משחק ילדים (זיכיון)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: משלב, כתיבה לא אנציקלופדית.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: משלב, כתיבה לא אנציקלופדית.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
משחק ילדים
Child's Play
בימוי טום הולנד עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דייויד קירשנר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דון מנסיני עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים בראד דוריף עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1988 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט סלאשר, קומדיית אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משחק ילדיםאנגלית: Child's Play) הוא זיכיון סרטי אימה פופולריים, המורכב משבעה סרטי קולנוע וחוברות קומיקס. הסרט הראשון בסדרה צולם ב-1988, והאחרון (סרט שלא קשור לסדרת הסרטים המקורית) ב-2019. ב-2021 יצאה סדרת הטלוויזיה "צ'אקי".

הדמות הראשית בסדרה היא צ'אקי, רוצח סדרתי שהעביר את נשמתו באמצעות קמע לבובה. שלושת הסרטים הראשונים בסדרה שמרו על פן אימתי, בעוד הרביעי והחמישי נטו לכיוון קומדיה שחורה. הסרטים השישי והשביעי הדגישו מחדש פן של מותחן- אימה, והסרט אתחול שיצא אחרי הוא שילוב של קומדיית-מתח (שמו של סוג הבובה בסרט האתחול הוא "באדי- "Buddy" ולא "בחור טוב- "Good guy", והוא למעשה בובת רובוט שעברה תכנות זדון על ידי אדם, בניגוד לבובה המקורית שנכנסה בה רוח של רוצח סדרתי פסיכוטי).

שמו של הרוצח צ'ארלס לי ריי לקוח משמותיהם של הרוצחים הידועים לשמצה צ'ארלס מנסון, לי הארווי אוסוואלד וג'יימס ארל ריי. דמותו הבדיונית הפכה לאייקון ידוע משנות ה-80 והצטרפה לדמויות אימתיות מוכרות כג'ייסון וורהיס, פרדי קרוגר ומייקל מאיירס.

עלילת הסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק ילדים (1988)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – משחק ילדים (סרט, 1988)

רוצח סדרתי ערמומי בשם צ'ארלס לי ריי נפצע באופן קשה מירי על ידי השוטר/בלש מייק נוריס. לאחר מכן הוא הוא בורח מהמשטרה ופורץ לחנות צעצועים מקומית, שם הוא משתמש בכישוף וודו ומעביר את נשמתו לאחת מבובות "בחור טוב" (Good Guy doll) כניסיון שהתברר כמוצלח לחיות מחדש ולהמשיך לבצע פשעים. למחרת, אנדי בארקלי בן ה-6 חוגג את יום הולדתו, ומבקש מאמו קרן שתקנה לו בובת "בחור טוב". אמו, אישה קשת יום, משיגה את הבובה שרדופה על ידי צ'ארלס לי ריי מקבצן רחוב, ומכאן הצרות מתחילות בבית משפחת בארקלי. הסרט מסתיים במותו של צ'אקי שנורה בליבו.

הסרט יצא לאקרנים ב-1988 בבימויו של טום הולנד ומככבים בו אלכס וינסנט כאנדי בארקלי, קתרין היקס כקרן בארקלי, כריס סרנדון כבלש מייק נוריס, דיינה מנוף כמגי פטרסון, טומי סוורדלו כג'ק סנטוס, ניל גיונטולי כאדי קאפוטו, ג'ק קולבין כדוקטור ארדמור ובראד דוריף כצ'ארלס לי ריי/קולו של צ'אקי.

משחק ילדים 2 (1990)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – משחק ילדים 2

שנתיים לאחר מאורעות הסרט הראשון, אנדי בארקלי בן ה-8 נשלח למשפחה אומנת, בעוד אמו עוברת טיפולים פסיכולוגיים. בינתיים, במטרה להציל את מוניטין חברת "בחורים טובים", לקחו כמה מעובדי החברה בראשות המנכ"ל סוליבאן את שרידי הבובה שהייתה רדופה, הכינו אותה מחדש וכך היא קמה לתחייה ונרדפה מחדש על ידי רוחו של צ'ארלס לי ריי. לאחר שצ'אקי מברר בעזרת העובדת הסוציאלית של אנדי היכן הוא גר (בשיחה טלפונית בה הוא מצליח לעבוד עליה כשהוא מתחזה לדוד של אנדי), הוא עושה דרכו לעבר בית הזוג סימפסון, שמגדלים באומנה את אנדי ואת הילדה קייל, במטרה להשלים את מזימתו.

לבסוף, צ'אקי מובס בכך שתוך כדי שנתקע במפעל ייצור בובות ה"בחור טוב", אורבים לו אנדי וקייל, ושופכים עליו חומר פלסטי מותך בטמפרטורה גבוהה במיוחד, ואחר כך גם תקעו בפיו צינורית עם לחץ אוויר דחוס שגורם לראשו להתנפח ולהתפוצץ למוות.

