וידוייה של נערה מתבגרת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
וידוייה של נערה מתבגרת
Confessions of a Teenage Drama Queen
מבוסס על Confessions of a Teenage Drama Queen עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי שרה שוגרמן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוברט שפירו, Jerry Leider עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט גייל פארנט עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Anita Brandt Burgoyne עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים לינדזי לוהן (Lola Cep)
רייצ'ל אוסקם (Paula)
ג'רי קוויגלי
מגי אוסקם (Paige)
ברברה מאמאבולו (Robin)
ריצ'רד פיצפטריק (Mr. Gerard)
קייל קסארג'יאן (Andy)
פדרו מיגל ארסה
קונור לינץ' (Colonel Pickering)
דיאן דאגלס
ברוס מק'פי
קורטני טיילור–טיילור
קווין בראון
טום מקאמוס (Calum)
אליסון פִּיל (Ella)
מייגן פוקס (Carla)
גלן הדלי (Karen)
אדם גרסיה (Stu)
שילה מקארתי (Mrs. Gerard)
איליי מריינתאל (Sam)
אשלי לאגט (Marcia)
קרול קיין (Miss Baggoli)
אליסון סילי-סמית (Sgt. Rose)
אדם מקדונלד (Steve)
זואי (Negus the dog) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מארק מות'רסבו עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום סטיבן בורום עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי וולט דיסני, Robert Shapiro Productions, Jerry Leider Productions, Argentum Film Produktion GmbH & Co. Betriebs KG עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אולפני וולט דיסני, נטפליקס, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 בפברואר 2004 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 90 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מוזיקלי, סרט קומדיה, סרט נעורים, סרט ילדים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 15,000,000‏$
הכנסות 33,300,000‏$
הכנסות באתר מוג'ו confessionsofateenagedramaqueen
פרסים פרסי בחירת הנוער לשנת 2004 (לינדזי לוהן)
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וידוייה של נערה מתבגרתאנגלית: Confessions of a Teenage Drama Queen; מילולית: "וידוייה של דרמה קווין") הוא סרט קולנוע אמריקני מסוגת קומדיית נוער, משנת 2004. הוא מבוסס על רומן באותו השם, משנת 1999, של דיאן שלדון. שרה שוגרמן היא במאית הסרט.

לולה (מרי) סטפ, אותה מגלמת לינדזי לוהן, היא שחקנית מתבגרת שאפתנית שמשפחתה עוברת מניו יורק לניו ג'רזי. בסרט משחקים אדם גרסיה כמוזיקאי הרוק האהוב עליה, גלן הדלי בתור אמא שלה, ואליסון פיל מגלמת את חברתה הטובה ביותר. בהופעתה הקולנועית הראשונה, מייגן פוקס משחקת בסרט את קרלה סנטיני, האנטגוניסטית ויריבתה של לולה.

הסרט יצא לאקרנים ב-20 בפברואר 2004 על ידי Buena Vista Pictures, והכניס 33 מיליון דולר ברחבי העולם[1]. הביקורות עליו היו שליליות בעיקרן.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מסופר על ידי מרי אליזבת "לולה" סטפ, נערה בת 15 שגדלה בעיר ניו יורק ורוצה נואשות להפוך לשחקנית מפורסמת, אלא שהיא נאלצת לעבור עם משפחתה לפרברים של דלווד, ניו ג'רזי. הסרט מאופיין בקטעי אנימציה המופיעים כחלק אינטגרלי מהסיפור של לולה אותו היא מספרת לקהל הצופים ולעיתים גם לחבריה בבית הספר (דוגמת סיפור היכרותם של הוריה ו"מותו" כביכול, של אביה).

בבית הספר החדש, לולה מתיידדת עם בחורה לא פופולרית, אלה ג'רארד, שחולקת עם לולה את אהבתה ללהקת הרוק סידרתור. היא גם פוגשת את סם, שמתחבב עליה אך היא מחליטה שכרגע שאיפתה להיות שחקנית מונעת ממנה להיות חברתו. לולה גם נאבקת על מקומה ועל מעמדה אל מול קרלה סנטיני, הילדה הפופולרית ביותר בבית הספר.

לולה עוברת אודישנים להצגה בבית הספר, גרסה מוזיקלית מודרנית של פיגמליון המתרחשת בניו יורק, היא נבחרת לגלם את אלייזה. קרלה, שהתחרתה מולה על התפקיד, מבטיחה למרר את חייה. קרלה מגלה ללולה שיש לה כרטיסים לקונצרט הפרידה והמסיבה לאחריו, של להקת סידרתור. לולה, במטרה להרשים אותה ואת שאר התלמידים, טוענת שגם לה ולאלה יש כרטיסים. היא מאבדת את ההזדמנות שלה לקנות כרטיס ובגדים חדשים כשאמה לוקחת ממנה את דמי הכיס, ועד שהיא משכנעת את אלה לשלם עבור הכרטיסים של שתיהן, הן מגלות שהכרטיסים אזלו. עם זאת, לולה מסבירה שהן יוכלו לקנות כרטיסים מספסרי כרטיסים בשוק השחור לפני ההופעה עצמה. ללולה אין שמלה חדשה להופעה, והיא נעזרת בסם ושואלת ללא רשות את השמלה של אלייזה מחדר התחפושות.

