ויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים/ארכיון 7

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


העלאה מרוכזת של ערכים מומלצים ותיקים[עריכת קוד מקור]

להלן רשימה שאספתי של ערכים מומלצים שנבחרו בעבר ושנראים לי מתאימים להופעה מחודשת בעמוד הראשי (ראו דף שיחה). אשמח לשמוע כל הסתייגות. אם אתם מסתייגים מערך כלשהו, אשמח אם תציעו במקומו ערך חלופי.

רוחאללה ח'ומייני, פסק דין לורנס נגד טקסס, התנגדות גרמנית לנאציזם, הפארק הלאומי גרנד טיטון, מדיניות לשונית בישראל, מרטין בובר, שד"ל, קאקאפו, מלון המלך דוד - להסתכל אם תוקנה הערה של עדיאל, גדר הצפון, אוריגמי, שד טסמני, קמרה אובסקורה, איסור הצגת סמלים דתיים בבתי הספר בצרפת, סרטן השד, אוניות המערכה מסדרת איווה, אל ליסיצקי, תיאטרון ביוון העתיקה, TGV, לווייתן כחול, מרד הלגיונרים ופרעות בוקרשט, תסמונת אלפורט, פוליטיקה במטאל, צרפת החופשית, תקופת הביניים של העברית, צפלין, התעמולה הנאצית, מי שהיה נשוי שלוש נשים, אדום החזה, קתדרלת שארטר, רכבות בהודו, פריקלס, אדריכלות ימי הביניים, דיג בארץ ישראל, היסטוריה של המטאורולוגיה.

בברכה, ירוןשיחה 22:31, 2 באפריל 2008 (IDT)

כל ערך אחרי 1/1/07 מבחינתי כשר אוטומטית. התוכל לציין מי מהם לפני תאריך זה? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ז באדר ב' ה'תשס"ח • 22:37, 2 באפריל 2008 (IDT)
כמובן (ידעתי ששכחתי משהו). כל הערכים נלקחו אחרי (כולל) אוקטובר 2006. האחרון משנת 2006 הוא אל ליסיצקי, וכל אלו שאחריו - מ-2007. ירוןשיחה 22:39, 2 באפריל 2008 (IDT)
לאור זה שרק אתמול עלה לעמוד הראשי ערך ובו תקלדות ובעיות הגהה שונות, עדיף לא להניח לגבי אף ערך שהוא כשר אוטומטית, ולא משנה מתי היה מומלץ. יש לנצל את ההזדמנות ולבדוק שוב שהערכים ראויים. ‏odedee שיחה 07:36, 3 באפריל 2008 (IDT)

על כמה מהערכים עליהם הספקתי לעבור:

  • התנגדות גרמנית לנאציזם -- חסר פתיח המגדיר את הערך; מוכנסים כאן לסל דברים שונים מאוד, שהמאחד ביניהם הוא שם הערך ותו לא; הרבה הכרזות ללא נמ"נ; כמה וכמה אי-דיוקים וכמה לחלוטין לא נכונות. הערך דורש עריכה מקיפה ואינו מתאים.
  • פסק דין לורנס נגד טקסס -- רשימת פריטים כתובה בעורכדינית; החלק היחיד שיש לו חשיבות, זה העוסק בהשלכות פסק הדין, דל מאוד. גבולי.
  • הפארק הלאומי גרנד טיטון -- חלק נרחב מהערך מועתק באופן בלתי חוקי (כלומר, מתורגם מהעתקה בלתי חוקית). התמצות שנערך בחלק זה הסיר גם כל יכולת להבין מה באמת התרחש שם.
  • מדיניות לשונית בישראל -- לא ערך אלא מאמר נושאי; לא ברור לי במה הוא עוסק.
  • שד"ל -- בכפוף לסילוק לשון הווה וערבובי לשון הווה ועבר (היינו, תובע עריכה).
  • גדר הצפון -- כן, לבד מהצורך בארגון וסידור הערך כדי שיראה טוב.
  • מרטין בובר -- דורש עריכה מקיפה; לעתים וכחני ונימתו כעבודה.

