ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 64

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



לתשומת לבם של הויקיפדים[עריכת קוד מקור]

התעוררה בעיה בשיחת ויקיפדיה:ויקיפדים. עיינו בדף הנ"ל כדי לראות את אם אתם מתנגדים לבקשת המחיקה. תודה. רועי שיחה 19:19, 16 ינו' 2005 (UTC)

זרקת רעיון תן לחשוב[עריכת קוד מקור]

האם ישנה איזה שהיא טבלת שנים בויקיפדיה המקבילה בין לוח השנה העיברי לגרגוריאני? לדוגמא:ט"ו בשבט התשס"ה = 17/01/2005

אם יש אזי יישר כח גדול ואיפה אני מוצא את זה אם אין למה אנחנו מחכים? Shayakir

אין טבלה כזאת. לא ברור בשביל מה היא נחוצה. נהוג להשתמש בלוח הנוצרי וכמעט ולא משתמשים בלוח השנים העברי לציון תאריכים. בכל אופן, אם אתה רוצה לבנות לוח כזה אתה מוזמן. גילגמש שיחה 10:52, 17 ינו' 2005 (UTC)
לדעתי צריך לבקש ממתכנתי הויקיפדיה ליצור תבניות מערכת לטיפול בתאריך עברי, על בסיס הפונקציה jdtojewish() שממירה תאריך לועזי לעברי והפונקציה JewishToJD() שממירה עברי ללועזי. המתכנתים הישראליים של הPHP דאגו שזה יהיה מובנה בפנים. לעוד פרטים
ברגע שיהיו כאלו תבניות, יהיה אפשר להציג חגים ואירועים של תאריך עברי באופן אוטומטי.
באותה הזדמנות לדעתי כדאי לשקול להוסיף בודק איות בעברית [1] --אפי ב. 11:12, 17 ינו' 2005 (UTC)
את הרעיונות הנפלאים האלה יש להפנות לערן, שהסכים לשמש בתקפיד המפתח. גילגמש שיחה 11:15, 17 ינו' 2005 (UTC)

לאפי הוצאת לי את המילים מהפה (לא שהבנתי מה אמרת אבל רוח דברייך בהחלט נשמעים) ולגילגמש הסיבה המרכזית שלדעתי יש צורך בטבלה כזו היא כיוון שישנם הרבה מאוד ערכים שבהם התאריך מצויין רק בעברית ומן הראוי שגם התאריך הלועזי יצויין שם ואם לא שם אז שלפחות יהיה לי כלי לברר בנקל את המקבילה הגרגוריאנית שלו.... Shayakir

ב אתר הבא יש תוכנית להמרה בין סוגי התאריכים [2].APH 11:43, 17 ינו' 2005 (UTC)
שלא לומר שאצלנו בבית, בלוח העברי יש הסבר מקיף יותר ועוד הפניות.APH 11:46, 17 ינו' 2005 (UTC)


מדיניות לגבי ערכים איזוטריים[עריכת קוד מקור]

רציתי לשאול לגבי הנושא בגלל שאני דיי חדש במערכת ואיני ממש מבין למה מגבילים את הערכים האלו , למה ערך לא יכל להתרחב ולהגיע למצב שיש בו מידע גדול מאוד, למה בעצם מגבילים נושא כלשהוא למספר של דפים, הרי המטרה שיהיו מידע וכמה שיותר הרי זה מבורך אז מה הבעיה בזה שבערכים יהיה מידע רב על נושא , אני לא חושב שזה רלונטי באיזה נושא עוסק הערך .. אשמח כמובן אם תפנו אותי לדיון שנערך בנושא הזה בעבר במזנון .--tomle 12:53, 18 ינו' 2005 (UTC)

השאלה היא המ זה איזוטרי. אתמול מחקתי את הערך "נתנאל אלטשולר" שהיה כתוב בו: "נתנאל אלטשולר הינו בנו של פרופסור עמוס אלטשולר מאוניברסיטת בן גוריון. והוא בעל תואר שני במתמטיקה. בעברו נהג להנחות מפגשי תרגול של הקורס אשנב למתמטיקה, וכרגע לא ידוע היכן הוא נמצא." אני חשוב שגם אתה תסכים שזה באמת ערך איזוטרי, שאין לו מקום. הרי לא נפתח ערך על כל בן אדם שחי בארץ או בעולם.
מצד שני אני מסכים איתך שיש פה אנשים שמרחיבים את הגדרת האיזוטריה מעבר לדרוש. למשל הערך על מנורה חזני שהצלתי ממחיקה. לפי דעתי מי שעשתה סרט ששודר בשעה די מרכזית בערוץ 2 היא לא איזוטרית כלל וכלל. eman 13:02, 18 ינו' 2005 (UTC)
שים לב שריבוי דפים הוא לאו דווקא דבר טוב. פיזור מידע על גבי דפים שונים מקשה על מי שרוצה למצוא את המידע. אין שום דבר רע בזה שמרכזים את כל המידע לגבי הנושא בדף אחד גדול (כמו במקרה של הארי פוטר) – זה יכול רק להועיל. ל-eman: שים לב שלא מדובר על הגבלת המאמרים האיזוטריים, מדובר על הגבלת מספר הדפים לכל נושא. רועי שיחה 13:05, 18 ינו' 2005 (UTC)
TOMLE התכוון לערכים איזוטרים שמכונסים לערכים גדולים דוגמת הארי פוטר. האם נפתח דף לכל דבר דמות, כל ספר וכו' או שנרכז את כולם במספר מאמרים מצומצם. גילגמש שיחה 13:26, 18 ינו' 2005 (UTC)
אני מצטער אך אני יותר מתכוון לעניין של דמויות בתוך סידרה ,למה שנגביל את עצמנו לכל דבר ולדף אחד ענקי שיהיה בו יותר מדי מידע , אני גם לא מתכוון לדף דמות שבו יהיה שורה וזהו , הרצון שלי שיהיה ערך לכל דבר שיש עליו מספיק מידע ,בויקיפדיה האנגלית איחדו תחת דף אחד מספר פרופסורים מסידרת הספרים הארי פוטר, אני מתכוון לאחד דברים שאין עליהם מידע , אבל באותו עניין גם לתת חופשיות לכמות הדפים ולא להגביל דבר בגלל המדיניות שלנו. אני גם רוצה להגיב על מה שeman אמר ,העניין חשוב ואני חושב שצריך לדון בו , אך אני עדין לא הגעתי להחלטה, האם עדיף כמה שיותר מידע נטו או רק מידע שמעניין את הציבור ,וכמובן לא להגיע למצב ששני פלונים אלומנים שרוצים שיהיה כתוב עליהם בויקיפדיה יכתבו ערך ענקי על גדולתם.--tomle 20:28, 18 ינו' 2005 (UTC)

מיסוד ההצבעות, השלב המעשי[עריכת קוד מקור]

