ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/הארי פוטר/תלמידים בהוגוורטס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סדרת ספרי הארי פוטר, שנכתבה על ידי ג'יי קיי רולינג, מכילה אוסף רב של דמויות הלוקחות חלק בעולם הקסום המתואר בספר. בערך זה יוצג ריכוז של דמויות משניות שלמדו בהוגוורטס.

תלמידי גריפינדור[עריכת קוד מקור]

דין תומאס (אלפרד אנוך)
קולין קריווי (יו מיטשל)
שיימוס פיניגן (דוון מאריי)
  • קייטי בל מבוגרת מהארי פוטר ומחבריו בשנה אחת. הופעותיה בספרים הן בגלל היותה אחת הרודפות בקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, ומלבדן יש לה תפקיד מצומצם ביותר. עם זאת, בספר השישי היא נפגעת מקללה אפלה חזקה לאחר שנגעה בטעות בשרשרת שנשלחה על ידי דראקו מאלפוי והייתה אמורה להגיע אל אלבוס דמבלדור.
  • לבנדר בראון לומדת באותה שכבה עם הארי. היא חברתה הטובה ביותר של פארווטי פאטיל, ובדומה לה מעדיפה את מקצוע הלימוד גילוי עתידות. לבנדר מחבבת מאוד את רון ויזלי, ובמשך תקופה קצרה בספר השישי הם יוצאים. בזמן שהם יוצאים מתואר כיצד היא מתנהגת ברכושניות רבה כלפי רון כך שלבסוף הוא מואס בה ומחליט להיפרד. רון אינו אוזר אומץ לומר לה שהוא רוצה להפרד, עד שבהחלמתו של רון מהרעלתו הוא זורק אותה. למרות זאת, בסרט היא נפרדה ממנו לאחר שמלמל במהלך השינה שלו את השם הרמיוני. בספר השביעי מותקפת על ידי פנריר גרייבק בקרב על הוגוורטס ושם מוצאת את מותה.
  • אנג'לינה ג'ונסון היא תלמידה המבוגרת מהארי ומחבריו בשנתיים. היא אחת מהרודפות בקבוצת הקווידיץ', והיא גם חברתן הטובה של קייטי בל ואליסיה ספינט. לאנג'לינה אין תפקיד משמעותי בספרים מלבד הקווידיץ'. בספר החמישי היא נבחרת לתפקיד קפטן קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, ומצטרפת לצבא דמבלדור. לאחר אירועי הספר השביעי היא מתחתנת עם ג'ורג' ויזלי, ולשניים נולדים שני ילדים (רוקסן ופרד).
  • לי ג'ורדן לומד באותה שכבה עם פרד וג'ורג' ויזלי, והוא חברם הטוב ביותר. ג'ורדן הוא הפרשן במשחקי הקווידיץ' עד הספר החמישי. בספר השביעי הוא יורד למחתרת בגלל רדיפות משרד הקסמים, ומנחה את תוכנית הרדיו המחתרתית "מבט לפוטר".
  • אוליבר ווד הוא תלמיד הלומד בבית גריפינדור במהלך שלושת הספרים הראשונים. הוא כיהן כקפטן והשומר של קבוצת הקווידיץ' של הבית, ובספר הראשון לימד את הארי כיצד לשחק. הוא נלהב מאוד בכל הנוגע לקווידיץ'. בשנתו השביעית והאחרונה הוא הוביל את הקבוצה לזכייה בגביע הקווידיץ' של הוגוורטס. לאחר שסיים את לימודיו חתם בקבוצת המילואים של פאדלמיר יונייטד. הופיע שוב בספר השביעי במהלך הקרב על הוגוורטס.
