הכת של צ'אקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הכת של צ'אקי
Cult of Chucky
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי דון מנסיני
הופק בידי דוד קירשנר
אוגדן גבנסקי
תסריט דון מנסיני
שחקנים ראשיים פיונה דוריף
מייקל תריו
אדם הורטיג
אלכס וינסנט
ג'ניפר טילי
מוזיקה ג'וזף לודוקה
צילום מייקל מרשל
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה סרטי יוניברסל
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה
הקרנת בכורה 24 באוגוסט 2017 (פסטיבל הסרטים בלונדון – FrightFest)
3 באוקטובר 2017
משך הקרנה 91 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה על-טבעית
תקציב 5,000,000
סרט קודם הקללה של צ'אקי
סרט הבא משחק ילדים (סרט, 2019)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הכת של צ'אקיאנגלית: Cult of Chucky) הוא סרט אימה על טבעי אמריקאי משנת 2017, שנכתב ובוים על ידי דון מנסיני. הכת של צ'אקי הוא הסרט השביעי מסדרת סרטי משחק ילדים, בסרט מככבים פיונה דוריף, מייקל תריו, אדם הורינג, אלכס וינסנט, אליזבת רוזן, גרייס לין קונג, מרינה סטפנסון, זאק סנטיאגו, עלי טטרין, ג'ניפר טילי, כריסטין אליז ובראד דוריף. הכת של צ'אקי הוצג לראשונה בינואר 2017, בפסטיבל הסרטים בלונדון. הסרט יצא לשירות הסטרימינג על ידי סרטי יוניברסל ב-24 באוגוסט 2017. הסרט קיבל ביקורות חיוביות, ובאוקטובר 2017 למעלה מ-2 מיליון דולר על ידי הפורמט בלו ריי.[1][2][3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנדי בארקלי, מענה את ראשו של צ'אקי במשך ארבע שנים. לאחר אירוע הסרט הקודם, ניקה פירס הנעזרת בכיסא גלגלים נמצאת במוסד לחולי נפש, לאחר שהופללה על ידי צ'אקי בכך רצח משפחתה. ניקה מאמינה שהיא זאת שגרמה לרצח משפחתה, ושצ'אקי היה ביטוי לגבי הפסיכוזה שלה. ד"ר פולי, מעביר את ניקה לבית חולים פסיכיאטרי ברמת אבטחה בינונית, בטיפול הקבוצתי, ניקה פוגשת את מייקל, גבר עם הפרעת זהות דיסוציאטיבית, שבין היתר גם אנס אותה, אנג'לה – אישה המאמינה שהיא מתה, קלייר – אישה אשר שרפה את ביתה ומדלן – אישה שחנקה את תינוקה. ד"ר פולי מציג טכניקת טיפול חדשה על ידי בובת "בחור טוב" – (צ'אקי), המטופלים חוששים מלבד מדלן אשר מתנהגת אל הבובה כמו תינוקה.

ניקה זוכה לביקור של טיפאני ולנטיין, האפוטרופוס החוקי של אחייניתה – אליס, ניקה מגלה שאליס מתה. טיפאני משאירה את בובת "בחור טוב", שלטענתה הייתה מתנה מאליס. באותו לילה, צ'אקי מתעורר ומגלה שניקה חתכה את פרקי ידיה. למחרת בבוקר, ניקה מגלה שפרקי הידיים שלה נתפרו ושאנג'לה נהרגה. אחרי שהבינה ש"ולנטיין" הוא שם המשפחה של חברתו של צ'אקי, ניקה מבינה שצ'אקי אמיתי. מחשש שמדלן נמצאת בסכנה, ניקה ביקשה ממייקל להזהיר אותה. מדלן זורקת גם את הבובה וגם את מייקל לקבר ריק, אך ניצלים. מייקל מתחיל להתייחס לעצמו כ-"צ'ארלס" ולפעול באופן דומה לצ'אקי, מה שגורם לניקה לחשוד בו. לאחר מכן צ'אקי הורג את קלייר על ידי שבירת זכוכיות מה שגורם לעריפת ראשה.

אנדי מגלה על רציחותיו של צ'אקי ומבין שהוא העביר את נשמתו לעוד גופות נוספות. ניקה נמצאת בפגישה עם ד"ר פולי, אשר מסכימה להיות מהופנת כדי לגשת לזכרונות המודחקים על הרציחות. פולי שהתעלל מינית בניקה, נפצע על ידי צ'אקי, פולי מאמין בזאת שניקה היא זאת שפצעה אותו, אך שותקת בשביל לקבל עוד טובות הנאה מיניות. מדלן אשר חונקת את בובת "בחור טוב", ונאלצת להתמודד עם ההשלכות של מות תינוקה. סדרנים קוברים את בובה כדי להרגיע את מדלן. אנדי מגיע בדחיפות אל המוסד לחולי נפש. קרלוס – אח בית החולים, אשר מוסר לפולי חבילה ובה בובת "בחורים טובים" עם שיער מגולח. מדלן מקבלת בובה משלה אך הבובה הורגת אותה.