בעקבות ההצבעה אודות מיסוד ההצבעות, עברנו לשלב המעשי עם כתיבת הפרלמנט. כולם מוזמנים ליטול חלק בכתיבת חוקיו. גילגמש שיחה 18:22, 18 ינו' 2005 (UTC)

אני אוהב כשעוברים לשלב הביצוע, כל הכבוד! ואם תצטרכו עזרה במשהו, אשמח לעזור.
Ramiy 20:34, 18 ינו' 2005 (UTC)
לעשות דף שיירכז את ההצבעות זה רעיון מצויין. אבל עכשיו עושים פרלמנט, ולובי, ויו"ר ופיליבסטרים, וועדות, והצעות טרומיות, ומי יודע מה.
די! מספיק לבירוקרטיזציה!
תנו לויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית, להתפתח באופן טבעי, ולא עם מיליוני חוקים וגינוני טקס. eman 21:29, 18 ינו' 2005 (UTC)
אין הצעות שאתה הבאת. אף אחד לא דורש 3 קריאות. בסך הכל מנסים לנסח את החוקים לקיום ההצבעות. זה הכל. הפרלמנט רק ירכז את ההצבעות השונות וזהו. הוא לא נועד לשמש במה להגיגים שונים ומשונים (בשביל זה יש את המזנון), לא נועד להפוך לפורום או לא יודע מה עוד. גילגמש שיחה 21:31, 18 ינו' 2005 (UTC)
בהצלחה.
אני פורשת.
(לא מויקיפדיה. רק מהבירוקרטיה. כבר הייתי שם, תודה. לא מתנדבת לחזור לשם.)
חשמלית 23:54, 19 ינו' 2005 (UTC)

חגים של מדינות שונות[עריכת קוד מקור]

מדינות רבות מכילות טבלה ובה רשימה של חגים ומועדים. המידע לא מוסף ערך מוסף למתעניין במדינה וברצוני להפריד את החגים של כל מדינה ולשים אותם בערך נפרד.

אני יוצא מנקודת ההנחשה שבערך הכללי של המדינה אמור להיות מידע כללי את אותה המדינה (היסטוריה, כלכלה, גאוגרפיה וכו) ומי שמעונין להרחיב יכול להיכנס למאמר מורחב (היסטוריה של צרפת, כלכלת איטליה וכו). ולכל מדינה רושמים כמה מילים על ה"תרבות" שלה ובתת נושא של תרבות מכניסים את ה"חגים" - כמו שאמרתי זה לא מעניין ורק מפריע בערך הראשי ולכן אני רוצה להעביר למאמר משנה "תרבות של איטליה".

אשמח לשמוע תגובות (חיוביות ושליליות - אבל במיוחד חיוביות) ובמידה ותהיה התנגדות נערוך הצבעה.

Ramiy 22:03, 18 ינו' 2005 (UTC)

איך לא חשבו על זה קודם(ואולי כן?)[עריכת קוד מקור]

אולי ישנה אפשרות לעשות חיפוש על המאמרים המבוקשים ביותר(מעין הרשימה השנתית של גוגל) ?? נראה לי פיצ'ר מגניב שיכול להיות גימיק מעניין ואולי אף מלא בתובנות...בברכה Shayakir

רשימה זו כבר קיימת. חפש בדפים מיוחדים "דפים מבוקשים" גילגמש שיחה 23:22, 18 ינו' 2005 (UTC)

עד כמה שהבנתי רשימה זו מציגה את מספר הקישורים הפנימיים שמופנים אל אותו ערך הלא כן??? ואם לא אנא הסבר לי על טיבה המדוייק של רשימה זו... בברכה Shayakir

כן, זאת בדיוק מטרת הרשימה. לאיזו רשימה התכוונת? גילגמש שיחה 23:34, 18 ינו' 2005 (UTC)

לא לכך התכוון המשורר.. כוונתי הייתה לרשימה של הערכים המבוקשים ביותר ע"י המשתמשים עצמם לדוגמא:לערך- צה"ל נכנסו 2,130 משתמשים אחריו ברשימה :בריטני ספירס עם 2,005 כניסות של משתמשים וכו' וכו' בברכה Shayakir

כן, זה באמת רעיון נחמד. פנה בבקשה לערן בנושא זה. גילגמש שיחה 23:43, 18 ינו' 2005 (UTC)
דובר בזמנו על כך שבתחתית העמוד יהיה כתוב את מספר הכניסות לערך, כפי שנעשה בהעתק של הויקיפדיה, אבל הצעה זו לא התקבלה. --אפי ב. 23:45, 18 ינו' 2005 (UTC)
יש לך מושג איפה הדיון אודות ההצעה הזו? היתי שמח לקרוא אותו. גילגמש שיחה 23:48, 18 ינו' 2005 (UTC)

לדעתי רשימה זו עשוייה להביא תועלת גדולה מלבד היותה גימיק מכיוון שעל פי זה נדע למקסם את מאמצינו בערכים המבוקשים ביותר ולא נכלה את זמנו ומרצנו בערכים נשכחים (עם כל הכבוד גם להם) Shayakir

כן, יש בזה משהו. אולי כדאי לעשות משהו בנדון. גילגמש שיחה 00:01, 19 ינו' 2005 (UTC)

אז איך אנחנו גורמים לכך שזה יקרה ???(ואנא אל תפנה אותי לויקיפדים אחרים משום שנראה לי שיש ביכולתך להשפיע יותר ממני...) בברכה Shayakir

זה לא קשור לחוסר השפעה שלך, פשוט ערן הוא נציגנו בפיתוח של ויקיפדיה וזה שינוי שהם צריכים לעשות. טרול רפאים 02:34, 19 ינו' 2005 (UTC)

אז מה דעתך גילגמש??? Shayakir

אני בעד הצעתך, אך זה לא מספיק. אני לא קובע פה לבד מה יהיה ומה לא יהיה אתה צריך לשאול אנשים נוספים. מה גם, לא ברור לי איך זה יתאפשר באופן טכני.

מה הבעיה הטכנית? בכל אתר פשוט יש היום מונה כניסות, לא? Darko

הביטו במיזם הויקי הזה (שעוסק בVR בעברית), ותראו שבתחתית העמוד יש מונה כניסות. צריך רק לברר את עושים זאת ולהעתיק משם. יכול להיות שי אופציה כזו בילד אין בויקי, ואנחנו פשוט לא משתמשים בה. בזמנו העלתי הצעה כזו והיו שדחו אותה כי ראו בה זילות של הויקי. --אפי ב. 11:57, 19 ינו' 2005 (UTC)

קצת היסטוריה--פעם (לפני שנתיים בערך) זה היה קיים באנגלית, אבל הסרנו את זה משום שהמונה האיט את את ויקי בצורה משמעותית. Danny 12:06, 19 ינו' 2005 (UTC)