  • רומילדה ויין לומדת בשכבה של ג'יני ויזלי. היא לא מוזכרת כלל בחמשת הספרים הראשונים, ורק בספר השישי מתואר כיצד היא זוממת לגרום להארי להתחיל איתה, למרות חוסר רצונו המופגן של הארי. היא רוקחת להארי שיקוי אהבה מוסווה בשוקולד כדי לפתות אותו, אך הארי לא בוטח בה ולא אוכל אותם. מספר חודשים לאחר מכן רון אוכל מהשוקולדים, ולוקה בהרעלה חריפה כיוון ששתה יין מורעל (שיועד לדמבלדור) לאחר שסלגהורן טיפל בו כדי לבטל את השפעת שיקוי האהבה.
  • קורמק מקלאגן מבוגר מהארי ומחבריו בשנה אחת. הוא אחד התלמידים המועדפים על פרופסור סלגהורן בגלל קשריו הענפים במשרד הקסמים. לאחר הרעלתו של רון הוא מוחלף על ידי מקלאגן בתפקיד השומר של קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, אך כבר במשחקו הראשון מפגין יכולת חלשה ופוצע את הארי בטעות. הוא מתואר כאדם שתלטן.
  • פרוואטי פאטיל לומדת באותה שכבה עם הארי, והיא אחותה התאומה של פדמה פאטיל מרייבנקלו. פרוואטי היא בת זוגו של הארי פוטר בנשף חג המולד. חברתה הטובה ביותר היא לבנדר בראון, ובדרך הכלל הן מוזכרות בספרים ביחד. בסוף הספר השישי היא עוזבת את הוגוורטס (ביחד עם אחותה) בהוראת הוריה, החוששים מהמצב הבטיחותי בעקבות רציחתו של דמבלדור.
  • שיימוס פיניגן לומד באותה שכבה עם הארי, ומוצאו הוא מאירלנד. שיימוס מתואר כאוהד קווידיץ' נלהב. שיימוס לא מאמין להארי הטוען בספר החמישי שוולדמורט חזר, ובין השניים פורץ ריב עז. לאחר מספר התרחשויות שלא מוסברות על ידי רשויות עולם הקוסמים הוא מתחיל לפקפק בגרסה ה"רשמית", ולבסוף חוזר להאמין להארי ומצטרף לצבא דמבלדור. שיימוס סובל מאוד תחת משטרו של סוורוס סנייפ בהוגוורטס בספר השביעי, והוא נוטל חלק פעיל בקרב על הוגוורטס.
  • קולין קריווי לומד באותה שכבה עם ג'יני. הוא בן להורים מוגלגים, ואחיו הגדול של דניס הלומד גם כן בגריפינדור. קולין מעריץ את הארי, ונפגע מכך בספר השני כאשר הוא מאובן על ידי בסיליסק בזמן שרצה לבקר את הארי במרפאה. בספרים הבאים אין לו תפקיד משמעותי, והוא מתואר בעיקר בזמן שהוא מנסה לדבר עם הארי. בספר השביעי הוא משתתף בקרב על הוגוורטס על אף שהוא צעיר מדי, ונהרג במהלכו.
  • דין תומאס הוא חברו הטוב ביותר של שיימוס פיניגן. דין מתאר את עצמו כבן מוגלגים. ג'יי קיי רולינג אמרה שאביו של דין לא סיפר לאימו שהוא קוסם על מנת להגן עליה, ונרצח על ידי אוכלי מוות לאחר שסירב להצטרף אליהם. בספרים הראשונים תפקידו של דין מצומצם מאוד, אך מנגד יש מספר התייחסויות לכך שהוא חובב כדורגל והוא אוהד את קבוצת הכדורגל ווסט האם יונייטד האנגלית. בספר החמישי הוא מצטרף לצבא דמבלדור, על אף ששיימוס טוען שהארי משקר. בסוף הספר הוא מתחיל לצאת עם ג'יני ויזלי, מה שגורם לקנאתו של הארי (המאוהב בה) בספר השישי. בספר השביעי דין ממלא תפקיד יותר משמעותי. הוא מוגדר כבן מוגלגים על ידי משרד הקסמים, ונאלץ לחיות במחתרת. בסופו של דבר הוא נלכד על ידי אוכלי המוות, אך משוחרר מאחוזת מאלפוי על ידי גמדון הבית דובי.