בליל ההופעה, לולה ואלה נוסעות לניו יורק, אך לולה שוכחת את הכסף עבור הכרטיסים ברכבת, והתוכנית שלהן להתגנב להופעה נכשלת. לבסוף הן מחליטות לחפש את הדירה של סטו כדי לנסות להיכנס לפחות למסיבה שלאחר ההופעה. כשהן מגיעות לשם, הן לא מצליחות להיכנס, אך סטו השיכור יוצא מביתו ומתעלף בסמטה. הבנות לוקחות אותו לדיינר כדי שיתפכח, אבל כשהוא מתעמת עם שוטר, שלושתם נלקחים לתחנת משטרה, שם לולה מוסרת את כתובתו של אביה בניו יורק.

בשלב זה, סיפוריה המוגזמים של לולה הופך לבעייתיים. כשהיא פגשה לראשונה את אלה, היא ניסתה להרשים אותה בכך שסיפרה לה סיפור דרמטי על אביה שמת שנים קודם לכן, כשבמציאות הוא חי וגרוש מאימה. אלה, נערה "מרובעת" המעריכה יושר, כועסת כשהיא מגלה שלולה שיקרה לה. לאחר שאביה של לולה מגיע ומשחרר אותם מהמעצר, סטו לוקח את כולם בחזרה למסיבה, ושם אלה סולחת ללולה. לולה מנסה לדבר עם סטו על שיריו שמשמעותיים לה כל כך, אך מתאכזבת לגלות שהוא אלכוהוליסט ואינו יכול לדון בשיריו ברצינות.

לאחר המסיבה הן חוזרות לבית הספר, וקרלה מכחישה שהיא ראתה את לולה או אלה במסיבה, קוראת ללולה שקרנית, ונסמכת על שלולה שיקרה לגבי שמה האמיתי (מרי) ושאביה לא מת. התלמידים לא מאמינים לסיפורה של לולה על כך שנעצרה עם סטו ושכחה את השרשרת שלה בביתו.

לולה הולכת לביתה, מדוכאת, ומסרבת להופיע בהצגה, אך בעידודה של אלה היא מתחרטת, ומגיעה אל מאחורי הקלעים בדיוק בזמן כדי למנוע מקרלה להשתלט על התפקיד של אלייזה. כשהיא עומדת לעלות לבמה, אמה מאחלת לה בהצלחה ולבסוף קוראת לה בכינוי שלה, לולה, בו סירבה להשתמש בעבר.

לאחר הופעה נהדרת, צוות השחקנים הולך לאפטר פארטי בביתה של קרלה. סטו מגיע לראות את לולה ולמסור לה בחזרה את השרשרת שלה. קרלה מנסה להציל את גאוותה באומרה שהוא שם כדי לראות אותה, אך השקר שלה מתגלה כאשר סטו נותן ללולה את השרשרת שלה לפני כולם. כשהשקרים של קרלה מתגלים, היא נסוגה מהקהל על סף דמעות ונופלת לתוך מזרקה, וכולם צוחקים עליה, במחווה פייסנית, לולה עוזרת לה לקום, וקרלה משלימה עם התבוסה. סטו מספר ללולה שהוא החליט ללכת לגמילה לאחר דברי התוכחה של לולה אליו במסיבה. לאחר ריקוד שלה עם סטו, לולה רוקדת עם סם, ובסופו של דבר הם מתנשקים.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לינדזי לוהןמרי אליזבת "לולה" סטפ, נערה דרמטית, שרוצה נואשות להיות שחקנית מפורסמת.
  • מייגן פוקסקרלה סנטיני, האויבת של לולה, האנטגוניסטית של הסרט.
  • אליסון פילאלה ג'רארד, החברה הכי טובה החדשה של לולה, נערה "מרובעת" הפוחדת להמרות את פי הוריה והחברה.
  • אדם גרסיהסטיוארט "סטו" וולף, סולן להקת סידרתור, המתגלה ככוכב שיכור רוב הזמן.
  • אלי מרינטלסם, ילד ביישן ומושא האהבה של לולה.
  • טום מקמוסקאלום קפ, אביה של לולה.
  • גלן הדליקארן סטפ, אמה של לולה.
  • קרול קייןמיס בגולי, במאית ההצגה של בית הספר.
  • שילה מקארתיגברת ג'רארד

