ויקיפדיה:VRT

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כללי
אולם הדיונים של התמונות
זכויות יוצרים בוויקיפדיה
רישוי תמונות
שאלות לגבי זכויות יוצרים
ויקיפדיה:VRT/פניות
מתנדב VRT
מתנדב VRT
ניטור תמונות
רישיונות
סיכום רישיון CC-BY-SA-3.0
רישיונות אחרים

מתנדבי צוות התגובה (VRT) (ראשי תיבות של Volunteer Response Team) הוא צוות מתנדבים המטפלים בפניות המתקבלות במערכת באמצעות דואר אלקטרוני. VRTS (ראשי תיבות של Volunteer Response Team system) היא המערכת המשמשת צוות המתנדבים. השימוש העיקרי במערכת הוא אימות אישורים שנתקבלו מבעלי זכויות היוצרים לשחרור זכויות היוצרים תחת רישיון חופשי של ויקיפדיה. האישורים מתייחסים לקבצי מדיה או טקסט. המערכת משמשת גם לפניות מחוץ לוויקיפדיה בעניינים שונים וגם גם בפניות חסויות של משתמשים או אחרים. המערכת מחליפה את מערכת OTRS, שהפסיקה לפעול באפריל 2021. כל הפניות למערכת VRT והשיחות חסויות.

  • כרטיס (Ticket)
  • תור (queue)
  • רישיון ותבנית רישיון

מי צריך לשלוח אישור[עריכת קוד מקור]

  • תמונה שאת/ה לא צילמת - אישור מבעל זכויות היוצרים
  • תמונה שכבר נמצאת ברשת במקום כלשהו גם אם אתה זה שצילמת אותה

אם הועלה קובץ מוגן בזכויות יוצרים בידי מישהו שאינו מחזיק בזכויות, אזיי בעל זכויות היוצרים צריך לתת הרשאה מפורשת לשימוש חופשי תחת רישיון חופשי שלנו. אם הקובץ פורסם לפני כן במקום אחר ואינו ברישיון חופשי, בעל זכויות היוצרים צריך לבסס את זהותו כמחזיק בזכויות היוצרים, גם אם הוא מעלה הקובץ.

כתובות דוא"ל לפניות[עריכת קוד מקור]

....

בוויקיפדיה
  • לשנות ל-VRT‏ {{OTRS pending}}. לא למחוק את הישן כי נמצא בשימוש
בוויקישיתוף

לבירורים בקשר לפניות שטרם נענו או כל עניין אחר, יש לפנות לדף המשנה ויקיפדיה:VRT/פניות. אם הבקשה דחופה ולא נענתה בדף הפניות, ניתן ליצור קשר בדף השיחה של אחד המתנדבים.

מתנדבי VRT[עריכת קוד מקור]

  1. Geagea
  2. Ijon
  3. Tzafrir
  4. מקף
  5. Hanay
  • הבהרה משפטית: כל האימיילים הנשלחים לכתובות לעיל, נענים על ידי מתנדבים. התשובות אינן שקולות להצהרות רשמיות של קרן ויקימדיה. להתכתבות רשמית, יש ליצור קשר עם מפעילי האתר בקישור הבא: wikimediafoundation.org .

הפרות זכויות יוצרים ופניות אחרות[עריכת קוד מקור]

ניתן לפנות למתנדבי VRT באמצעות הכתובת info-he@wikimedia.org גם בבקשה לטפל בהפרת זכויות יוצרים. בעת פניה מסוג זה יש לציין את שם הערך או התמונה המפרים זכויות יוצרים ואת המקור שממנו נלקחו הטקסט או התמונה.

כתובת זו משמשת גם לצורך שליחת שאלות כלליות הנוגעות לוויקיפדיה כגון היתרי שימוש בחומרים הלקוחים מוויקיפדיה, בקשות להבהרת נהלים הנהוגים במיזמי ויקיפדיה, תלונות, תשבחות והצעות ייעול. רוב הפניות מטופלות על ידי מתנדבי VRT וחלקן מועברות לקרן העולמית המפעילה את ויקיפדיה לצורך המשך טיפול.

מתן אישור לשימוש בטקסט[עריכת קוד מקור]

.....

הצהרת הסכמה לכל הבקשות[עריכת קוד מקור]

  • לדון בשינוי הנוסח ל- CC-BY-SA-4.0
  • להוסיף נוסח עבור ארגונים
  • להוסיף נוסח עבור בעלי זכויות שהם המצולמים בתמונה על פי החוק הישראלי (לשקול פנייה רשמית ל-legal)

הרישיונות הקבילים[עריכת קוד מקור]

נוסח פניה בשפות אחרות[עריכת קוד מקור]

אפשר לעשות שימוש בנוסח באנגלית (וגם בשפות אחרות) בוויקישיתוף (כאן) או לעבור לדף ויקיפדיה:OTRS בשפה הרצויה. ישנה אפשרות אינטראקטיבית ליצירת נוסח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ 1 2 הבהרה משפטית: כל הדואר האלקטרוני הנשלח לכתובות המופיעות בדף זה, נענה על ידי מתנדבים. התשובות אינן שקולות להצהרות רשמיות של קרן ויקימדיה. להתכתבות רשמית עם הקרן, יש ליצור קשר עם מפעילי האתר דרך הכתובת " wikimediafoundation.org ".