זר (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זר
The Outsider
כריכת הספר בעברית
כריכת הספר בעברית
מידע כללי
מאת סטיבן קינג
שפת המקור אנגלית
סוגה אימה
הוצאה
הוצאה צ'ארלס סקריבנר ובניו עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 22 במאי 2018 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עמודים 601 (עברית)
הוצאה בעברית
הוצאה מודן הוצאה לאור
תרגום אינגה מיכאלי
סדרה
ספר קודם End of Watch עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זראנגליתThe Outsider) הוא רומן מסוגת האימה מאת הסופר סטיבן קינג, אשר יצא לאור במאי 2018.[1]

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר גופתו המושחתת של פרנקי פטרסון בן ה-11 נמצאת ביערות ג'ורג'יה, חוקר המשטרה ראלף אנדרסון יוצא לחקור את המקרה, ומוצא עדויות וראיות המצביעות לכאורה על טרי מייטלנד, מורה אהוד בבית הספר התיכון, מאמן בליגת הילדים, בעל ואבא אוהב, כרוצחו של פרנקי. כשהוא כבר בטוח שהוא עומד לסגור את התיק והרוצח בידיו, אנדרסון נתקל בראיה סותרת שמציבה את החשוד שלו בעיר סמוכה בזמן הרצח. הנסיבות המסתוריות האופפות את מקרה הרצח שולחות את אנדרסון – שוטר מנוסה שבעצמו מתאבל על מות בנו – לבקש את עזרתה של הולי גיבני, חוקרת פרטית, שאולי תוכל להסביר את נסיבות המקרה.

סדרת טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2018 הוכרז שריצ'רד פרייס נשכר לעבד את הרומן של סטיבן קינג לסדרה בעלת אותו שם. רשת "HBO" הזמינה רשמית את הסדרה באופן בדצמבר, כאשר בן מנדלסון וג'ייסון בייטמן, שלוהקו לשתי הדמויות הראשיות של מיני-הסדרה, משמשים במקביל אף כמפיקים, ובייטמן אף נועד לביים את שני פרקי הפתיחה של מיני הסדרה.[2][3]

בינואר 2019 הוכרז על ליהוקם של צוות השחקנים הראשי, שכלל את סינתיה אריבו, ביל קמפ, מייר וינינגהם, פאדי קונסידיין, ג'וליאן ניקולסון, יול וסקז, ג'רמי בוב ומארק מנצ'קה. האטיני פארק ומייקל אספר לוהקו לצוות השחקנים המשני.[4]

לאחר עונה אחת, רשת "HBO" ויתרה על הזכויות להפקת העונה השנייה. בעקבות כך, אולפני "MRC", שעומדים מאחורי הפקת מיני-הסדרה, הציעו את זכויות הפקת העונה השנייה למכרז בין רשתות טלוויזיה פרימיום אמריקאיות.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • זר, באתר OCLC (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sara Vilkomerson May 17, 2018 at 12:00 PM EDT, It's 'GLOW' time! Get an exclusive season 2 first look with this week's cover, EW.com (באנגלית)
  2. ^ Andreeva, Nellie (December 3, 2018). "HBO Orders 'The Outsider' Drama Series Based On Stephen King Novel Starring Ben Mendelsohn From Jason Bateman & MRC". Deadline. Retrieved December 19, 2019.
  3. ^ Fleming Jr, Mike (June 11, 2018). "Richard Price To Script MRC 10-Episode Series Adaptation Of Stephen King's 'The Outsider;' Jack Bender, Marty Bowen EPs". Deadline. Retrieved December 19, 2019.
  4. ^ Petski, Denise (January 25, 2019). "'The Outsider': Cynthia Erivo, Bill Camp, Mare Winningham, Paddy Considine, Julianne Nicholson Among 10 Cast In HBO Drama Series". Deadline. Retrieved December 19, 2019.
  5. ^ Nellie Andreeva, Nellie Andreeva, ‘The Outsider’: MRC Shopping Series After HBO Passes On Season 2, Deadline, ‏2020-11-10 (באנגלית)