הרעיון נשמע לי מצוין. אבל אם הוא עלול להאט את ויקיפדיה (שאינה ידועה בזמני תגובה טובים מלכתחילה) אולי יהיה עדיף לוותר עליו... יובל מדר
דווקא אני בעד הרעיון הבסיסי של נניח, בחודש דצמבר שלושת הערכים המבוקשים היו "...". אבל להצמיד לכל ערך מונה? בשביל מה זה טוב? דורית 12:56, 19 ינו' 2005 (UTC)
אם תהיה טבלת רייטינג מפורטת, אני מניח שנוכל לראות איזה ערכים נכנסים אליהם פעמים רבות מאוד, ולתת להם דחיפות בעריכתם. מונה לכל עמוד הוא לדעתי רעיון טוב, מכיוון שהוא נותן פידבק ממשי לכותבים, ומציג להם את מספר הגולשים שעיינו בערך. באופן אישי אני מרגיש שכאשר יש מונה, הדבר ממחיש לי שהערך אינו סתם ערך תאורטי, שמרחף לא במרחב האינטרנטי, ומדרבן אותי להשקיע בו יותר. --אפי ב. 14:05, 19 ינו' 2005 (UTC)

אז אולי יש אפשרות לעשות פיילוט של הרעיון ולבדוק כעת אם זה משפיע באופן מהותי על זמני התגובה בשרתים החדשים Shayakir

זה רעיון לא מעשי כי:
  1. אין לנו שליטה על הנושאים הללו (אנחנו יכולים רק לבקש).
  2. כל פעולה כזו דורשת משאבי שרת ובסיס נתונים וזה לא תכונה מספיק חשובה כדי לבזבז אותם בימים קשים כאלו.
אם כבר מעלים בקשות למפתחים. הייתי שואל מדוע הכותרות של מתחם הקטגוריות הן "category: שטויות" ולא "קטגוריה: שטויות". בדקתי את הנושא לפני כמה חודשים אבל לא מצאתי פתרון. שמתי לב שבשפות אחרות הם כן תרגמו את שם המתחם הזה.
ערן, Danny יש לכם תשובה?
מאיר מ 00:15, 20 ינו' 2005 (UTC)
חבל שכשהתעוררתי בזמן לא בדיוק התעסקתי בזה מספיק... צריך לשנות את הקובץ Languagehe.php ולהחליף את 14=>category ל14=>קטגוריה (באותה הזדמנות אפשר יהיה לתרגם עוד כמה שמות מתחמים כמו help וhelp talk ואולי גם template וtemplate talk). אבל שינוי כזה כנראה ידרוש החלפת השמות של כל דפי הקטגוריה הקיימים - ואני לא בטוח איך בדיוק עושים את זה (אולי mediawiki script?). אני אנסה לשאול על כך ברשימת התפוצה של המפתחים... ערן http://he.wikipedia.org/style/monobook/user.gif 13:59, 20 ינו' 2005 (UTC)
האמת היא שאפשר לשנות את השם בקלות (זה אחד מה-templete-ים) אבל אני לא יודע אם כל הקישורים הקיימים יעבדו... טרול רפאים 12:58, 20 ינו' 2005 (UTC)

נוסטלגיה[עריכת קוד מקור]

כך נראתה ויקי האנגלית חודשיים לאחר היווסדה, מפתה האפשרות ללחוץ על "בקשה לפתיחת ויקיפדיה בשפה אחרת", ולבקש ויקיפדיה עברית. שש"ז 11:30, 19 ינו' 2005 (UTC)

כך נראתה ויקיפדיה העברית 6 ביוני 2001, 29 בספטמבר 2001 וב6 בנובמבר 2001 (מצב זה נמשך כמעט שנתיים נוספות)...
וזה מה שהיה פה חודש לאחר פתיחתה הרשמית של ויקיפדיה העברית - ב1 באוגוסט 2003, וחצי שנה אחרי - ב26 בדצמבר 2003...
נפתלי 22:46, 19 ינו' 2005 (UTC)
מ ג נ י ב
נפתלי, מזמן לא שמענו ממך.
מאיר מ 00:15, 20 ינו' 2005 (UTC)

רעיון חשוב לכל גולש ויקי[עריכת קוד מקור]

מאוד מפריע בזמן הגלישה באתר, שלא ניתן להבדיל בין לינקים שמאחוריהם מסתתר ערך לבין לינקים שמכילים ערך ריק. הצעה למתכנתי ויקפדיה - לסמן ערכים ריקים (או מלאים) בכוכבית צבע או כל סימון אחר

זה כבר קיים – ערכים קיימים מסומנים בכחול, וערכים שעדיין חסרים מסומנים באדום... רועי שיחה 15:14, 19 ינו' 2005 (UTC)

תבנית ויקיציטוט וויקיטקסט[עריכת קוד מקור]

בויקיפדיה האנגלית ישנה תבנית של ויקיציטוט ברגע שיש ציטוטים של האישיות בערך. אני מציע לעשות אצלנו גרסה דומה לתבנית זו. לדעתי זה יעזור מאוד לפתח את הפרויקטים המשותפים ואף ייעל את השירות שהויקיפדיה העברית נותנת לקורא.

הכוונה לסימן שיש בדרך כלל בצד בויקי האנגלית ?נכון, אני חושב שתבנית כזאתי תוכל לעזור בהחלט לפיתוח הפרויקטים השונים , מצטרף. tomle 14:38, 20 ינו' 2005 (UTC)
אני חושב שמוקדם מדי. סך הערכים של שני המיזמים עדיין לא הגיע ל-50, וגם זה לרוב דפים גרועים למדי, שבחלקם (ואני יכול להעיד על כך) הם פשוט השחתות שלא היה מי שימחק... אולי כשמישהו יתחזק את האתרים האלה, והם יעמדו על הרגליים, אפשר יהיה לפעול בעניין. רועי שיחה 15:04, 20 ינו' 2005 (UTC)
כבר עכשיו אפשר להעביר לשם עשרות מאמרים. אפשר לחפש ברשת ציטוטים של אנשים מפורסמים ולהוסיף לשם. כרגע אף אחד לא יודע שהפרויקטים האלה קיימים בכלל. גילגמש שיחה 16:36, 20 ינו' 2005 (UTC)
לרועי שלום. כל מה שכתבת לא נכון בכלל, עובדתית, לגבי ויקיטקסט. יש שם למעלה מ-200 ערכים, שרובם הוקלדו בעמל רב וגם נבדקו. (כמובן שיש עדיין המון להוסיף בתוך הדפים הקיימים ובדפים חדשים.) וגם לגבי ויקיציטוט יש כמה אנשים שם שמוסיפים תרגומים יפים. נכון שחסר הרבה, אבל ראוי לפעול בשיטת ויקי: במקום להתלונן על החסר, תעזור בעצמך לשפר ולבנות את הדברים! אכן, במקום שיש דף ראוי לתבנית אין שום סיבה שלא לשים אותו. Dovi 09:57, 21 ינו' 2005 (UTC)

ערך תפילות וברכות מלבד דלילות התוכן שהוא מכיל, הוא סתם שכפול של הערך תפילה. ניתן למוחקו? פטר רחם 16:45, 20 ינו' 2005 (UTC)

