ויטקרידרינדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןויטקרידרינדה
תקופה
קרטיקון עליון 69–66 מיליון שנה לפני זמננו
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: זוחלים
סדרה: בעלי אגן דמוי לטאה
תת־סדרה: תרופודה
משפחה: אבליזאוריים
סוג: ויטקרידרינדה
מין: ויטקרידרינדה
שם מדעי
Vitakridrinda sulaimani
Malkani, 2006
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויטקרידרינדה (שם מדעי: Vitakridrinda) הוא סוג של דינוזאור ממשפחת האבליזאוריים, שחי בסוף הקרטיקון באסיה לפני 69 עד 66 מיליון שנה לפני זמננו. המאובנים שלו התגלו בשטחי תצורת פאב (אנ') שבבלוצ'יסטן בפקיסטן והוא קרוי על שם הפרט "פרט ויטאקרי" (Vitakri Member), שבו נחשפו את ממצאיו.

הממצאים של דינוזאור זה היו מועטים וכללו בעיקר כמה עצמות ירך, חלקים קדמיים מהגולגולת ושן אחת. הסוג נקרא בשמו ב-2006 בידי החוקר מ. ס. מאלקני (M.S. Malkani). בהמשך נמצאו באזור גם שרידים של קדמת החוטם וכמה חוליות, אך חוקרים אחרים שייכו אותם לסוג חדש של דמוי תנינאי - Induszalim[1][2].

דינוזאור זה על פי הממצאים הגיע לאורך של 6 מטרים, על פי תומאס הולץ הבן. הוא היה טורף גדול בעל לסתות קצרות שייתכן וניזון מנבלות. הוא נכחד לחלוטין, עם אחרוני הדינוזאורים לפני 66 מיליון שנה בעת הכחדת הקרטיקון הגדולה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Malkani, M.S. (2006). "First rostrum of carnivorous Vitakridrinda (Abelisaurid theropod dinosaur) found from the Latest Cretaceous dinosaur beds (Vitakri) Member of Pab Formation, Alam Kali Kakor Locality of Viakri area, Darkham District, Balochistan, Pakistan". Sindh University Y Research Journal (Science Series). 38 (3): 7–26.
  2. ^ Malkani, M.S., 2015b. Dinosaurs, mesoeucrocodiles, pterosaurs, new fauna and flora from Pakistan. Geological Survey of Pakistan, Information Release 823: i-iii,1-32.