אורי רדלר - שיחה 02:08, 3 באפריל 2008 (IDT)

אורי, ציינת רק את מי שלקוי, או עברת על כל אלה וכמעט אך אחד לא שרד? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ז באדר ב' ה'תשס"ח • 02:37, 3 באפריל 2008 (IDT)
ציינתי ליקויים (לדעתי) בערכים שהוצגו עד אוריגמי (כולל). אורי רדלר - שיחה 10:21, 3 באפריל 2008 (IDT)
תודה. אם לא יתוקנו, נמצא אחרים במקומם. הרעיון הוא למצוא ערכים להציג, לא להתווכח עליהם. באשר לגדר הצפון - האם הכוונה לארגון מחדש של הערך או סידור העיצוב (הגרפי)? ירוןשיחה 10:25, 3 באפריל 2008 (IDT)
תרגום העתקה בגרנד טיטון? מישהו יכול להרחיב בנושא? זהר דרוקמן - I♥Wiki16:21, 5 באפריל 2008 (IDT)

דיג בארץ ישראל - יש לשנות את שם הערך, וראה את דף השיחה לפרטים. פוליטיקה במטאל - הערך הוא רשימה של להקות ודעתן בנושאים פוליטיים, ואין בו כל ערך מוסף. לדעתי צריך בכלל להסיר המלצה. יוסאריאןשיחה 11:32, 3 באפריל 2008 (IDT)

היסטוריה של המטאורולוגיה בוסרי, גם לפי דעות בדף שיחה. מכיל ניסוחים לא אנציקלופדים. יוסאריאןשיחה 11:39, 3 באפריל 2008 (IDT)

הסתכלתי על גדר הצפון ולא הבנתי מה צריך לסדר שם. על פניו זה טוב כמו שזה. גילגמש שיחה 11:43, 3 באפריל 2008 (IDT)

רוחב התמונות המשתנה מעניק מראה פרטאצ'י לערך. אורי רדלר - שיחה 19:12, 3 באפריל 2008 (IDT)
טוב, זה עניינים של טעם אישי. גילגמש שיחה הרשמו למפגש! 19:14, 3 באפריל 2008 (IDT)

הערות נוספות על ערכים:

  • שד טסמני -- בעיות ניסוח קשות, לעתים עד כדי אי קריאות. תובע עריכה מקפת.
  • קמרה אובסקורה -- כנ"ל. לא יודע אם זו בעיית תרגמת, אבל דורש שכתוב מקיף.
  • איסור הצגת סמלים דתיים בבתי הספר בצרפת -- אין פתיח. לעתים, מקוטע. לטעמי, לא מספיק טוב.
  • סרטן השד -- כמות גדולה מאוד של מונחים באנגלית, לצורך ולעתים קרובות שלא לצורך, מונחים לועזיים שיש להם חלופות בעברית, שגיאות כתיב. אין נגיעה כלל בנושא יעילות אבחון מוקדם במחלה, הדרכים לעשות זאת וכדומה.


עדיף לעכב את הצגתו של הערך על שד"ל עד להרחבתו בהתאם לשיחה:שד"ל#שמואל דוד לוצאטו ויהודי אתיופיה. בתודה, ליאור ޖޭ 21:27, 3 באפריל 2008 (IDT)

לגבי קמרה אובסקורה - בצענו עריכה לרובו. ליאור, האם תוכל לבדוק שכעת הערך תקין. מלמד כץשיחה 18:30, 5 באפריל 2008 (IDT)
לטעמי הערך עדיין סובל מכל מיני "משפטים הפוכים" שהגיונם הפנימי לועזי ולא עברי. אורי רדלר - שיחה 18:45, 6 באפריל 2008 (IDT)
  • אוניות המערכה מסדרת איווה -- אינני יכול לחוות דיעה כי אינני מסוגל לקרוא שישה עמודים המתארים אוניה ואיזה סוגי תותחים יש לה.
  • אל ליסיצקי -- דורש עריכה בגלל תרגמת, המתבטאת בעיקר בהיפוכי משפטים ("עיסוקו של ליסיצקי בהוראת האמנויות החל כבר בגיל 15" במקום "כבר בגיל 15 החל ליסיצקי לעסוק בהוראת אמנות").
  • תיאטרון ביוון העתיקה -- לערך אין הגדרה; דרושה לעתים עריכה ("והתוותה את יסודות הספרות הדרמטית עד ימינו", "אריסטו העמיד את הפעולה, או העלילה, כבעלת חשיבות רבה יותר מהדמויות").

אורי רדלר - שיחה 19:05, 6 באפריל 2008 (IDT)

שד"ל מצוין. היסטוריה של המטאורולוגיה בוסרי, כפי שאמר יוסאריאן. דב ט. - שיחה 10:14, 7 באפריל 2008 (IDT)