השטן של הפרקליט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
השטן של הפרקליט
The Devil's Advocate
מידע כללי
מאת אלן דרשוביץ
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן
הוצאה
תאריך הוצאה 1995
מספר עמודים 309
הוצאה בעברית
הוצאה ספרית מעריב
תאריך 1996
תרגום יוסף אשכול
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 001748443

השטן של הפרקליט הוא ספר של עורך הדין אלן דרשוביץ שיצא לאור ב-1995. עלילת הספר עוסקת בשחקן כדורסל מצליח בשם ג'ו קמפבל המואשם באונס. סרט מבוסס על הספר ונושא אותו שם יצא ב-1997.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הספר עוסקת בשחקן כדורסל מצליח בשם ג'ו קמפבל המואשם באונס. לכאורה נראה שמדובר באשמת שווא - כי למה גבר נאה, מפורסם ומצליח יאנוס מישהי, כשהוא מוקף כל העת במעריצות שמוכנות להעניק לו את גופן אם רק יבקש? קמפבל שוכר לעצמו עורך דין מפורסם אך שנוי במחלוקת בשם אייב רינגל, שמצידו זקוק בדחיפות למשפט מתוקשר כדי להזרים דם חדש בקריירה שלו, לאחר מספר כישלונות בבית המשפט.

רינגל, אלמן ואב לבת 17, מוכר כעורך דין ממולח, שמגן על נאשמים בעייתיים במיוחד, מתייחס לכל משפט ומשפט כאל בעיה אתית ומפליא למצוא פתרונות קבילים של שופטים, מושבעים ולשכת עורכי הדין גם במקרים שנראים לכאורה בלתי אפשריים. הצוות הנאמן של רינגל שמורכב מעורך דין צעיר בשם ג'סטין ומחוקרת בשם רנדי (שהיא גם המאהבת של רינגל) לא משאיר דבר ליד המקרה.

החקירה שמנהל הצוות על קמפבל מביאה לתוצאות מפתיעות, עד כדי כך שצוות זה, שאמור להוות צוות סנגוריה לקמפבל, מתחיל לחשוש שקמפבל אכן אשם, ולמרות חשש זה רינגל ממשיך להאמין בחפותו עד אשר הוא מבין כי בהגנתו האובססיבית על מרשו הוא יוצר עסקה עם ה"שטן" ובכך אף יוצר איום על היקר לו מכל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "The Advocate's Devil", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.