תלמידי הפלפאף[עריכת קוד מקור]

סדריק דיגורי (רוברט פטינסון)
  • סדריק דיגורי מבוגר מהארי בשלוש שנים. הוא משחק קווידיץ' בעמדת המחפש, והוא גם הקפטן של נבחרת בית הפלפאף. בספר השלישי מתואר כיצד הוא מפגין הגינות רבה בכך שביקש משחק חוזר בעקבות התעלפותו של הארי כתגובה לסוהרסנים. סדריק מתואר כנער יפה תואר המצטיין בלימודים, מכהן כמדריך בהפלפאף, וזוכה להערצת התלמידות בהוגוורטס. בספר הרביעי הוא מנהל מערכת יחסים קרובה עם צ'ו צ'אנג (ובכך גורם להארי לקנא בו) ומשתתף בטורניר הקוסמים המשולש (ומנצח בו ביחד עם הארי), אך בסיום הטורניר הוא נרצח על ידי פיטר פטיגרו בהוראת וולדמורט.
  • ארני מקמילן לומד באותה שכבה עם הארי. בספר השני הוא טוען שהארי אחראי לתקיפות התלמידים המתרחשות בטירת הוגוורטס, אך לאחר שגם הרמיוני גריינג'ר מותקפת הוא חוזר בו ומאמין להארי. חברו הטוב ביותר הוא ג'סטין פינץ' פלצ'לי, והשניים מצטרפים לצבא דמבלדור בספר החמישי. התנהגותו של ארני מתוארת כפומפוזית, אך הוא נאמן מאוד לחבריו ולדמבלדור.
  • זכריה סמית' מתואר כתלמיד מעצבן ויהיר שמצטרף לצבא דמבלדור בספר החמישי. סמית' מחליף את לי ג'ורדן במשחק הקווידיץ' הראשון בספר השישי, ונותן פרשנות מוטה נגד שחקני גריפינדור. הוא משחק בקבוצת הקווידיץ' של הפלפאף בתפקיד רודף.
  • ג'סטין פינץ' פלצ'לי לומד באותה שכבה עם הארי, והוא בן לזוג מוגלגים. בעקבות תקרית בספר השני שבה הארי מפגין את יכולתו לדבר בלחשננית (שפת הנחשים) הוא חושש שהארי מעוניין לתקוף אותו, ולבסוף אכן מותקף על ידי ג'יני ויזלי שנשלטת על ידי וולדמורט. חברו הטוב ביותר הוא ארני מקמילן.

תלמידי רייבנקלו[עריכת קוד מקור]

צ'ו צ'אנג (קייטי לאונג)
  • צ'ו צ'אנג היא תלמידה המבוגרת מהארי בשנה, שניהלה עמו מערכת יחסים רומנטית לאחר שנפגשו לראשונה במשחק קווידיץ' בספר השלישי. בשני הספרים הבאים הארי מראה כלפיה סימני חיבה רבים, ואף מנסה להזמין אותה לצאת איתו לנשף בספר הרביעי. אולם, בעקבות מריבה הנגרמת מפעילותה של מריאטה אדג'קום, חברתה של צ'ו, הם נפרדים לקראת סוף הספר החמישי. צ'ו הצטרפה לצבא דמבלדור בספר החמישי, למרות התנגדותם של הוריה, ועל אף שאמה עובדת במשרד הקסמים. לאחר הספר השישי היא כמעט ולא מוזכרת, אם כי היא לוקחת חלק בקרב על הוגוורטס ומגלה להארי על עטרת רייבנקלו.
  • אנתוני גולדשטיין הוא יהודי, מדריך ראשי וחבר בצבא דמבלדור[1]. מוזכר פעמים בודדות במהלך הסדרה.

תלמידי סלית'רין[עריכת קוד מקור]

מימין לשמאל: פנסי פרקינסון (ג'נביב גונט), וינסנט קראב (ג'מי ויילט), דראקו מאלפוי (טום פלטון) וגרגורי גויל (ג'ושוע הרדמן).
  • וינסנט קראב וגרגורי גויל לומדים באותה שכבה עם הארי פוטר, והם חבריו הטובים ביותר של דראקו מאלפוי. גויל וקראב מלווים את מאלפוי בקביעות, ומשמשים עבורו כמעין שומרי ראש. הם מתוארים כבריונים שמנים ושתקנים וכתלמידים לא מוצלחים. בספר השני הארי ורון מתחזים אליהם באמצעות שיקוי פולימיצי, על מנת לברר האם דראקו מאלפוי הוא היורש של סלית'רין. בספר השביעי הם מצטיינים בלימודי קסמים אפלים, המועברים על ידי אוכלי מוות שהשתלטו על הוגוורטס. האבות של שניהם היו אוכלי מוות. בסיום הספר קראב מנסה לרצוח את הארי, רון והרמיוני בחדר הנחיצות באמצעות "שלהבת שדים" (קסם אפל מסוכן), אך גויל ניצל ממוות הודות לרון ויזלי. קראב, לעומת זאת, לא מצליח להימלט ונהרג כתוצאה מהקסם שלו עצמו.
  • פנסי פרקינסון לומדת באותה שכבה עם הארי פוטר, והיא מחזיקה בדעות זהות לאלו של מאלפוי. היא מאוהבת בו בגלוי, אך מתוארת כ"בעלת פרצוף של בולדוג". לפנסי אין תפקיד משמעותי בספרים, אך היא מתוארת בעיקר כאשר היא לועגת לאחרים ומשמיצה אותם. בספר השביעי היא אף מנסה להסית את התלמידים להסגיר את הארי לוולדמורט, אך במקום זאת רוב התלמידים מאיימים עליה בשרביטיהם.
  • בלייז זאביני מוזכר בספר הראשון כשנקרא להתמיין על ידי המצנפת ומויין לסלית'רין, ובשישי כשהוזמן למסיבה אצל סלגהורן. בתרגום לעברית הוא מוזכר בטעות בספר הראשון בלשון נקבה[2].
  • מרכוס (גם מרקוס) פלינט - הקפטן של קבוצת סלית'רין בקווידיץ' בשלושת הספרים הראשונים. שחצן.

