המכונאי 2: התחיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המכונאי 2: התחיה
Mechanic: Resurrection
בימוי דניאל גסקל
תסריט פיליפ שלבי וטוני מושר
עריכה Ueli Christen עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ייסון סטיית'האם
ג'סיקה אלבה
טומי לי ג'ונס
מישל יאו
מוזיקה מארק אישאם
צילום דניאל גוטשלק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תאילנדתאילנד תאילנד
ברזילברזיל ברזיל
אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
בולגריהבולגריה בולגריה
חברה מפיצה Summit Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 באוגוסט 2016 (הוליווד)
משך הקרנה 98 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה מותחן, אקשן
תקציב 40 מיליון דולר[1]
הכנסות 125.7 מיליון דולר[2]
הכנסות באתר מוג'ו mechanic2
סרט קודם המכונאי (2011)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המכונאי 2: התחיהאנגלית: Mechanic: Resurrection) הוא סרט קולנוע מסוג מותחן-אקשן מ-2016 בבימויו של דניס גנסל. הסרט נכתב בידי פיליפ שלבי וטוני מושר על פי סיפור של שלבי ובריאן פיטמן. זהו סרט ההמשך לסרט המכונאי מ-2011, שהיה גרסה מחודשת של הסרט המכונאי בעל אותו השם מ-1972. בסרט מככבים ג'ייסון סטיית'האם, ג'סיקה אלבה, טומי לי ג'ונס ומישל יאו.

הסרט הוצג בבכורה בהוליווד ב-22 באוגוסט 2016 ויצא לאקרנים בארצות הברית ב-26 באוגוסט 2016. הוא קיבל ביקורות שליליות וגרס Grossed דולר אמריקני ברחבי העולם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שזייף את מותו, ארתור בישופ כבר חי חיים שקטים ושלווים בריו דה ז'ניירו תחת השם סנטוס. אישה בשם רנה טראן, היודעת על זהותו האמיתית, מסבירה לו כי המעסיק שלה רוצה שהוא יחסל עבורו שלוש מטרות ולהציג את מוות המטרות כתאונות. כשבישופ רואה שכירי החרב של רנה מחכים בקרבת מקום, בישופ בורח מהמקום, ולאחר בורח מברזיל לתאילנד. הוא משתכן בצימר בחוף האי של חברתו, מיי, ולאחר בדיקה מסיק שטראן עובדת עבור ריי קריין. בישופ וקריין היו יתומים שגדלו יחד, אך מאוחר יותר נמכרו לעבריין והתאמנו כלוחמים. בישופ ברח מהעבריין והשאיר את קריין מאחוריו, וקריין מחפש נקמה.

זמן קצר לאחר מכן, אישה חבולה בשם ג'ינה תורן, ניגשת למיי בבקשה לקבל ערכת עזרה ראשונה לפני שתחזור לסירה העוגנת בקרבת מקום. מיי צופה בתורן מוכה בידי אדם על היאכטה ומיד קוראת לבישופ לעזור לתורן. בישופ ומיי הצילו את תורן מהאיש, אבל בזמן ההמולה, האיש מוכה בראשו על הציוד של הסירה ומת במקום. לאחר שלא מצא שום מסמכים המספרים על זהותו של האיש, בישופ שורף ומטביע את היאכטה. בעוד מיי מטפלת בפציעותיה של תורן, בישופ מגלה כי תורן גם היא קשורה לקריין, ומאמין שקריין צופה שהוא יתאהב בה; ואז קריין היה חוטף אותה וכך יגרום לבישופ לבצע עבורו התנקשויות. כשהוא מספר בכעס לתורן על התאוריה שלו, היא מגלה שקריין איים להרוג ילדים חסרי-כל במקלט הילדים בקמבודיה בו עבדה, אלא אם כן היא תיקח חלק במשימתו. בימים שלאחר מכן בישופ הכיר את תורן לעומק, התאהב בה ואף קיים איתה יחסי מין, אבל כצפוי, שכירי החרב של קריין הגיעו זמן קצר לאחר מכן וחטפו את השניים.

