וולדהוף מנהיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וולדהוף מנהיים
Waldhof Mannheim
מידע כללי
כינוי ילדי וולדהוף
תאריך ייסוד 1907
אצטדיון קרל-בנץ שטדיון, מנהיים
(תכולה: 27000 (מתוכם כ-15 אלף כיסאות))
יו"ר שטפן קונסטר
מאמן רודיגר רהם
ליגה הליגה השלישית בגרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.svw07.de
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מועדון ספורט וולדהוף מנהייםגרמנית: Sportverein Waldhof Mannheim) הוא מועדון ספורט רב תכליתי מהעיר מנהיים שבמדינת באדן-וירטמברג שבגרמניה. המועדון ידוע בעיקר בזכות קבוצת הכדורגל שלו, ששיחקה מספר עונות בבונדסליגה בשנות ה-80 של המאה ה-20. נכון לעונת 2019/20 הקבוצה משחקת בליגה הגרמנית השלישית. נוסף על קבוצת הכדורגל, מועדון וולדהוף מנהיים מפעיל גם קבוצת כדוריד וקבוצת טניס שולחן, וחברים בו כ-2,400 איש נכון לשנת 2018.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועדון וולדהוף מנהיים הוקם בשנת 1907, והחל לשחק בליגות אזוריות שונות בדרום גרמניה. עד לשנות ה-40 של המאה ה-20 המועדון כשל לצלוח את הליגות האזוריות ולהגיע למשחקי הגמר שכללו קבוצות מכל רחבי גרמניה. בשנת 1940 המועדון רשם את הישג השיא שלו לאותה תקופה, כאשר סיים במקום הרביעי לאחר הפסד לשאלקה 04 בחצי הגמר, ולאחר מכן הפסד במשחק על המקום השלישי לראפיד וינה, ששיחקה אז בגרמניה במסגרת האנשלוס על אף היותה קבוצה אוסטרית. לאחר מלחמת העולם השנייה, וולדהוף מנהיים המשיכה להתנדנד בין ליגות אזוריות, ואפילו הגיעה לליגה השנייה בגרמניה עוד לפני הקמת הבונדסליגה בעונת 1963/64, אך שבה לליגות האזוריות. עם הגעת ספונסר חדש בשנת 1972, חברת Chio, הקבוצה חזרה לליגה השנייה, והייתה לקבוצת מרכז טבלה לאורך שנים רבות.

בעונת 1982/83 המועדון רשם עלייה מפתיעה אל הבונדסליגה לראשונה בתולדותיו, ושיחק בבונדסליגה במשך שבע עונות רצופות, כאשר הישג השיא של המועדון היה המקום השישי בבונדסליגה בעונת 1984/85. במהלך התקופה של המועדון בבונדסליגה, שיחקו בשורותיו שחקנים כיורגן קולר, פריץ ואלטר, מאוריציו גאודינו וכריסטיאן ורנס. בעונת 1989/90 המועדון נשר בחזרה לבונדסליגה השנייה, שם שיחק שבע שנים רצופות, ובעונת 1996/97 נשר אל הליגה השלישית. כעבור שנה, נעשה ניסיון לאחד את הקבוצה עם יריבתה העירונית המושבעת, VFR מנהיים, אך ניסיון זה לא צלח. בתום עונת 1998/99 עלתה וולדהוף מנהיים בחזרה לבונדסליגה השנייה, אך בשנת 2003 הורדה אל הליגה הרביעית בגין עבירות תקציב על ידי התאחדות הכדורגל הגרמנית, וניסיון איחוד נוסף עם VFR מנהיים באותה שנה, לא עלה יפה. בעונת 2007/08 עלתה וולדהוף מנהיים לליגה השלישית, אך בשנת 2010 שוב הוענשה על ידי התאחדות הכדורגל הגרמנית בגין עבירות תקציביות, והורדה לליגה החמישית. כעבור עונה, עלתה וולדהוף מנהיים לליגה הרביעית, שם שיחקה עד לשנת 2018. בשנה זו התמודדה וולדהוף מנהיים מול אורדינגן 05 בפלייאוף על הזכות להעפיל אל הליגה הגרמנית השלישית, אך לא עמדה במשימה זו ונשארה בליגה הרביעית. באפריל 2019 הבטיחה וולדהוף מנהיים את העפלתה אל הליגה הגרמנית השלישית.

שחקנים מפורסמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וולדהוף מנהיים בוויקישיתוף