הקונדסאים[עריכת קוד מקור]

מימין לשמאל: ג'יימס פוטר (רובי ג'רוויס), סיריוס בלק (ג'יימס וולטרס), רמוס לופין (ג'יימס יוטקין) ופיטר פטיגרו (צ'ארלס יוז).

חבורת הקונדסאים היא קבוצה שכללה ארבעה חברים שהיו מיודדים מאז שנתם הראשונה בהוגוורטס. הארבעה הפכו לאנימאגים על מנת לעזור ללופין להתמודד עם היותו אדם זאב. חברי הקבוצה הם:

  • ג'יימס פוטר: אביו של הארי פוטר, המכונה קרניים כיוון שידע להפוך את עצמו לאייל (יכולת הידועה בשם אנימאגוס). ג'יימס נרצח על ידי וולדמורט שרצה להרוג את בנו הארי. ג'יימס חיזר מספר שנים אחרי לילי אוונס עד שהצליח לשכנע אותה לצאת איתו (המריבות שלו עם סוורוס סנייפ היו הגורם המעכב הראשי לכך).
  • סיריוס בלק: חברו הטוב ביותר של ג'יימס, שמינה אותו ביחד עם לילי לסנדקו של הארי. מכונה רך-כף כיוון שצורת האנימאגוס שלו הייתה כלב שחור גדול. סיריוס נרצח בקרב במחלקת המסתורין על ידי בת-דודתו בלטריקס לסטריינג'.
  • פיטר פטיגרו: החבר החלש בחבורה, המכונה זנב-תולע כיוון שידע להפוך את עצמו לעכברוש. פטיגרו מתואר כטיפוס בוגדני הנוטה להתחבר עם אנשים חזקים ממנו כדי לזכות בחסותם. לאחר תום לימודיו הצטרף פטיגרו לשורות אוכלי המוות של וולדמורט, והוא שהסגיר לוולדמורט מיקומם של ג'יימס ולילי פוטר. לאחר מכן פטיגרו הגיע אל משפחת ויזלי בצורת עכברוש וכונה סקאברס. בספר השלישי, לאחר שנודע שסקאברס הוא פטיגרו, הארי מונע מסיריוס ולופין לחסל אותו, וכתוצאה מכך פטיגרו נותר בעל חוב עבורו. פטיגרו נרצח על ידי היד הקסומה שוולדמורט יצר עבורו, לאחר שריחם על הארי שהיה כלוא באחוזת מאלפוי ובכך בגד בוולדמורט.
  • רמוס ג'ון לופין: החבר השקדן בחבורה, המכונה ירחוני כיוון שהוא אדם זאב החושש מהירח המלא. לופין נחשב לשקול והגיוני, ובדרך כלל הוא ניסה לרסן את ג'יימס וסיריוס מלבצע תעלולים. לאורך כל חייו הוא היה מנודה מקהילת הקוסמים בגלל מחלתו, אך לבסוף התקבל על ידי דמבלדור לתפקיד מורה להתגוננות מפני כוחות האופל. הוא לימד את הארי בשנתו השלישית, ונחשב למורה האהוב ביותר בתפקיד זה. לופין מספר להארי על ג'יימס ולילי, ומשמש לו דמות שעליה הוא יכול לסמוך. כמו כן, בשנה השלישית הוא מלמד אותו כיצד לבצע את קסם הפטרונוס, המשמש את הארי רבות בהמשך דרכו. לפני תחילת הספר השביעי הוא נישא לנימפדורה טונקס, ובמהלך הספר נולד לשניים בן בשם טדי. לופין וטונקס נהרגו בקרב על הוגוורטס, אך ימים אחדים קודם לכן הם מינו את הארי פוטר לסנדק של בנם היחיד.