אף כי מצד תוכנו אולי אפשר למוחקו. אך יש לתת הדעת לכך שהוא מופיע ב100 מושגי יסוד של משרד החינוך ובהקשר זה יש לו ערך יחודי. מלח השמים 19:22, 21 ינו' 2005 (UTC)
נא לא לערוך דיוני מחיקה במזנון. אם לדעתך הערך לא ראוי, תצמיד לו תבנית הצבעות מחיקה ותערוך אותו. תודה. גילגמש שיחה 19:24, 21 ינו' 2005 (UTC)

איך לערוך את הערך קטורת[עריכת קוד מקור]

אני מעוניין לערוך ערך על הקטורת שהוקטרה בבית המקדש. האם ראוי שהערך ייקרא "קטורת" בלבד, או שעל שם הערך לרמוז שהכוונה לקטורת המקדש? פטר רחם 19:19, 20 ינו' 2005 (UTC)

התחל עם קטורת סתם, וכשתיווצר כפילות נעביר לשם חדש. דוד שי 04:53, 21 ינו' 2005 (UTC)


קישור ויקיפדיות זרות לנוסח העברי[עריכת קוד מקור]

אני קורא לויקיפדים שיוצרים ערך או משנים אותו, או סתם קוראים בו, לבצע קישור מויקיפדיות זרות לעברית. לפחות בנוסח האנגלי. זה שם אותנו על המפה. יש לנו במה להתגאות. עברנו במספר הערכים הרבה מדינות, והערכים אצלנו מושקעים וטובים.

Dudutal 07:24, 22 ינו' 2005 (UTC)

האם מותר לשנות כליל תוכנו של מאמר?[עריכת קוד מקור]

ברצוני להתחיל לעבוד על כל מה שקשור לרוק ולמטאל, שזה אומר לערוך הכל מהתחלה, ולכתוב מאמרים ארוכים ומפורטים בהרבה מהמאמרים הקיימים, אשר יובילו גם למאמרים רבים אשר עדיין לא קיימים כלל בעברית. אני מאמין, כי ברשותי כל הידע הדרוש לשם ביצוע "מהפיכה" זו. האם אני רשאי לעשות זאת? אני אתן דוגמא. בתור נקודת התחלה, אני רוצה לערוך את המאמר "רוק" שהוא "מאמר האם" של הנושא. המאמר הקיים הוא אמנם לא קצר, אך הוא קצר בהרבה ממה שאני יכול לכתוב. ואני גם רוצה לעשות את זה במתכונת אחרת לגמרי, לפי העיקרון הכרנולוגי, שזה אומר שמשפטים רבים יימחקו. האם מותר לי לעשות זאת?--Metal-wikiped 21:31, 20 ינו' 2005 (UTC)

כן, בודאי שאתה יכול. אתה לא חייב לשאול אף אחד, אך אם כותב הערך הוא ויקיפד פעיל ומוכר יש טעם לפנות אליו על מנת למנוע מלחמות עריכה בעתיד. גילגמש שיחה 21:47, 20 ינו' 2005 (UTC)
תודה רבה לך!--Metal-wikiped 22:16, 20 ינו' 2005 (UTC)
רק תשתדל כמובן שלא למחוק מידע חיוני, נסה להכיל את הקודם במאמר החדש אבל בעיקרון תהנה. מלך הג'ונגל 22:28, 20 ינו' 2005 (UTC)
הנה עוד עצה - אתה יכול ליצור ערך בארגז החול שלך ואז לבקש מעורך ותיק (כמו דוד שי או גלגמש) שיבדקו וישוו. ככה אתה מקבל גם פידבק וגם לא "מעדכן" את הערך הגדול "רוק" באישור העורכים הותיקים. Ramiy 08:07, 21 ינו' 2005 (UTC)
זה ממש לא מקובל. כל ויקיפד שווה למשנהו. אין צורך לבקש אישור מיוחד מאף אחד לכתיבת ערכים. חופש זה הוא מהערכים העליונים בויקיפדים. אתה יכול לשנות כל מאמר בהתאם להשקפתך ודעתך. כמובן שזה אומר גם שכל יתר הויקיפדים יכולים לשנות את המאמרים שלך. המאמרים לא שייכים לאיש, הם של כולם. לכותב המקורי אין שום זכות עודפת יחסית לכותב חדש, גם אם הכותב המקורי כתב את כל הערך. גילגמש שיחה 08:23, 21 ינו' 2005 (UTC)
בטוח שמותר.
השאלה היא האם אתה זורק כל מה שכבר כתוב לפח? לפעמים אין ברירה (אני בעצמי עשיתי את זה לא פעם), אבל קח בחשבון שזה יכול לפגוע במי שכתב לפניך (וכבר הזכירו שכדאי שתסתכל מי היו התורמים, ואולי אפילו ליצור איתם קשר). אם אתה משתמש במידע שבחומר שכבר ישנו, ועורך אותו מחדש ומוסיף עליו, זה פחות בעייתי.
מצד תשיעי, אם אתה חושב שמה שאתה כותב הוא הרבה יותר טוב ממה שישנו, אז תשכח מכל גינוני הנימוס. מה שחשוב זה טובת הויקיפדיה, שיהיו ערכים כמה שיותר טובים. eman 12:32, 21 ינו' 2005 (UTC)
בדיוק. גילגמש שיחה 12:36, 21 ינו' 2005 (UTC)

כשתסיים לכתוב את המאמר ואת שאר מאמרי המשנה בנוגע לרוק ומטאל אודה לך אם תודיע לי על כך בדף השיחה שלי (שיחת משתמש:Radagaisus), כך שאוכל להעביר להם עריכה קלה ולאמת את הנתונים. לעבוד לבד על הנושא רציתי, אבל המשימה גדולה מדי בשבילה, אבל לעבור על העריכות שלך - אשמח. Radagaisus 18:05, 21 ינו' 2005 (UTC) (אני מזמין אותך לראות את הערך של dream theater ולחוות דעתך עליו בדף השיחה שלו).

אשמח לשמוע חוות דעתך! אפנה אליך לכשאסיים--Metal-wikiped 21:38, 21 ינו' 2005 (UTC)


הרצאתו של ג'ים וילס[עריכת קוד מקור]

אירוע מעניין שכמעט לא זכה לתהודה כאן הוא הרצאתו של ג'ים וילס באונ' תל אביב (להבדיל מההרצאה בירושלים שזכתה לדף שיחה נאה במזנון). היו שם כעשרה ויקיפדים, שהאזינו רוב קשב, ועוד כמה נספחים לרבות המרגלים מYNET. אז לטובת מי שלא היה הנה התמונות. התמונה של ההרצאה עצמה מטושטשת למדי, אבל לאחר מכן יש קלוז אפ יפה של "זקני השבט" אביהו ואדר, וכן חשיפה ראשונה - עפרה, אשתו של דוד שי! אלמוג 12:21, 21 ינו' 2005 (UTC)

הרצאתו של וילס

בתמונה נראים אדר, אביהו, דוד ועפרה שי, וברקע Eman.

