הנסיך פיליפ, רוזן פריז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנסיך פיליפ, רוזן פריז
Louis-Philippe-Albert d'Orléans
הנסיך פיליפ, רוזן פריז
הנסיך פיליפ, רוזן פריז
לידה 24 באוגוסט 1838
פריז, המונרכיה של יולי צרפתצרפת
פטירה 8 בספטמבר 1894 (בגיל 56)
בית סטואו, בקינגהאמשייר, הממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת
שם מלא הנסיך לואי פיליפ אלבר ד'אורליאן, רוזן פריז
מדינה צרפת
מקום קבורה שאפל רויאל דה דרו (1958) עריכת הנתון בוויקינתונים
בת זוג מארי איזבל, נסיכת אורליאן
שושלת בית אורליאן
תואר רוזן פריז
אב פרדיננד פיליפ, דוכס אורליאן
אם הלנה, דוכסית מקלנבורג-שוורין
צאצאים ראו בהמשך
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנסיך פיליפ, רוזן פריזצרפתית: Louis-Philippe-Albert d'Orléans;‏ 24 באוגוסט 18388 בספטמבר 1894), היה נכדו של לואי פיליפ, מלך הצרפתים, וטוען לכתר צרפת בשם לואי פיליפ השני, מלך צרפת, או בשם פיליפ השביעי, מלך צרפת.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיליפ נולד ב-24 באוגוסט 1838 בפריז, לפרדיננד פיליפ, דוכס אורליאן ולהלנה, דוכסית מקלנבורג-שוורין, בתם של פרידריך לודוויג, נסיך הכתר של מקלנבורג-שוורין וקרולינה לואיזה, נסיכת סקסוניה-ויימאר-אייזנך. בהיותו בן 4 מת אביו בתאונת כרכרה, ופיליפ מונה ליורש העצר הצרפתי. בשנת 1848 פרצו מהומות כנגד שלטונו של סבו - לואי פיליפ, מלך הצרפתים, והלה ניסה להעביר את השלטון לפיליפ, אולם הניסיון נכשל, ובני המשפחה ברחו לבריטניה, ובצרפת הוכרזה הרפובליקה הצרפתית השנייה.

במהלך מלחמת האזרחים האמריקנית התנדב פיליפ יחד עם אחיו רובר, דוכס שארטר לשרת בצבא האיחוד. פיליפ שירת במטהו של ג'ורג' מקללן, ולאחר הכישלון במערכת חצי האי, התפטרו הוא ואחיו מצבא האיחוד.

בשנת 1864 התחתן פיליפ עם בת דודתו מארי איזבל, נסיכת אורליאן, בתם של אנטואן, דוכס מונפנסייה והאינפנטה לואיסה פרננדה, דוכסית מונפנסייה, ממנה היו לו 8 ילדים.

לאחר מותו של סבו לואי פיליפ, מלך הצרפתים שהודח במהפכת אביב העמים בשנת 1848, נותרו שני טוענים לכתר "מלך צרפת". "אנרי החמישי", ופיליפ. לאחר נפילת הקיסרות השנייה בשנת 1870 הציעה האספה הלאומית את הכתר לאנרי, רוזן שאמבור, ומכיוון שזה היה חסר ילדים, סוכם בין המלוכנים כי כתרו יעבור לאחר מותו אל פיליפ, נציג בית אורליאן, וכך תיפתר המחלוקת בין שני בתי המלוכה המתחרים. אך להפתעת המלוכנים סירב אנרי לקבל את המלוכה אלא אם כן תזנח צרפת את דגל הטריקולור, ותחליפו בדגלה של צרפת שלפני המהפכה. תנאי זה לא התקבל על דעת האספה הלאומית, וסוכם על הקמת הרפובליקה הצרפתית השלישית כרפובליקה זמנית עד למותו של אנרי, שאז יוכל הרוזן מפריז לקבל את המלוכה, מבלי להעלות תנאים מסוג זה. אך לאחר מותו בשנת 1883, הייתה כבר הרפובליקה מבוססת, והעם סירב להחליפה במלוכה.

כיום רואים המלוכנים שנותרו בצרפת את צאצאיו של לואי פיליפ, השומרים על התואר "רוזן פריז" כטוענים הלגיטימיים לכתר. מיעוט מקרב המונרכיסטים סבור כי אחד מצאצאי בורבון שנותרו בחיים, אזרח ספרדי בשם דון לואיס אלפונסו דה בורבון, המכונה הדוכס מאנז'ו, הוא הראוי לשאת את התואר "הטוען לכתר". שני הצדדים אף נאבקו בבתי המשפט של הרפובליקה, כאשר לאחרונה טען הרוזן מפריז כי יריבו מבורבון אינו ראוי לשאת את התואר המלכותי "דוכס". בתי המשפט דחו את התביעה.

בשנת 1886 נערכה חגיגת הנישואים של בתו אמלי, נסיכת אורליאן עם קרלוש, מלך פורטוגל בפאר רב, ובעקבות כך גורש פיליפ שוב מצרפת. פיליפ התגורר בבית סטואו בבריטניה, לשם ברח סבו בעוזבו את צרפת, וב-8 בספטמבר 1894 מת פיליפ בביתו.

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1864 התחתן פיליפ עם בת דודתו מארי איזבל, נסיכת אורליאן, בתם של אנטואן, דוכס מונפנסייה והאינפנטה לואיסה פרננדה, דוכסית מונפנסייה, ממנה היו לו 8 ילדים:

אילן יוחסין[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואי פיליפ השני, דוכס אורליאן
 
לואיז מארי אדלייד דה בורבון, דוכסית אורליאן
 
פרננדו הראשון, מלך שתי הסיציליות
 
מריה קרולינה מאוסטריה
 
פרידריך פרנץ הראשון, הדוכס הגדול של מקלנבורג-שוורין
 
לואיזה, נסיכת סקסוניה-גותה-אלטנבורג
 
קרל אוגוסט, הדוכס הגדול של סקסוניה-ויימאר-אייזנך
 
לואיזה, נסיכת הסן-דרמשטדט
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לואי פיליפ, מלך הצרפתים
 
 
 
 
 
מריה אמליה מנאפולי וסיציליה
 
 
 
 
 
פרידריך לודוויג, נסיך הכתר של מקלנבורג-שוורין
 
 
 
 
 
קרולינה לואיזה, נסיכת סקסוניה-ויימאר-אייזנך
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
פרדיננד פיליפ, דוכס אורליאן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הלנה, דוכסית מקלנבורג-שוורין
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הנסיך פיליפ, רוזן פריז


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]