לדלג לתוכן

טיוטה:אלי גן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אלי גן (נולד ב-1964) הוא איש עסקים ותעשיין ישראלי, המכהן כיושב ראש התאחדות התעשיינים מרחב צפון. גן הוא גם בעלים ומנכ"ל של חברת "מול ההר פרויקטים בע"מ" המייצרת עגורנים לתעשייה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלי גן נולד בשנת 1964 בטבריה. הוא נשוי ואב לשלושה ילדים ומתגורר בכפר תבור. גן הוא בעל תואר הנדסאי מכונות.

קריירה עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2002 הקים גן את חברת "מול ההר פרויקטים בע"מ", העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של עגורנים לתעשייה. החברה צמחה עם השנים, וכיום (נכון ל-2024) מעסיקה מעל 60 עובדים. בשנת 2010 השיקה החברה מפעל חדש באזור התעשייה אלון תבור, הנמצא מזרחית לעפולה.

פעילות בהתאחדות התעשיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גן מכהן כיושב ראש התאחדות התעשיינים מרחב צפון. בתפקיד זה, הוא מוביל את פעילות ההתאחדות באזור הצפון, המשתרע מחדרה ועד קריית שמונה, נהריה ורמת הגולן. תחת הנהגתו, מרחב צפון מייצג קרוב ל-700 מפעלים וחברות מהתעשייה, המעסיקים כשליש מכוח התעשייה הישראלי.

תפקיד ומטרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיושב ראש מרחב צפון, גן פועל לקידום האינטרסים של התעשייה בצפון, במטרה ליצור סביבה אטרקטיבית להקמה ופיתוח של מפעלים באזור. תחת הנהגתו, מרחב צפון מעניק לחבריו מגוון רחב של שירותים, תוך התמקדות בחיזוק התעשייה באזור.

מבנה ופעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנהלת מרחב צפון, בראשות גן, מורכבת מ-26 תעשיינים בכירים הפועלים בהתנדבות כנציגי ציבור. היו"ר וחברי ההנהלה נבחרים בדרך דמוקרטית על ידי האסיפה הכללית של החברים בהתאחדות אחת לשנתיים.

פעילות ציבורית נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצד תפקידו כיו"ר מרחב צפון, גן פעיל במגוון תפקידים נוספים בהתאחדות התעשיינים:

שימש כחבר הנהלה בענף המתכת של התאחדות התעשיינים במשך 4 שנים. כיהן כחבר הנהלה במרחב הצפוני של התאחדות התעשיינים במשך 6 שנים. מכהן כיו"ר ועדת החינוך בהתאחדות התעשיינים, במסגרת זו פועל לקידום המודעות לצורך בהכשרות לתעשייה, מנהל את הקשר בין הממשל לתעשיינים, ומקדם תהליכי תעשייה 4.0. משמש כיו"ר קשרי קהילה וחברה במרחב הצפוני של התאחדות התעשיינים.

יוזמות חברתיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גן מעורב במספר יוזמות חברתיות הקשורות לתעשייה: יישום התכנית "מקצוע לחיים" בשיתוף עם צה"ל והתעשיינים, וסיוע במתן הכשרות מקצועיות לאסירים בבתי סוהר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]