הרצאתו של וילס

בתמונה נראים אדר ואביהו.

הרצאתו של וילס

זו ההרצאה עצמה. צולם מהצד על ידי בוב, ידידו של וילס. וילס הוא האדם המזוקן היושב ליד דוכן המרצים.

ברשותך אציין רק כי בהרצאה האולם היה די מלא ותמונה זו צולמה בסוף ההרצאה כאשר רוב הקהל עזבו ווילס שוחח באופן מיוחד עם הויקיפדים. מלח השמים 19:28, 21 ינו' 2005 (UTC)
למה לא זכה לתהודה? בדוק את דף המשתמש שלי. אבנעזר ב. 23:06, 21 ינו' 2005 (UTC)

פרישה מהויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

לאור ההתנהגות המחפירה של גילגמש שהשחית את הדף המשתמש שלי ודף השיחה שלי בלי כל סיבה אני מכריז על פרישה מהויקיפדיה העברית. אני התחלתי לכתוב פה עוד שבויקיפדיה היו פחות מ-2000 ערכים ככה שאני יותר ותיק מרוב בויקיפדים. חשבתי לעזור אבל הבנתי שחופש הביטוי ורוח ויקיפדיה זה לא בדיוק הצד החזק שלכם. בזמן שהייתי פה הייתי אחד התורמים העיקריים וכתבתי יותר מ-100 ערכים שונים בויקיפדיה העברית וקרוב לעשר ערכים בויקיפדיה האנגלית (ששם כנראה אני ימשיך לתרום...). --Wikiwiki 14:37, 21 ינו' 2005 (UTC)

לפני מספר ימים ניהלתי דיון בדף השיחה שלי בנוגע לטרולים , לאחר ששמעתי מערןב רועי על כל העניין, אני עדין לא ממש האמנתי בהבחנות שלהם ,ובכך שהם ישר יכולים להחליט מי טרול ומי לא , אפשר להבין מהם שהם כבר החליטו מי טרול ולכן לפי חוקי הטרולים לא ממש מותר לי להגיב לעניין אבל אני יגיב, אני מצטער שאני נוגד פה הרבה אנשים , אך בכל זאת לדעתי אי אפשר להחליט בצורה כלכך מהירה מיהו טרול או לא , ואפילו אם האדם טרול , אז להשפיל אותו ולפגוע בו לדעתי לא משנה מה מעמדו,אני חושב שאסור לפגוע בו בצורה כלכך גדולה ולהשפיל אותו דבר שלא הייתם רוצים שיעשו לכם, אם באיזשהוא יום אני יעשה סוג של התנהגות טרולית או משהו שיהיה דומה לחכם חנוכה, אתם תבואו ותגידו "אא הבחור ההוא הוא בעצם חכם חנוכה בוא נפגע בו" לפגוע לאדם בדף האישי שלו לדעתי זה משול לפגיעה בבית של גנב בגלל שהוא גנב , אל תעשה לחבריך מה שלא תרצה שיעשו לך , אם באיזשהוא יום יחליטו שאדם מכובד במערכת הוא גם טרול ,האם הוא ירצה שיפגעו בו בצורה כלכך גדולה , אני מצטער שכתבתי מגילה אבל ההחלטות של אנשים פה נראות לי חפוזות ,ואפילו אם הן נכונות פגיעה באדם לא משנה איך הוא מתנהג לא מתאימה לקהילה שמציירת את עצמה בתור חופשית דמוקרטית ,וכל מיני ערכים נחמדים ויפים-tomle 20:44, 21 ינו' 2005 (UTC)
אני מציע שתסתכל על רשימת הערכים שwikiwiki הצהיר שהוא יצר אותם ותראה שהם זהים לאלו שחכם חנוכה יצר. אחר כך אתה יכול להסתכל על מה שחכם חנוכה עשה ותבין לי הוא הוכרז כטרול... לפחות ככה אני השתכנעתי... טרול רפאים 20:49, 21 ינו' 2005 (UTC)
הסר דאגה מלבך, Tomle, אין כל סיכוי שמישהו יחשוד בך שאתה טרול. ל-Wikiwiki יש היסטוריה ארוכה בויקיפדיה, הרבה פחות מפוארת מזו שהוא מתאר כאן. תן לו ללכת, ואל תחשוש לרגע שפגענו בחף מפשע. דוד שי 20:51, 21 ינו' 2005 (UTC)
אתה אומר דברים נכונים, אבל אני חושש שהסנגוריה שלך מתבזבזת על האדם הלא נכון... כפי שציין טרול רפאים, ניתן להניח ברמה גבוהה מאוד של סבירות שזה חכם חנוכה בשם אחר. אל חכם חנוכה לא היו סבלניים במיוחד אף פעם, אבל את מעמד הטרול שלו הוא הרוויח ביושר. מספיקה המהומה שהוא עורר בדף המשתמש שלו, אליו הוא הכניס מילים למכביר כדי לעבוד על מנועי החיפוש, כדי שפגיעה ב"בית" שלו תהיה מוצדקת (המשל זאת לטרוריסט שיש לו מעבדת נפץ בבית - ודאי שנפגע לו בבית). אם איני טועה הוא גם אחראי לפדיחה שבה הוחלפה התמונה של ליאון בלום בדף הראשי בתמונה של כוכבת פורנו הפותחת את אבר מינה אל המצלמה למשך מספר שעות. יש גבול לסובלנות של חברה חופשית ודמוקרטית - אחרת היא אינה לא חופשית ולא דמוקרטית, אלא אנרכית שבה בעלי הכוונות הרעות מגבילים ופוגעים בבעלי הכוונות הטובות. גדי אלכסנדרוביץ' 21:03, 21 ינו' 2005 (UTC)
מה שכן, Tomle, מספר אבחנות נכונות שיחררת לאוויר: ויקיפדיה רחוקה מלהיות דמוקרטיה, רחוקה מלהיות חופשית, היא בהחלט מקום בו מתקבלות החלטות חפוזות מרחיקות לכת והרסניות (עיין ערך גילגמש) ודברים פה בהחלטים נחתכים, במקרים רבים מאד, לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. SHIMONSHA 20:58, 21 ינו' 2005 (UTC)
שמעון, אתה מלין על כך שחותכים עניינים לגופו של אדם ולא לגופו של עניין, ובאותה הזדמנות ממש תוקף אישית את גילגמש. זה לא הגון ולא הוגן. כמו כן, בכל מה שקרה בעניינך, אני לא חושב שהיה משוא פנים. גם אם דוד שי היה נוהג כך הוא היה ראוי לאותן תוצאות - למעשה, במקרה שלו ההלם היה עוד יותר גדול והשבר היה עוד יותר גדול, ולכן קרוב לודאי שהתגובה הייתה עוד יותר קיצונית. אני מסכים איתך שהיד קלה על ההדק יותר מדי, אך ויקיפדיה לא "רחוקה מלהיות דמוקרטיה". עדיין. גדי אלכסנדרוביץ' 21:03, 21 ינו' 2005 (UTC)
מלה של זכות על Wikiwiki: הוא יודע לזהות מתי אינו רצוי, ולהכריז על פרישה. שמעון (SHIMONSHA) לעומתו, ממשיך להסתובב כאן וליבב, וברגע שמושיטים לו יד, הוא מיד נושך אותה. לחדשים שבינינו: במשך תקופה ארוכה גנב שמעון מאמרים ממקורות שונים, באינטרנט ומחוצה לו, והעלה אותם לויקיפדיה תוך שהוא מתפאר באיכות עבודתו. מעשה הונאה חמור זה אינו גורם לו שמץ של בושה. לך מכאן שמעון, תתבייש קצת. ואל תופיע כ"שקד שמיר" או בכינוי אחר - אות קין טבוע במצחך בכל כינוי שתבחר. דוד שי 21:14, 21 ינו' 2005 (UTC)
שקריו של דוד שי אינם חדשים לי. כך גם כאשר הוא כותב "במשך תקופה ארוכה גנב שמעון מאמרים ממקורות שונים, באינטרנט ומחוצה לו, והעלה אותם לויקיפדיה תוך שהוא מתפאר באיכות עבודתו" תוך שהוא מתעלם מקרוב ל-150 מאמרים מקוריים ומצוינים אותם יצרתי, כך כאשר הוא מוחק את דברי, מתנהג כדיקטטור ומפגין דמגוגיה נטולת בושה. זאת במקום שהיה עליו לצאת כנגד בריונים דוגמת גילגמש, אשר נזקם רב בהרבה על התועלת המעטה שהם מביאים. SHIMONSHA 21:20, 21 ינו' 2005 (UTC)
שמעון, למה שלא תכתוב מכתב תלונה להנהלה הראשית כמו שמאיים מר חנוכה. אולי יקשיבו לך שם, ישללו לדוד שי את השראת הבירוקרט, לי את השראת המפעיל ולך ישחזרו את מה שהעתקת, או עדיף תבקש מהם ויקיפדיה משלך "ויקישמעון" בה תוכל להעתיק בחופשיות ללא בריונים כמוני שלא סובלים מעתיקנים. שם גם תוכל להסביר איך מתוך 160 או 170 ערכים רק 150 הם כשרים (מה עם היתר?) ואולי שם גם יאמינו לך, תמנה את עצמך לעמדת בירוקרט, מפעיל מערכת ומשתמש מן השורה בגוף יחיד. תוכל לקלל ולגדף ללא כחל וסרק. שם אפילו לא יהיו נודניקים שיוסיפו קטגוריות מיותרות ובכלל, העולם יהיה נפלא, כולם יעריצו אותך ואף ישאפו להגיע לרמתך הנפלאה. למה לך להשחית את זמנך על בריונים ואטומי לב? לך לךָ למקום בו אוהבים ומעריכים אותך (אם יש כזה). גילגמש שיחה 21:27, 21 ינו' 2005 (UTC)
גילגמש - הפעם אני מרוצה ממך! הפגנת הומור - זה דבר שלא ציפיתי שתעשה! קבל ברכותיי על ההתפתחות הרוחנית הניכרת שאתה מגלה (וגם כתבת בלי שום טעויות כתיב או שגיאות הקלדה! כל הכבוד!) במיוחד אהבתי את "ויקישמעון"... חחחחחחחחח SHIMONSHA 21:31, 21 ינו' 2005 (UTC)