צבא דמבלדור[עריכת קוד מקור]

מימין לשמאל: דין תומאס, נייג'ל וולפרט, לונה לאבגוד, רון ויזלי, הרמיוני גריינג'ר, נוויל לונגבוטום, הארי פוטר, פרד ויזלי, צ'ו צ'אנג, פרוואטי פאטיל, פדמה פאטיל, ג'ורג' ויזלי, ג'יני ויזלי, זכריה סמית' ומייקל קורנר.

צבא דמבלדור הוא השם של קבוצת תלמידים בהוגוורטס המוזכר לראשונה בספר החמישי. צבא דמבלדור הוקם על ידי הרמיוני גריינג'ר, הארי פוטר ורון ויזלי, כיוון שהמורה להתגוננות מפני כוחות האופל דולורס אמברידג' סירבה ללמד אותם קסמי הגנה מעשיים שיסייעו במאבק מול וולדמורט. חברי הקבוצה מתאמנים בחדר הנחיצות הסודי שבקומה השביעית בהוגוורטס. הם מתקשרים ביניהם באמצעות מטבעות קסומים שכושפו על ידי הרמיוני גריינג'ר.

חברי צ"ד חתמו את שמם על קלף מיוחד שכושף על ידי הרמיוני גריינג'ר כך שמי שיבגוד בהם ייענש על כך באמצעות סדרת פצעונים על מצחו בצורת המילה "מלשין". מריאטה אדג'קום, חברתה של צ'ו צ'אנג, נכנעה ללחצים שהיו כרוכים בחברות בצבא דמבלדור והסגירה את הקבוצה לדולורס אמברידג'. כתוצאה מכך נאלץ אלבוס דמבלדור להימלט מהוגוורטס, אך לא לפני שהצליח להציל את הארי פוטר מסילוק.

חברי צבא דמבלדור הם: הארי פוטר, רון ויזלי, הרמיוני גריינג'ר, ג'יני ויזלי, נוויל לונגבוטום, לונה לאבגוד, שיימוס פיניגן, דין תומאס, פרוואטי ופדמה פאטיל, לבנדר בראון, פרד וג'ורג' ויזלי, חנה אבוט, קייטי בל, סוזן בונז, טרי בוט, צ'ו צ'אנג, מריאטה אדג'קום, מייקל קורנר, קולין ודניס קריווי, ג'סטין פינץ' פלצ'לי, אנתוני גולדשטיין, אנג'לינה ג'ונסון, לי ג'ורדן, ארני מקמילן, זכריה סמית' ואליסיה ספינט. לפי הסרט - גם נייג'ל וולפרט.

פלוגת הפיקוח[עריכת קוד מקור]

מימין לשמאל: ארגוס פילץ' (דייוויד בראדלי), דולורס אמברידג' (אימלדה סטאונטון), וינסנט קראב (ג'מי ויילט) ודראקו מאלפוי (טום פלטון).

פלוגת הפיקוח הוא השם של קבוצת תלמידים בהוגוורטס המוזכרת לראשונה בספר החמישי. פלוגת הפיקוח הוקמה על ידי דולורס אמברידג', והיא סייעה לה לפקח על הנעשה בהוגוורטס. תפקידה העיקרי היה לוודא שכל תלמידי הוגוורטס מצייתים לכללים החדשים שקבע משרד הקסמים, והיא פעלה כנגד צבא דמבלדור. הקבוצה הורכבה בעיקר מתלמידי סלית'רין, והיא התפרקה לאחר שאמברידג' נאלצה לעזוב את הוגוורטס.

חברי פלוגת הפיקוח הם: דראקו מאלפוי, וינסנט קראב, גרגורי גויל, פנסי פרקינסון, מיליסנט בלסטרוד, גרהם מונטגיו, קאסיוס וורינגטון ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ ג'יי קיי רולינג מאשרת את מה שידענו: אנתוני גולדשטיין הוא קוסם יהודי, באתר וואלה!‏, 17 בדצמבר 2014
  2. ^ פאשלות. עוד דף אחד ודי - הבלוג של גילי בר-הלל. 5 ביוני 2005