הסרט יצא לאקרנים ב-1990 בבימויו של ג'ון לאפיה ומככבים בו אלכס וינסנט כאנדי בארקלי, ג'ני אגוטר כג'ואן סימפסון, גריט גרהאם כפיל סימפסון, כריסטין אליס כקייל, גרייס זבריסקי כגרייס פול, גרג גרמן כמטסון, בת' גראנט כגברת קטלוול, פיטר האסקל כמר סאליבן ובראד דוריף כקולו של צ'אקי.

משחק ילדים 3 (1991)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – משחק ילדים 3

שמונה שנים לאחר מאורעות הסרט השני, מחדשים יצרני הבובה "בחור טוב" את הבובה הרדופה של צ'ארלס לי ריי, ומקימים אותו לתחייה. לאחר שצ'אקי עינה ורצח את מר סאליבן, מנהל המפעל והחברה "Playpal toys", צ'אקי מצליח לאתר את אנדי בארקלי בן ה-16 בפנימיה צבאית בשם קנט (Kent). צ'אקי שולח את עצמו בחבילה של בובות "בחור טוב" לפנימיה, במטרה להשלים את מזימתו. אולם במקום שאנדי יפתח את החבילה, פותח אותה רונלד, ילד צעיר שגם כן נמצא בפנימיה. כעת צ'אקי מנסה להשיג את גופו של רונלד, מה שאנדי לא מוכן שיקרה.

לבסוף, צ'אקי מובס בכך שנפל אל תוך מאוורר תפעול גדול וגופו נקרע לגזרים.

הסרט יצא לאקרנים ב-1991 בבימויו של ג'ק בנדר ומככבים בו ג'סטין וואלין כאנדי בארקלי, פרי ריבס כקריסטן דה סילבה, ג'רמי סילברס כרונלד טיילר, פיטר האסקל כמר סאליבן, דקין מת'יוז כקולונל קוקרן, טרוויס פיין כשלטון, דין ג'ייקובסון כהרולד, מת'יו ווקר כרב-סרן אליס, אנדרו רובינסון כסמל בוטניק ובראד דוריף כקולו של צ'אקי.

כלתו של צ'אקי (1998)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – כלתו של צ'אקי

כלתו של צ'אקי (הידוע גם כמשחק ילדים 4) (באנגלית: Bride of Chucky) מתרחש כמה שנים לאחר הסרט השלישי. טיפאני, בחורה צעירה בשנות ה-20 לחייה גונבת את גופתו המרוטשת של צ'אקי ומחזירה אותו לחיים. לאחר שהיא שומעת ממנו שהוא אינו מתכוון להציע לה להתחתן, היא נועלת אותו בקופסה ומשפילה אותו. ביום למחרת, צ'אקי מצליח לצאת מהקופסה ורוצח את טיפאני בכך שהוא מחשמל אותה באמבטיה ומעביר את נשמתה לבובת כלה שקנתה עבורו. כעת היא חוברת אליו, לאחר שצ'אקי מספר לה שכדי לחזור לגופם המקורי, הם צריכים למצוא את הקמע "הלב של דמבלה" שהיה על צווארו של צ'ארלס לי ריי וכעת קבור איתו בבית הקברות. הם מתחילים במסע רציחות מחודש בדרכם אל הקמע.

הסרט יצא לאקרנים ב-1998 בבימויו של רוני יו ומככבים בו ג'ניפר טילי כטיפאני, קתרין הייגל כג'ייד, ניק סטאביל כג'סי, ג'ון ריטר כקינקייד, אלקסיס ארקט כדמיאן, גורדון מייקל וולבט כדייוויד ובראד דוריף כקולו של צ'אקי.

היורש של צ'אקי (2004)[עריכת קוד מקור | עריכה]

היורש של צ'אקי (הידוע גם כמשחק ילדים 5) (באנגלית: Seed of Chucky) הוא סרט המשך לסרט הרביעי, אשר בסופו נולד לטיפאני וצ'אקי בן בשם גלן. בעוד שטיפאני וצ'אקי מתים, גלן מגיע להוליווד ומחזיר את הוריו לחיים. כעת הם רוצים להשתלט על גופה של ג'ניפר טילי (שחקנית מצליחה בהוליווד) ושל נהגה, סטן. הם עשו לה "הריון וודו", שגורם לעובר להתפתח מהר, וכעבור מספר ימים ג'ניפר מגלה שהיא בהריון מלא ועומדת ללדת בכל רגע. גלן, שנחרד ממעשיהם המחרידים של הוריו, שואל אותם לסיבה בגללה הם רוצחים. צ'אקי עונה שזהו תחביב, והוא עושה זאת כדי להירגע. לאחר דבריו, טיפאני מחליטה שהם צריכים להפסיק לרצוח אנשים, מכיוון שיש להם ילד, ושהם צריכים לחשוב על עתידם. צ'אקי מתנגד לטיפאני, ומתחיל מסע רציחות מחודש בהוליווד.