ל-tomle: כדי שמישהו יזכה בתואר "טרול", הוא צריך לעבוד קשה מאוד: להחדיר תמונות פורנו לעמוד הראשי שלנו, למשל, זה בהחלט משהו שמעלה את סיכויו לקבל את המינוי. להכניס תמונות של בלונדיניות לדפי משתמש של מפעילים זה עוד דבר שעוזר לו להתקדם. להירשם ב-20 שמות משתמש רק כדי להתחמק מחסימה שהוחלט עליה בהצבעה דמוקרטית היא עילה נוספת לזה שנכנה אותו טרול. אנו לא נוהגים בפזיזות, אנחנו מתעסקים עם הבחור הזה כבר כמעט חצי שנה, ויש לנו קצת נסיון בדברים האלה. עוד משהו - דפי המשתמש שייכים לקהילת ויקיפדיה ולא למשתמשים, ולכן לומר שהם "כמו בית" זו טעות נפוצה, אך חמורה. קרא את ויקיפדיה:דף משתמש אם זה מעניין אותך.
לשמעון: הייתי מציע לך לשקול היטב את דבריך, כיוון שאתה שוב מתחיל לומר דברים שאח"כ אתה מצטער עליהם. "שקריו של דוד שי" (גם המעשים בהם עוסקים ה"שקרים", גם הביטוי) הם עילה, הייתי אומר, להפעלת סנקציות נוספות, חמורות מאלה שננקטו בעבר. רועי שיחה 21:35, 21 ינו' 2005 (UTC)


אוף אתם כמו בני חמש הצעה:לכו לאבולוציה אולי זה יפתח אותכם YMIBleeding 21:38, 21 ינו' 2005 (UTC)

כרגיל, גילגמש בהמשך מפגני הבריונות שלו; הפעם עשה כרצונו בדף המשתמש SHIMONSHA, בלי שישאל אף אחד, בלי שיעלה את הנושא לדיון - פשוט קבע עובדות בשטח..

ואחר כך יטען שויקיפדיה הינה דמוקרטית במידה רבה ושהוא איננו בריון. בטח עוד מעט גם ימחקו את מה שאני כותב כעת. גדי אלכסנדרוביץ', לתשומת ליבך.

אני מציע שבמקום להשמיץ, תסתכל על החלק המתאים בשיחה של גילגמש. חוץ מזה, למי שלא שם לב, ההגנה בוטלה. טרול רפאים 09:07, 22 ינו' 2005 (UTC)

מילה טובה על גילגמש[עריכת קוד מקור]

לאור ההתקפות הרבות שהחלו בהודעת הפרישה של חכם חנוכה (אין שום סיבה לאופטימיות - עוד נראה אותו כאן) והפכו לדיון במורשתו של גילגמש אני רוצה לכתוב כאן מילה טובה.

קל מאוד להיות כאן פופולרי. לכתוב ערכים שמעניינים את כולם, להסכים עם מה שכל אחד אומר, לא להכנס למלחמות עריכה, לא להתעמת עם משחיתים וטרולים. אם כולנו היינו כך אז הויקיפדיה היתה מלאה בהשחתות. אני בוחר בדרך הזו. על אף שאני מפעיל מערכת לעיתים פשוט נמאס לי מעבודת התחזוקה השוטפת, ואני מזניח אותה. אני לא מורה בבי"ס יסודי, ואין לי כח לשטויות של אנשים לא רציניים. גילגמש הוא ההיפך הגמור. הוא שש אלי קרב, מוחק מה שנראה מיותר, ונכנס לעימותים. במשאל על "מפעיל המערכת הלא פופולרי" הוא היה זוכה בלי שום בעיות. גילגמש בחר את הבחירה הקשה, והוא משלם עליה בהתקפות אישיות, שלעיתים חורגות מהמקובל.

