם פנימה בצורה מסוכנת. התוכנית של תום עבדה אבל המשקל מתחיל להפשיר הרבה יותר מהר מהצפוי, אז השלישייה ממהרת למצוא את הפריט במיכלים שהם מחפשים: אוסף של שלושה מטבעות מסר פרנסיס דרייק שמתארים היכן למצוא את מטמון האוצרות האדיר שלו.

כשהם מאתרים את המטבעות, גוסטבו, ראש אבטחת הבנק, החזיר לעצמו את השליטה במערכות שלו לאחר שהן נחדרו ללא ידיעתו על ידי קלאוס ימים קודם לכן. לאחר שנודע לו בימים שלפני כן שהצוות כבר הסתנן לבנק כדי לסייר בו, הוא שולח צוות כדי לעצור את הפולשים. מתוך אמונה שהם נפגעים, וולטר אומר לשלישייה להיכנע לצוות. לאחר מכן ג'יימס מוציא אקדח לעבר תום, המסרב להיכנע, ודורש מתום למסור את המטבעות, וחושף שהוא עובד עבור הממשלה הבריטית. הכספת ננעלת ולוכדת אותם בפנים, אולם חווית הצלילה של ג'יימס מעניקה לו את היכולת לשחות למקום מבטחים והוא נוטש את השניים האחרים.

כשנגמר הזמן, תום חושד שהמפתח לעצירת זרימת המים לתוך הכספת הוא להערים על הסולם על ידי הוספת משקל נוסף ולגרום לו לחשוב שהכספת מלאה במים. הוא מורה לסיימון לערום את מיכלי החנקן הריקים על המשקל עבור משקל נוסף, אבל זה לא מספיק כדי לעצור את זרימת המים. הצוות מאבד את הקשר עם תום ולוריין, מתוך אמונה שהם טבעו, עד שכמוצא אחרון סיימון עצמו עולה על הסקאלה עם רדיו המשדר את פרשנות המונדיאל, כשהמשקל האחרון מפסיק את זרימת המים.

הכספת מתחילה להתרוקן, ותום ולוריין מצליחים להתחמק מאבטחת הבנק ולברוח לכיכר שבה האוהדים צופים בספרד מנצחת את הולנד על תואר המונדיאל הראשון שלהם.

בשגרירות בריטניה, ג'יימס דיווח למרגרט, שותפה שלו ושל וולטר, ומעביר את המטבעות, רק כדי לגלות שהמטבעות מזויפים ושוולטר עדיין מחזיק במקוריים. כשהצוות נרגע בסן טרופה, וולטר מגלה שהאוצר קבור מתחת לבנק אנגליה. שוד חדש מתחיל שנתיים מאוחר יותר כאשר אולימפיאדת 2012 מתחילה בלונדון.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכספת יצא לאקרנים ב-15 בינואר 2021 בברזיל ובטאיוואן, ובמרץ בארצות הברית. ב-31 ביולי, הוא הפך זמין בנטפליקס. [3]

בספרד, הסרט נועד בתחילה לצאת לאקרנים בסתיו 2020, אך היציאה לאקרנים נדחתה ל-12 בנובמבר 2021 עקב מגפת ה-COVID-19, שגרמה לגניזת כל הכותרים של קולנוע Telecinco שהמתינו ליציאתם לאקרנים בקולנוע. [4] [5] [6]

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הכניס 1.2 מיליון אירו בסוף השבוע הראשון שלו בספרד, [7] והכניס בסך הכל 9 מיליון דולר ברחבי העולם (6.9 מיליון דולר בספרד). [8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Marsh, James (4 במרץ 2021). "Way Down movie review: Ocean's 11 meets The Italian Job in heist thriller set in Spain". South China Morning Post. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Green, Robert (17 בפברואר 2012). "Sunken treasure headed back to Spain". Reuters. ארכיון מ-24 בספטמבר 2015. נבדק ב-9 בדצמבר 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Balkovich, Robert (3 באוגוסט 2021). "The Freddie Highmore Crime Thriller Flop Defying Odds And Heating Up On Netflix". Looper.com. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "'Way Down', la superproducción de Telecinco Cinema con grandes aspiraciones en la taquilla, llega por fin a los cines españoles". audiovisual451.com (בספרדית). 10 בנובמבר 2021. נבדק ב-27 ביולי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Fdez, Juanma (2 בינואר 2021). "2020, el año en el que Mediaset le dio la espalda al cine español". Bluper (בספרדית). El Español. נבדק ב-2021-10-07. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Heredia, Sara (15 בנובמבר 2021). "Los 2 misterios en los que se centra 'Way Down', el gran atraco de Freddie Highmore". SoloCine. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "'Way Down' se convierte en el mejor estreno español del año y mantiene la taquilla por encima de cinco millones de euros". Audiovisual451. 17 בנובמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Way Down' Box Office". Box Office Mojo.