טורקיוויזיון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טורקיוויזיון
'Türkvizyon Song Contest'
סוגה תחרות מוזיקה
יוצרים TÜRKSOY
TMB TV
מנחים המדינה המארחת
משתתפים מדינות וטריטוריות אוטונומיות שונות
זוכים ראו בהמשך
שפות אנגלית וצרפתית
מספר עונות 4 תחרויות
הפקה
חברת הפקה המדינה המארחת
אורך פרק 2 שעות ו45 דקות (חצי גמר)
2 שעות ו30 דקות (הגמר)
שידור
תקופת שידור מקורית 19 בדצמבר 2013 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
www.turkvizyon.tv
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תחרות השירים של טורקיוויזיוןטורקית: Türkvizyon Şarkı Yarışması; ובקיצור: TSC), הידועה גם בתור תחרות השירים של טורקיוויזיון, היא תחרות זמר שנתית שנוצרה על ידי ערוץ המוזיקה הטורקי TMB TV, בהשראת הפורמט של תחרות האירוויזיון. המהדורה הראשונה התקיימה ב-Eskişehir, טורקיה בדצמבר 2013. מדינות ואזורים שהיו דוברי טורקית ובעלי אתניות טורקית זכאים להשתתף בתחרות השירים. התחרות נערכה לאחרונה ב-20 בדצמבר 2020 כאירוע מקוון שנערך מאיסטנבול, טורקיה.

פורמט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטורקיוויזיון מתמקדת בעיקר בהשתתפות מדינות ואזורים דוברי טורקית. המדינות והאזורים לוקחים חלק בגמר הסופי. נציג מכל מדינה מעניק בין 1 ל-10 נקודות עבור כל נציג, למעט שלו. כ-15 מדינות זכאיות להגיע לגמר הגדול שבו חבר השופטים קובע את הזוכה. שלא כמו בתחרות האירוויזיון שבה המדינה הזוכה תארח את האירוע של השנה הבאה, אירוח תחרות הטורקיוויזיון מתקיים במדינה או באזור שבהם קיימת תרבות טורקית.

השתתפות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתתפים ממדינות או אזורים דוברי טורקית וטורקית היו זכאים להתחרות בתחרויות השירים השנתיות של Turkvision, כגון קרים, קרצ'אי-צ'רקסיה וטורקיה.24 מדינות ואזורים השתתפו במהדורה הראשונה של Turkvision. היו כמה ניסיונות לא מוצלחים להשתתף בתחרות השירים של טורקוויזיון. צ'ובאשיה, רוסיה, טורקמניסטן ושינג'יאנג היו אחד מעשרים וארבעה האזורים המקוריים שהשתתפו עם כוונות ראשוניות להתחרות בתחרות 2013, אך מאוחר יותר פרשו מסיבות לא ידועות.מחוז אומסק ברוסיה שידר את התחרות של 2014, אך הם מעולם לא הצהירו שום הצהרה לגבי השתתפות. משלחת של נושא פדרלי רוסי אחר, קלמיקיה, השתתפה בתחרות 2015, אך לא השתתפה ולא הצהירה כלשהן לגבי ההשתתפות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טורקיוויזיון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]