ויליאם אוסוולד מילס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויליאם אוסוולד מילס
William Oswald Mills
דיוקנו הרשמי של מילס בקונגרס
דיוקנו הרשמי של מילס בקונגרס
דיוקנו הרשמי של מילס בקונגרס
לידה 12 באוגוסט 1924
בית לחם, מרילנד, ארצות הברית
התאבד 24 במאי 1973 (בגיל 48)
איסטון, מרילנד, ארצות הברית
שם מלא ויליאם אוסוולד מילס האב
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה בית הספר התיכון קולונל ריצ'רדסון
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של מרילנד
25 במאי 197124 במאי 1973
(שנתיים)
רוברט באומן ←

ויליאם אוסוולד מילס האבאנגלית: .William Oswald Mills Sr; 12 באוגוסט 192424 במאי 1973) היה פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של מדינת מרילנד ממאי 1971 ועד להתאבדותו במאי 1973.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילס נולד בעיר בית לחם (Bethlehem) שבמרילנד ב-12 באוגוסט 1924. הוא למד בבתי ספר ציבוריים במחוז קרוליין. לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר התיכון פדרלסבורג ב-1941, בחר מילס להתגייס לשירות צבאי. הוא החל את שירותו בצבא ארצות הברית בשנת 1942, שיא מלחמת העולם השנייה, תחת פיקוד הגנרל ג'ורג' פטון בהארמייה השלישית. הוא השתתף בחציית נהר הריין ועוטר בכוכב הארד.

לאחר המלחמה החל לעבוד בחברת הטלפונים "C&P Telephone" וניהל את סניפי החברה בערים איסטון, קיימברידג', ופרסטון שבמרילנד. הוא עבד בחברה מ-1946 עד 1962. ב-1962 הצטרף לצוותו של חבר הקונגרס רוג'רס מורטון, וב-1970 הצטרף בעקבותיו למפלגה הרפובליקנית. כאשר מורטון מונה ב-1971 למזכיר הפנים של ארצות הברית בידי הנשיא ריצ'רד ניקסון, התמודד מילס בבחירות מיוחדות למילוי מקומו של מורטון במחוז הקונגרס הראשון של מרילנד.

בבוקר 24 במאי 1973 נמצא מילס ללא רוח חיים באורווה סמוך לבית מגוריו באיסטון שבמרילנד, בן 48 במותו. הוא נמצא עם פצע ירי עצמי בצד שמאל של חזהו לצד שוטגאן מוטל ליד גופתו. לאחר התאבדותו דווח כי היה בדיכאון בעקבות מותם של שלושה מעוזריו הפרלמנטריים בתאונת דרכים ב-1972 ובעקבות מאבקו של המנטור הפוליטי שלו, רוג'רס מורטון, במחלת הסרטן. עם זאת, חמישה ימים לפני מותו נחשף כי מילס קיבל מתנה לא-מדווחת בסך 25 אלף דולר אמריקני מוועדת הכספים של מטה הבחירות של הנשיא ניקסון במהלך הבחירות המיוחדות ב-1971. בסך הכל הייתה מתנה זו חלק מ-900 אלף דולר של תרומות לא-מנוהלות של הוועדה, על פי משרד האחריותיות הכללי (GAO). לו מילס היה מורשע בביצוע עבירות פיננסיות הוא עשוי היה לעמוד בפני קנס בגובה 1,000 דולר ושנת מאסר אחת.

בעוד שתחילה הצהיר מילס כי הוא לא עשה שום דבר רע, הוא החל לדאוג שתרומת הכספים הלא-מדווחת שלו תהרוס לו את הקריירה הפוליטית. באחד ממכתבי ההתאבדות שלו, קבע מילס שאין ביכולתו להוכיח את חפותו וראה בהתאבדות כפתרון היחיד למצוקתו. בסך הכל כתב מילס לפחות שבעה מכתבי התאבדות לנמנעים שונים, בהם אחד לבנו בו הפציר בו להיות ישר ושני לבוחריו. חרף דאגתו, השלטונות במרילנד טענו זמן קצר לאחר התאבדותו כי ייתכן ולא הפר את חוק מימון הבחירות המדינתי אשר לא נכנס לתוקף עד יולי 1971, חודשיים לאחר הבחירות המיוחדות בהן ניצח. למעשה, כלל לא היו אינדיקציות שהרשויות במרילנד יחקרו באורח רשמי את המקרה[1].

הוא נטמן בבית הקברות הילקרסט שבפדרלסבורג, מרילנד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Death of a Jovial Guy, מאורכב מאתר מגזין טיים, 4 ביוני 1973 (באנגלית)