ויקיפדיה:עמותת ויקימדיה ישראל/50 שנה למלחמת ששת הימים - תחרות כתיבה/על התחרות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
50 שנה למלחמת ששת הימים ומורשת לוי אשכול
תחרות כתיבת ערכים על מלחמת ששת הימים ולוי אשכול

המלחמה והאנשים ששינו את פני המזרח התיכון

4 ביוני - 20 ביולי 2017


מטרת תחרות כתיבת הערכים "50 שנה למלחמת ששת הימים ומורשת לוי אשכול", שמתקיימת במועד בו מדינת ישראל מציינת יובל למלחמה, היא להגדיל את היקפם ואת איכותם של הערכים בוויקיפדיה העברית העוסקים במלחמה ובמורשתו של לוי אשכול, ולמשוך כותבים וכותבות נוספים. התחרות מאורגנת על ידי עמותת ויקימדיה ישראל, בשיתוף פעולה עם יד לוי אשכול.

לאור ההשפעות העצומות שהיו למלחמה על ההיסטוריה, התרבות, והאקלים של מדינת ישראל לאורך השנים, ולאור מעמדה המרכזי של ויקיפדיה העברית כמקור מידע מרכזי עבור קוראי העברית, אנו מאמינים כי הרחבת ושיפור הערכים בוויקיפדיה העברית העוסקים במלחמה, בהשלכותיה השונות, ובאישים שלקחו בה חלק, תגביר את המודעות של הציבור הרחב, כמו גם של בני הדור הצעיר, לאירועי המלחמה ולסוגיות האקטואליות שגם היום נמצאות בכותרות.

בנוסף, עשייתו הציבורית ארוכת השנים של לוי אשכול נגעה בתחומי חיים רבים ומגוונים ועיצבה את דמותה של מדינת ישראל: בפיתוח משק המים, בעיצוב מפת ההתיישבות, בהנחת היסודות לכלכלת ישראל המודרנית, בפיתוח יחסי החוץ, וברכש ביטחוני שעיצב את תפיסת הביטחון הלאומית. לאחר פטירתו, בעודו מכהן כראש הממשלה, נוסדה יד לוי אשכול בהחלטת ממשלת ישראל ובראשות אלמנתו, מרים אשכול, והיא הארגון היציג להנצחת זכרו ופועלו של ראש הממשלה השלישי.


הפרסים

לזוכים/זוכות בתחרות יחולקו חמישה פרסים:

  • פרס ראשון לכותב/ת הערך שיבחר כערך הטוב והמקיף ביותר בתחרות, על סך 2,000 ש"ח
  • פרס שני, על סך 1,200 ש"ח
  • פרס שלישי, על סך 800 ש"ח
  • 2 פרסים על סך 500 ש"ח יוענקו לכל אחד מכותבי שני הערכים הטובים ביותר אודות אישים

שימו לב: על מנת שתוכלו לקבל את הפרסים, נדרש רישום של כתובת דוא"ל בחשבון המשתמש, כדי שנוכל ליצור איתכם/ן קשר.