הצלה (סדרת טלוויזיה, 2019)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הצלה
Эпидемия
מבוסס על "אגם וונג" (2011) מאת יאנה וגנר
סוגה מדע בדיוני
דרמה
מתח
פעולה/הרפתקה
יוצרים פאבל קוסטומארוב
רומן קנטור
אלכסיי קראולוב
בימוי פאבל קוסטומארוב, דמיטרי טיורין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים קיריל קיארו
ויקטוריה איסאקובה
אלכסנדר רובאק
מריאנה ספיבאק
סאבלי קודריאשוב
נטליה זמצובה
יורי קוזנצוב
אנה מיכאלקובה
אלכסנדר יאצנקו
ארטיום סוצ'קוב
ארץ מקור רוסיהרוסיה רוסיה
שפות רוסית
מספר עונות 1
מספר פרקים 8
הפקה
חברת הפקה Premier Studios
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים מוסקבה, רוסיה
מוזיקה Aleksandr Sokolov עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 50 דקות
שידור
רשת שידור THT
פורמט (תמונה) 1080i (HDTV)
פורמט (קול) Digital
תקופת שידור מקורית 14 בנובמבר 2019[1]3 בינואר 2020
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הצלהרוסית: Эпидемия; מילולית: המַגֵפָה. הופץ במדינות המערב בשם To The Lake, "אל האגם") היא סדרת מותחן מדע-בדיוני רוסית, אשר נוצרה על ידי פאבל קוסטומארוב, רומן קנטור ואלכסיי קראולוב עבור רשת הטלוויזיה בכבלים הרוסית TNT. הסדרה מבוססת על ספר בשם "אגם וונג" מ-2011 מאת יאנה וגנר שהיה רב־מכר. פרק הבכורה של הסדרה עלה לשידור ב-14 בנובמבר 2019 לשרתי שירות Premier. עונתה הראשונה כוללת שמונה פרקים, שביים פאבל קוסטומארוב, בהפקת Premier Studios. צילומי הסדרה נערכו במוסקבה ובפרבריה.

במאי 2020, הסדרה זכתה בפרס התאחדות מפיקי הקולנוע והטלוויזיה בקטגוריית עבודת העריכה הטובה ביותר, עבודת האיפור הטובה ביותר, הצילום הטוב ביותר, השחקנית הטובה ביותר (לוויקטוריה איסאקובה) ושחקנית המשנה הטובה ביותר (למריאנה ספיבאק). הסדרה הועלתה לשרתי נטפליקס ב-7 באוקטובר 2020.

ב-12 באוקטובר 2020, מפיק הסדרה, יבגני ניקישוב, בראיון לאתר Meduza ובאינבטגרם של RBC.ru הודיע רשמית על הארכת הסדרה לעונה שנייה, אך אמר כי היא לא תתבסס על ספר ההמשך של ואגנר, 'אנשים חיים'. עלייתה מתוכננת לסתיו 2021.[2][3]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מבוססת על הרומן "אגם וונגו" מאת יאנה וגנר שתורגם ל-11 שפות ומגולל את קורותיו של עולם בעקבות מגפה נגיפית.

תקציר עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נגיף קטלני לא ידוע שמתפשט במהירות הופך למגפה איומה. סרגיי, בחברת אהובתו החדשה ובנם האוטיסטי, כמו גם אשתו לשעבר ועוד כמה מלווים שהצטרפו אליהם, מנסים לברוח מעבר לגבולות ההסגר. איפשהו רחוק משם, באי מדברי בקרליה, ישנו בית ציד בו הם יכולים להתחיל הכל מאפס. אבל הדרך לחיים חדשים לא תהיה קלה, מכיוון שהגיבורים מתמודדים לא רק כנגד אסון בקנה מידה עולמי, אלא גם מדרמה משפחתית אישית, הקורות אצל כל אחד מהם.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קיריל קיארו
  • ויקטוריה איסאקובה
  • אלכסנדר רובאק
  • מריאנה ספיבאק
  • סאבלי קודריאשוב
  • נטליה זמצובה
  • יורי קוזנצוב
  • אנה מיכאלקובה
  • אלכסנדר יאצנקו
  • ארטיום סוצ'קוב

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה צולמה במשך 66 יום במוסקבה ובפרבריה.

מחלוקת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק החמישי של העונה הראשונה נעלם משרתי Premier ב-14 בדצמבר 2019, יומיים בלבד לאחר שחרורו. בפרק, חולי בית חולים ואזרחים אחרים מוצאים להורג על ידי גברים שנראים כאנשי כוחות ביטחון, מה שגרם להשערות שהפרק צונזר. עם זאת, החברה אמרה כי המחצית השנייה של העונה נדחתה לפברואר 2020 בגלל הצלחתה של סדרה נוספת, השוטר מרובליובקה (Полицейский с Рублевки), וכי הפרק החמישי היה חלק מהמחצית השנייה. הבמאי פאבל קוסטומארוב אמר כי הסרת הפרק הייתה מפתיעה וכי לא ניתנה לו סיבה לכך.[4][5] פחות משבוע לאחר מכן, ב-20 בדצמבר, הופיע הפרק החמישי מחדש, יחד עם הפרק השישי. בתחילת הפרק השישי, קריין ברדיו מדווח כי קבוצות חמושות בלתי חוקיות מנסות לתפוס את השלטון וכי הן מתיימרות להיות כוחות ביטחון כדי לאסוף אזרחים בתואנה של פינוי לפני שהרגו אותם. קוסטומארוב, לעומת זאת, אמר כי "אף סצנה אחת" לא שונתה כדי להחזיר את הסדרה לצפייה. שר התרבות ולדימיר מדינסקי הכחיש את הדיווחים בתקשורת שהיה מעורב במחלוקת ואמר "אין צנזורה במדינה שלנו" וכי הסרת הפרק הייתה "בעלת אופי טכני". בחברה המשדרת אמרו כי העונה תמשיך לעלות לאוויר מדי שבוע עד לסיומה על פי בקשת הצופים.[6][7][8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Премьера «Эпидемии» Павла Костомарова состоится 14 ноября
  2. ^ Эпидемия» — суперуспешный российский сериал, который вышел на Netflix Его купили за полтора миллиона долларов, и продюсеры уже готовят новые проекты для платформы. Мы с ними поговорили
  3. ^ ЧЭЗ Next - ежедневный информационный марафон в прямом эфире Instagram. Каждый вечер обсуждаем главные новости дня, подключаем к эфиру экспертов, корреспондентов и участников событий. Отвечаем на вопросы зрителей. Что это значит? #ЧЭЗNext - разбираемся, объясняем, общаемся.
  4. ^ Inc, TV Rain (14 בדצמבר 2019). "Онлайн-кинотеатр Premier удалил серию "Эпидемии" Павла Костомарова про беспорядки и приостановил показ до февраля". tvrain.ru. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Онлайн-кинотеатр Premier удалил эпизод сериала "Эпидемия" о беспорядках". Ведомости.
  6. ^ «Медуза» выяснила, что Мединский помог вернуть на экраны сериал «Эпидемия»
  7. ^ "Режиссер "Эпидемии" пообещал, что сериал будет показан без купюр". Газета.Ru.
  8. ^ "Ìåäèíñêèé îòâåðã ïðè÷àñòíîñòü ê âîçâðàùåíèþ íà ýêðàíû ñåðèàëà "Ýïèäåìèÿ"". Interfax.ru.