תפקיד מפעיל המערכת אינו כולל כל סמכויות אלא רק חובות. מי שרואה בתפקיד יעד נכסף, מפספס את העיקר. אנחנו אנשי התברואה. אלו שמפנים את הזבל. היחיד שלוקח את התפקיד ברצינות ובאחריות הראויה הוא גילגמש. הוא יכול לכתוב הרבה ערכים (והבנאדם הוא ידען רציני בנושאים שלו) אבל באופן מכוון הוא מקדיש את זמנו כדי שתהיה לנו כאן סביבה נקייה מהשחתות. העבודה של גילגמש נותנת לכולנו את סביבת העבודה שאנחנו צריכים על מנת לכתוב כאן אנציקלופדיה.

על מנת לעשות את עבודתו הוא נמצא כאן זמן ניכר, ומקדיש את הזמן לקריאת השינויים החדשים, ולבדיקה של ההשחתות. אין עריכה שלא עוברת תחת ידו. אני לא רוצה לחשוב אפילו כמה זמן זה לוקח לו. וזכרו - הוא סטודנט לרפואה. זו בדיוק העבודה שאני צריך אבל מתעצל לעשות. וכמוני רבים כאן.

מכיוון שהוא היחיד כמעט שעושה את העבודה, הוא גם מי שחוטף את כל האש. מי שלא עושה לא טועה. מי שעושה הרבה טועה הרבה.

אני מנצל הזדמנות זו להגיד לו תודה, ותמשיך כך. גם אם אתה טועה לפעמים, אתה עושה את העבודה שכולם צריכים לעשות, אבל מתעצלים. בלעדיך יהיה לנו קשה יותר.

ולשמעון - מקורותינו (כמדומני דרויאנוב) מבדילים בין "טיפש של קיץ" ל"טיפש של חורף". טיפש של קיץ נכנס לחדר - והינה טיפש. טיפש של חורף נכנס לחדר, מוריד את המעיל, מסיר את הכובע, מוריד את הכפפות - והינה טיפש. כך אני מבדיל בין טרול של קיץ וטרול של חורף. טרול של קיץ נכנס לויקיפדיה, מכניס מאמרים על כוכבות פורנו בדפי משתמש, ומחליף את התמונה של ליאון בלום בערווה של שחקנית פורנו - והינה טרול. טרול של חורף נכנס לויקיפדיה, כותב מאמרים ועורך אותם, מקבל תפקיד של מפעיל מערכת, ממשיך בכתיבת מאמרים ארוכים, ולאחר מכן מסתבר כי רבים מהם מועתקים, והוא מסרב לומר איזה בדיוק - והינה טרול. הסק את המסקנות ולך בעקבות ידידך חנוכה. אלמוג 07:19, 22 ינו' 2005 (UTC)

כל מילה בסלע שש"ז 16:41, 22 ינו' 2005 (UTC)
מסכים בהחלט. אני מקווה שמעתה ואילך ייפסקו כל הדיונים המיותרים וההערות המגעילות. רועי שיחה 16:56, 22 ינו' 2005 (UTC)
מצטרף לכל מלה של אלמוג. דוד שי 17:14, 22 ינו' 2005 (UTC)
תודה לכולם לא הייתי מצליח בלי עזרתם של John Doe ואחרים שעוזרים במעקב אחרי השינויים האחרונים. גילגמש שיחה

חנוכה לא יעזוב את ויקיפדיה גם לאחר מותו. המפליא בעיניי שהוא שכח להוסיף את הערך "אף תשובה אינה נכונה" לרשימת הערכים "המהוללת" שחיבר. הערך עסק אודות קורותיו של נהג המחטט באפו בעת שמתחלף האור ברמזור. חנוכה כישות טרולית מעולם לא הטרידני. אני נוהג למחוק את כל הבליו בכל פעם שמזדמן לי, אולם ערכים אודות פאריס הילטון, שבעיתוני סוף השבוע נתברר שהיא גם קרימינלית מסוכנת, זוכים לתהודה וחיזוק מצד חברים נוספים בקהילה. לדעתי, שניה לאחר שחנוכה יצר את פאריס הילטון, היה צריך למחוק זאת לאלתר. ביום שישי הפעלתי את הסטופר כדי להיווכח מה הזמן הנדרש לערן ב. לעדכן את הערך אודות ההילטונית. למי ששכח, ערן ב. מתיימר להיות בכיר השענים בקהילה ואף מבין רבות בכל הקשור לענייני זמן, במיוחד כשהשעון עומד פעמיים ביום או מפגר בשתי דקות.
לגבי שמעון, גם הוא לא יעזוב בקרוב. יתכן שכמה חברים לוקים בזיכרון קצר במיוחד: שמעון לא רק הפר זכויות יוצרים, אלא אף תמך בחנוכה לאורך כל הדרך, וגם עשה לו מנהג מוזר, להיטפל לערכים מקוריים של חברים ותיקים ולהטרידם בשאלות תמוהות כגון ג'ורג' אורוול לא היה מי שהיה וכיו"ב.
לדעתי, האצבע של גילגמש לא מהירה על ההדק. גם בניסוי התסמונות שערכתי היה גילגמש הוגן, ואין צורך להזכיר מי החל מוחק ומנסה לחסום תרומות. גילגמש עושה עבודה חיונית ביותר וכמובן זוכה בשל כך להערכה רבה מצדי. משום שמדובר בחבר עדין נפש כי אז קל לתקוף אותו על כל צעד ושעל. ובכל זאת, אל לו לגילגמש לגעת בדף המשתמש של שמעון. ירצה לומר שם שחיבר בעצמו את דגיגי הכסף, גם זאת מותר לו. במקרים קיצוניים כמו דף המשתמש של חנוכה, אפשר למחוק את הגיגיו ותמונות הפורנו כפי שעשיתי בעבר.
אני סבור שגם במקרה של חנוכה וגם במקרה של שמעון חייבים להיות תקיפים ככל האפשר, אך להבין כי אין שום דרך לגרום לפרישתם המתמדת, כי ויקיפדיה היא בכל זאת המקום הכי נעים ונחמד במרשתת. הנה אפילו המדמם שב לכתוב במזנון. נראה שהתחבושת נפלה לו.
ולבסוף, תמיד נפלא לראות את תמונותיהם של דוד שי, אביהו ואחרים, אולם אל תכבידו עוד יותר על המזנון עם תוספת תצלומים. גם כך הוספתם אייקונים ועוד מעט תוסיפו גם את רשימת הקניות במכולת. הדף נעשה כה כבד עד כי אני מתלבט אם לבקש דבר מה אודות ו'יליאם.