פולי תוקף שוב את ניקה אך נפגע על ידי אחת הבובות של צ'אקי. שתי בובות חיות כעת עקב הבובה של מדלן שפיצלה את נשמתה בתוך הבובה של פולי. אחת הבובות מעירה את בובת קצרת השיער. בני הזוג צ'אקי חושפים ש-צ'אקי המקורי מצא כישוף וודו באינטרנט שאפשר לו להפריד את נשמתו למספר גופים מארחים, וליצור "כת". אליס הייתה מארחת אחת, אך נהרגה. לאחר מכן הבובות הורגות את קרלוס. טיפאני חוזרת והורגת מאבטח בית החולים. בובת צ'אקי של פולי מפצלת את נשמתו לניקה, ונותנת לגופה את היכולת ללכת שוב. ורוקעת על ראשו של פולי, משתמשת בנעלי עקב אשר פולי נתן לניקה קודם לכן, והורגת אותו. היא נתקלת במייקל, שהרג את האחות אשלי, לפני שהתוודה שהוא יודע שהוא לא באמת צ'אקי, אך הוא רק יצר את "צ'ארלס" כאישיות אלטרנטיבית. הוא נקלע לפתע במארב ונהרג על ידי צ'אקי של מדלן. צ'אקי קצר השיער תוקף את אנדי, אך אנדי מתעלה עליו אותו ומגיע לחזה של הבובה, שולף אקדח נסתר, הוא יורה בבובה ורוקע בראשה והורג אותו. ניקה מופיעה ומתגרה בו. אנדי מנסה לירות בה, רק כדי לגלות שלא נשארה לו תחמושת. ניקה נועלת את אנדי בתא הפסיכיאטרי. צ'אקי של מדלן מעמיד פנים שהוא מת, וניקה, המוחזקת על ידי צ'אקי של פולי, בורחת. היא מתאחדת עם טיפאני בחוץ לפני שהיא נוסעת יחד עם בובת טיפאני, (אשר נחשבה למתה) בחיים וחולקת חלק מהנשמה של טיפאני.

בסצנה שאחרי הכתוביות, אחותו האומנת לשעבר של אנדי, קייל, נכנסת לביתו של אנדי, לאחר שנשלחה להמשיך לענות את ראשו הכרות של צ'אקי המקורי.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בראד דוריףצ'אקי, מדבב את דמותו של צ'אקי.[4]
  • פיונה דוריףניקה פירס, אישה אשר נאבקה ב-צ'אקי ונשלחה לבית החולים הפסיכיאטרי.[4]
  • אלכס וינסנט – אנדי בארקלי, נאבק בילדותו ב-צ'אקי.
  • מייקל תריו – ד"ר פולי, ד"ר, ומטפל במטופלים.
  • אדם הורטיג – מייקל / מלקולם, מטופל בבית החולים הפסיכיאטרי.
  • אליזבת רוזן – מדלן, מטופלת בבית החולים הפסיכיאטרי.
  • גרייס לין קונג – קלייר, מטופלת בבית החולים הפסיכיאטרי.
  • מרינה סטפנסון – אנג'לה, מטופלת בבית החולים הפסיכיאטרי.
  • זאק סנטיאגו – קרלוס, אח בית החולים הפסיכיאטרי.
  • עלי טטרין – אשלי, אחות בית החולים הפסיכיאטרי.
  • ג'ניפר טיליטיפאני ולנטיין, הייתה כלתו של צ'אקי.[4]
  • סאמר האוול – אליס פירס, אחייניתה של ניקה.
  • כריסטין אליז – קייל בארקלי, אחותו האומנת לשעבר של אנדי בארקלי.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2013, לאחר שחרור יציאתו של הסרט, "הקללה של צ'אקי", דון מנסיני אישר שהוא מתכנן לפתח סרט שביעי בסדרת הסרטים של צ'אקי.[5][4] בפברואר 2015, מנסיני היה בתהליך כתיבת תסריט הסרט.[6] שנה לאחר מכן, מנסייני, ג'ניפר טילי ופיונה דוריף אישרו שבקרוב יתחילו הצילומים לסרט. ב-2016, צוות השחקנים ופרטי הפצת הסרט נחשפו.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנסיני ליהק שחקנים אשר שיחקו בעבר בסדרת סרטים זאת, וליהק את בראד דוריף, פיונה דוריף, ג'ניפר טילי, אלכס וינסנט וכריסטין אליז, כל אחד מהם כיכב בסרטים הקודמים, בראד דוריף כ-צ'אקי, אשר נמצא בכל סדרת הסרטים הזו. פיונה דוריף בתור ניקה פירס, וכיכבה בסרט "הקללה של צ'אקי". ג'ניפר טילי בתור טיפאני ולנטיין, וכיכבה בסרטים – "כלתו של צ'אקי, "היורש של צ'אקי" ו-"הקללה של צ'אקי". אלכס וינסנט בתור אנדי בראקלי, כיכב בסרטים – "משחק ילדים", "משחק ילדים 2" ו-"משחק ילדים 3".[4] כריסטין אליז בשני הסרטים הראשונים בסדרת סרטי "משחק ילדים".

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילום העיקרי של הסרט החל בוויניפג ב-9 בינואר 2017, הצילומים הסתיימו ב-20 בפברואר של אותה שנה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הכת של צ'אקי בוויקישיתוף

הכת של צ'אקי, סרטון באתר יוטיוב

"הכת של צ'אקי", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]