תורן נלקחת ליאכטה הפרטית של קריין, בעוד בישופ מובא לקריין עצמו, שם הוא מכריח אותו לבצע עבורו שלוש התנקשויות במתחריו אחרת יהרוג את תורן, בזמן שהוא מבטיח לו את המשאבים הנדרשים כדי לבצע אותן. היעד הראשון של בישופ הוא מצביא ועריץ אפריקאי בשם קריל, הכלוא בכלא במלזיה. במלזיה בישופ מתחזה לעבריין מין מבוקש במדינה והוא נכנס לכלא בו אסור קריל. בישופ זוכה לאמונו של קריל ומתיידד איתו לאחר שהרג אסיר שתכנן להרוג את קריל. בישופ נפגש עם קריל בארבע עיניים והורג אותו ולאחר מכן בורח מהכלא בעזרתו של קריין. היעד הבא של בישופ הוא אדריאן קוק, מיליארדר המנהל רשת סחר בקטינים מסידני. בישופ מצליח לעקוף את רשת האבטחה סביב דירת הפנטהאוז של קוק ושובר את בריכת הזכוכית התלויה של קוק, וגורם לקוק לצנוח אל מותו.

בעודו מוסר לבישופ פרטים על המטרה השלישית, קריין מאפשר לו לדבר בשיחת וידאו עם תורן, וזו מראה לבישופ בעקיפין את מספר הסירה של קריין. בישופ מאתר את הסירה ומנסה להציל אותה, אבל קריין ואנשיו מסכלים במהרה את הניסיון. על חוצפתו, קריין דורש מבישופ להשלים את ההתנקשות האחרונה תוך 24 שעות, תוך שהוא מספר לו שהיעד הוא מקס אדמס, סוחר נשק אמריקאי. בעודו מתכנן את ניסיון ההתנקשות, בישופ מבין שכל מי שחיסל היו המתחרים העיקריים של קריין בתחום סחר בנשק. בישופ מזהיר את אדמס מקריין והשניים מסכמים לשתף פעולה. בישופ מזייף את מותו של אדמס, ומדווח על הצלחתו לקריין, שמפנה אותו לנקודת מפגש.

בישופ מגיח ליאכטה ומחסל את כל שכירי החרב של קריין העומדים בדרכו במטרה להציל את תורן. הוא מגיע לקריין ומגלה שהוא הכניס את היאכטה למצב השמדה עצמית ויש לו דקות ספורות להציל את תורן. הוא מכניס אותה לתא ממוגן ושולח אותה הרחק מהיאכטה. בעודו מנסה להתרחק מהיאכטה עם סירת מילוט, קריין עוצר אותו ועומד מולו לקרב. בישופ גובר עליו ואוזק אותו לקצה היאכטה, בעוד ליאכטה נשארים רגעים ספורים לפני הפיצוץ. במקום לצלול החוצה, בישופ רץ אל תוך היאכטה, רגעים אחדים לפני הפיצוץ.

תורן צופה בפיצוץ ולא מזהה ניצולים לאחר מכן. אדמס צופה ברגעים שלפני הפיצוץ, ומבין שבישופ שרד את הפיצוץ ומוחק את צילומי האבטחה שצילמו זאת כדי לשמור על החשאיות של בישופ. תורן חוזרת לקמבודיה ולעבודתה, ומאוחר יותר מגיע למקום בישופ והשניים מתאחדים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 בפברואר 2015, השחקנית נטלי ברן הייתה האחרונה שלוהקה לצוות השחקנים של הסרט[3].

אתרי צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים החלו ב-4 בנובמבר 2014 בבנגקוק (תאילנד)[4]. חלק מעלילות הסרט צולמו גם בבוזלודז'ה (בולגריה), ג'ורג' טאון (מלזיה), הר הסוכר (ברזיל) ומפרץ ג'קסון (אוסטרליה).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]