בן הטבע 10:03, 23 ינו' 2005 (UTC)

מערכת הזמנים בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

למה הזמן בחתימות המשתמשים הוא UTC בעוד שהזמן הנרשם ב"היסטורית שינויים"/שינויים אחרונים/וכו' נקבע לפי השעון האישי של המשתמש? (בד"כ GMT+2)

אם הכוונה היא ליצור סטנדרט בשעות הכתיבה, לא היה הגיוני יותר לקבוע אותו לפי שעון ישראל? יובל מדר 15:15, 22 ינו' 2005 (UTC)

מדובר בשני דברים שונים: השעה המופיעה בדף השינויים האחרונים, בגרסאות הקודמות, ברשימת המעקב, תרומות המשתמש וכיו"ב הן שעות שאותן קובע המשתמש בדף ההעדפות שלו. את השעה הזו כל משתמש רואה בצורה שונה. לעומת זאת, השעה המופיעה בדף השיחה היא ממש טקסט שמוכנס (גם אם באופן אוטומטי) לדף השיחה, כחלק מההודעה. מכיוון שכך, אין אפשרות לשלוט על השעה המופיעה עבור כל משתמש בנפרד. השעה שמכונסת, אם כן, היא שעת השרת, כלומר UTC. זו גם השעה שמופיעה, אגב, כאשר מכניסים לדף את המשתנה CURRENTTIME. רועי שיחה 16:53, 22 ינו' 2005 (UTC)

טרור ציוני[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:ארגוני טרור. דוד שי 20:47, 22 ינו' 2005 (UTC)

מלחמת עריכה בערך אצ"ל[עריכת קוד מקור]

(נמצא כאן כדי להסב את תשומת ליבם של הוויקיפדים, שימו לב גם לשיחה:ארגוני טרור)

הועבר לשיחה:ארגון צבאי לאומי. דוד שי 05:38, 23 ינו' 2005 (UTC)

מחפשים מישהו שמעוניין לתרגם מאמר מאנגלית או צרפתית עבור תחרות בינלאומית בנושא חדשות וויקיפדיה. המאמר הוא en:2005 Belize unrest. תודה. Danny 11:45, 23 ינו' 2005 (UTC)

יש פרסים? :-)
גילגמש שיחה 11:49, 23 ינו' 2005 (UTC)

$10,000 לויקיפדיה. Danny 12:28, 23 ינו' 2005 (UTC)

גאים להציג[עריכת קוד מקור]

שימו לב לדיון בשיחת ויקיפדיה:מאמרים מומלצים/גאים להציג. הנדון הוא מחיקת דף הגאים להציג ואיחודו עם דף המאמרים המומלצים הרגיל. מלך הג'ונגל 06:44, 24 ינו' 2005 (UTC)

דיוני איחוד ומחיקה יש לעשות בעזרת תבנית מחיקה ולא בדפי שיחה. אם אתה רוצה לאחד את הדף, תצמיד לו בבקשה את התבנית ותערוך אותה בהתאם. גילגמש שיחה 06:46, 24 ינו' 2005 (UTC)


לפי דעתי יהיה טוב שיהיה בוויקיפדיה פורומים על הערכים בוויקיפדיה למשל: היסטוריה, מדע, מדע בדיוני, אומנות, אישים וכו'.0ftal 11:24, 24 ינו' 2005 (UTC)

הרעיון יפה, אבל גם ככה דפי שיחה הם מעין פורום קטן. וחוץ מזה, לא נראה לי שגילגמש יעמוד בעומס של עוד דברים לעקוב אחריהם (או יותר נכון, לנקות אותם). דורית 11:43, 24 ינו' 2005 (UTC)
לא קשור לענין העומס. הצעתי להקים את הפורומים בעבר, אך זה לא הסתדר בגלל סיבות שונות ומשונות. גילגמש שיחה 11:45, 24 ינו' 2005 (UTC)
לא תומך ברעיון. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא מילון. לא קשה למצוא ברשת פורומים בנושאים האלה. וכמו שנזכר, בשביל זה קיימים דפי השיחה. Jtmjtm 22:23, 24 ינו' 2005 (UTC)
ראו meta:Wikiforum ערן http://he.wikipedia.org/style/monobook/user.gif 07:52, 28 ינו' 2005 (UTC)

כתבה ב-NRG על פולמוס לתור מוטור[עריכת קוד מקור]

מישהו כבר איזכר פה את הכתבה הזו ? http://www.nrg.co.il/online/10/ART/855/946.html שש"ז 12:21, 24 ינו' 2005 (UTC)

בטח - אתה בזה הרגע. גילגמש שיחה 12:25, 24 ינו' 2005 (UTC)
גילגמש - חמש דקות של תהילה? :-) מברוק על האיזכור! Darko 12:34, 24 ינו' 2005 (UTC)
חח.. משהו כזה. תודה רבה. גילגמש שיחה 12:43, 24 ינו' 2005 (UTC)

ועוד איזכור מעניין ב"הארץ"[עריכת קוד מקור]

שימו לב לאיזכור לויקיפדיה לקראת סוף המאמר הזה.
מאיר מ 13:08, 24 ינו' 2005 (UTC)

לא נפתח לי משום מה. גילגמש שיחה 13:13, 24 ינו' 2005 (UTC)
המאמר מביא כמה נימוקים בעד תקשורת וירטואלית, להבדיל מתקשורת פנים אל פנים. אחד מהם הוא "אתם פשוט נראים יותר חכמים ומשכילים. אם, למשל, אתם נמצאים בצ'ט עם קולגה, מדברים על מונחי עבודה ויש משהו שאתם לא יודעים, מיד אתם פותחים בחלון נפרד את ה"ויקיפדיה" - האנציקלופדיה החינמית באינטרנט - או את גוגל, מוצאים את התשובה, וכולם בטוחים שאתם גאונים. את זה קצת קשה לעשות בשיחה פנים מול פנים." לא אזכור מעניין במיוחד, אם תשאל אותי, אם כי אולי זה מעיד על מגמה מתגברת (מה גם שויקיפדיה הוזכרה לפני גוגל) גדי אלכסנדרוביץ' 14:42, 24 ינו' 2005 (UTC)
אני בהחלט חושב שמדובר במגמה. לאחרונה זכינו לאזכורים רבים מאוד בתקשורת והקף הפעילות הכפיל את עצמו בשבוע האחרון. גילגמש שיחה 14:48, 24 ינו' 2005 (UTC)
  • אני מקוה שאף אחד לא מסתמך על ויקיפדיה כשהוא מפגין ידענות :-)
  • השלב הבא יהיה כשיזכירו את ויקיפדיה בלי מרכאות ובלי להסביר מיד מה זה
אבנעזר ב. 15:22, 24 ינו' 2005 (UTC)
יחסית לתקופה לפני שנה, ויקיפדיה יחסית פופולרית. תחשבו מה יהיה בעוד שנה???
Ramiy 13:06, 25 ינו' 2005 (UTC)