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההפקה המוקדמת, אשר החלה ב-5 במאי 2003, התחילה בחזרות כוריאוגרפיה, ובמבחני איפור. הסרט הופק בתקציב של 15 מיליון דולר, והצילומים החלו ב-4 ביוני באותה שנה. במאית הסרט היא שרה שוגרמן, אשר הייתה ידועה בבימוי הסרט הקומדיה המוזיקלי Very Annie Mary. על אף שעלילת הסרט מתרחשת בעיקר בניו ג'רזי ובניו יורק, הסרט עצמו צולם בערים הקנדיות טורונטו, המילטון ואוקוויל. הסצנות בבית הספר התיכון בסרט, Dellwood, צולמו בבית הספר התיכון קינג סיטי בקינג סיטי ובתיכון בירצ'מאונט פארק בסקרבורו, אונטריו שבקנדה. סצנות בקניון צולמו בקניון בעיר מיססוגה באונטריו, קנדה. סצינות המתארות את מעבר המשפחה מניו יורק לניו ג'רזי צולמו בהמילטון, שם גם צולמו הסצנות של העיר ניו יורק. סצינות הכוללות את תחנת הרכבת, צולמו בתחנת הרכבת Watchung Avenue במונטקלייר, ניו ג'רזי.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור, התפקיד של לולה הוצע להילרי דאף. לאחר שדאף החליטה לא להשתתף בסרט, לינדזי לוהן לוהקה לתפקיד לולה. "החלק שהכי בלט לי בסיפור היה כמה לולה שונה", אמרה לוהן. "היא ממש מעניינת. עד כמה שהיא מוחצנת, עדיין היא שומרת בפנים הרבה ואני חושבת שזה ממש טוב לראות איך הדמות שלה מתפתחת לאורך הסיפור". המפיק רוברט שפירו אמר, "לינדזי לוהן היא בהחלט נורה של 500 וואט. היא מענגת לצפייה, היא מתבגרת טיפוסית, והיא מאוד חכמה, וכל זה בא לידי ביטוי בחלקה של לולה".

אליסון פיל, שהייתה ידועה בהשתתפותה בסרט הביוגרפי של ג'ודי גרלנד "חיים עם ג'ודי גרלנד: אני והצללים שלי", לוהקה לתפקיד חברתה הטובה של לולה, אלה ג'רארד. אליסון אמרה על בחירתה לתפקיד, ש"אני חושבת שהמשיכה שלי לשחק את אלה היא בגלל שהיא משתנה במהלך הסרט לחלוטין, ועוברת את השינוי העצום הזה מלהיות הילדה הזו שמפחדת להיות היא עצמה, ומאכזבת את הוריה ומאכזבת את הציפיות שלהם, ובסוף היא אומרת, 'אני פשוט מחליטה להיות מי שאני.' " מייגן פוקס, שחקנית מתחילה לא ידועה באותם הימים, לוהקה לתפקיד קרלה סנטיני, אויבתה של לולה (בריטני גריי שיחקה את כפילת הריקודים של פוקס). אלי מרינטל לוהק לתפקיד סם, מושא האהבה של לולה בתיכון וידיד שלה. מרינטל כיכב בעבר בסרט "The Country Bears" של דיסני. גלן הדלי לוהקה לתפקיד אמה של לולה, קארן, בעוד קרול קיין לוהקה לתפקיד מיס בגולי, המביימת את המחזה של בית הספר. טום מקמוס מופיע בתור אביה של לולה, קאלום, שגרוש מאמה ומתגורר בניו יורק.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסקול שוחרר ב-17 בפברואר 2004 על ידי הוליווד רקורדס וכולל את לינדזי לוהן, ליליקס, סימפל פלאן ואמנים שונים אחרים.

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר Rotten Tomatoes, קיבל הסרט 94 ביקורות, מתוכן 14% הן חיוביות, עם דירוג ממוצע של 3.9/10. באתר נכתב: "סביר שהנטיות השטחיות של וידוייה של נערה מתבגרת, לא ימשכו צופים מבוגרים - אם כי הכנות הצבעונית שלו בהחלט לא מיועדת להם מלכתחילה."[2]

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"וידוייה של נערה מתבגרת" הכניס 29.3 מיליון דולר בארצות הברית ובקנדה, ו-3.9 מיליון דולר באזורים אחרים, בסכום כולל של 33.2 מיליון דולר ברחבי העולם[1].

הסרט הכניס 9.3 מיליון דולר בסוף השבוע הפתיחה שלו (20–22 בפברואר 2004), וסיים במקום השני אחרי 50 דייטים ראשונים.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Confessions of a Teenage Drama Queen, Box Office Mojo
  2. ^ Confessions of a Teenage Drama Queen, rotten tomatoes, ‏04/10/23