הסרט יצא לאקרנים ב-2004 בבימויו ובהפקתו של דון מנציני ומככבים בו ג'ניפר טילי בתפקיד עצמה/קולה של טיפאני, רדמן בתפקיד עצמו, בילי בויד כגלן, ג'ון ווטרס כפיט פיטרס, האנה ספיריט כג'ואן, סטיב לאוטון כסטן ובראד דוריף כצ'ארלס לי ריי/קולו של צ'אקי.

הקללה של צ'אקי (2013)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקללה של צ'אקי (הידוע גם כמשחק ילדים 6) (באנגלית: Curse of Chucky) הוא סרט האימה השישי בסדרת "משחק ילדים". הסרט הוא סרט המשך ישיר לסרטים הקודמים, אלא שלא ידוע כמה זמן עבר בדיוק בין הסרט הקודם לנוכחי. הסרט נכתב ובוים על ידי דון מנסיני, שיצר את דמותו של צ'אקי וחיבר את התסריטים לכל סרטי הסדרה עד כה. בראד דוריף לוהק לתפקיד צ'אקי, ואילו פיונה דוריף לוהקה לתפקיד גיבורת הסרט.

לפני שצ'ארלס לי ריי הכניס את נשמתו לבובת צ'אקי, הוא חטף את שרה פרייס, אישה שבה היה מאוהב, אחרי שגילתה שהוא רצח את בעלה עקב קנאה. כמה שנים לאחר אירועי הסרט הקודם, שרה מתאבדת באחוזתה מול עיניה של ביתה הצעירה, ניקה. משפחתה של ניקה מגיעה לבקר באחוזה לצורך הלוויה. באופן לא ידוע, נשמתו של צ'אקי מוכנסת לבובת "בחור טוב" של אליס, אחייניתה של ניקה. צ'אקי מחליט להתנקם בשרה על ידי רציחת כל משפחת פרייס. ניקה, היחידה שמודעת למעשה הזוועות מנסה לעצור אותו.

הסרט יצא לדי וי די ולבלו ריי ב-2013 בבימויו של דון מנסיני והשחקנים מייטלאנד מקונל, א מרטינז, וויל וויטווויץ', תיהר תרוביאק, אלי תטרין, קנדס סמית', פיונה דווריף וג'ניפר טילי.

הכת של צ'אקי (2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכת של צ'אקי (הידוע גם כמשחק ילדים 7 או הפולחן של צ'אקי) (באנגלית: Cult of Chucky) הוא סרט האימה השביעי בסדרה. הסרט יצא לאקרנים בשנת 2017 ובוים על ידי דון מנסיני. הסרט חוזר אל ניקה פירס, שבילתה ארבע שנים במוסד לחולי נפש לאחר שנרצחו בני משפחתה בעקבות פשע שלא ביצעה. הפסיכיאטר שלה נותן לה בובת "בחור טוב" ככלי טיפולי. זמן קצר לאחר מכן, שרשרת של רציחות מתרחשת סביב המקלט, מה שהופך את ניקה לחשוד כי רוחו של צ'אקי נמצאת בתוך הבובה העומדת מאחורי הפשעים. בינתיים אנדי, הנקמה הישנה של צ'אקי והקורבן המקורי שלו, בא לעזרתה של ניקה, ועוסק בטיפאני, כלתו הקודמת של צ'אקי.

משחק ילדים (סרט, 2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – משחק ילדים (סרט, 2019)
.

העלילה מתרכזת בקארן, אישה קשת-יום ואם חד הורית הנאבקת לפרנס את עצמה ואת בנה, אשר אנדי קונה לו עבור יום הולדתו בובה מפס הייצור של חברת הבובות "באדי", מבלי להיות מודעת לטבעה המרושע והאמתי של הבובה.[1]

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הסרט תאריך יציאה בארצות הברית מחוץ לארצות הברית עולמי תקציב
משחק ילדים 9 בנובמבר 1988 $33,244,684 $10,952,000 $44,196,684 $9,000,000
משחק ילדים 2 9 בנובמבר 1990 $28,501,605 $7,262,000 $35,763,605 $13,000,000
משחק ילדים 3 30 באוגוסט 1991 $14,960,255 $5,600,000 $20,560,255 $13,000,000
כלתו של צ'אקי 16 באוקטובר 1998 $32,404,188 $18,288,000 $50,692,188 $25,000,000
היורש של צ'אקי 12 בנובמבר 2004 $17,083,732 $7,745,912 $24,829,644 $12,000,000
הקללה של צ'אקי 24 בספטמבר 2013 $8,000,000
הכת של צ'אקי 24 באוקטובר 2017
משחק ילדים (2019) 21 ביוני 2019 $29,208,403 $15,693,834 $44,902,237 $10,000,000

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא משחק ילדים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Child's Play Movie Reboot Confirms Cast As Filming Starts, ScreenRant, ‏2018-09-20 (באנגלית אמריקאית)