טיוטה:אתי ציונית גושן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אתי ציונית גושן
לידה 1951 (גיל: 73 בערך)
איראןאיראן טויסרכאן, איראן
מדינה איראןאיראן איראן, ישראלישראל ישראל

אתי ציונית גושן (נולדה באיראן ב-1951) היא פעילה חברתית, סופרת, מרצה ואסירת ציון, שפעלה למען העם היהודי החי באיראן והצילה בחורים צעירים תוך כדי סיכון חייה במהלך המלחמה בין עיראק ואיראן, נעצרה ועמדה מול סכנת הוצאה להורג ובשל כך זכתה לתואר אסירת ציון וקיבלה אות גבורה מהנשיא השביעי מר עזר ויצמן.

לאחר שעלתה לארץ, המשיכה וממשיכה בפועלה לטובת הקהילה. במהלך עבודתה בארגון הגג לעולי איראן, ובמהלך פעילויות התנדבותיות בעמותות שונות. כמו כן היא פועלת לקידום התרבות הפרסית בקרב בני העדה ובני עדות אחרות בארץ.

אתי ציונית היא סופרת אשר שני ספריה יצאו לאור בשפה העברית ובפרסית והספר השלישי שלה צפוי להתפרסם בקרוב. כמו כן, היא פעילה ברשתות החברתיות, בהם היא עוסקת בהסברה לטובת ישראל בקרב צעירים איראנים ונגד המשטר באיראן. גם בימי הסגר בעקבות משבר הקורונה היא לא נחה ועסקה בפעילות חברתית תוך כדי שמירה על ריחוק חברתי, היא עשתה סדנאות אומנות ובישול להעלאת המורל של עוקביה.

כותרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתי ציונית גושן נולדה באיראן בשנת 1951, בעיר טויסרכאן, בגיל 15 העתיקה את מקום מגוריה לטהראן. שם השלימה את השכלתה וקיבלה תעודת בגרות בתיכון המקומי. לאחר מכן במשך שנתיים למדה בעתודה ב-"אורט איראן". לאור רצונה לסייע בהברחת יהודים מאיראן, יחד עם בעלה בנו שיטה לזיוף דרכונים וכך הצליחו להבריח מעל 30 צעירים יהודים שהיו מיועדים לגיוס, בעת מלחמת איראן–עיראק . בשל נסיבות שונות ה-"קומיטה" (השב"כ באיראן) עצר את אתי ובעלה והם נידונו למוות. עד לקבלת החלטת השלטונות, ניצלו הזדמנות חד פעמית, והצליחו לברוח דרך מדינות אפגניסטן, פקיסטן, שווייץ לארץ הקודש ל-ישראל

לאור פעילותינו הוכרנו בארץ כ-" אסירי ציון" וקיבלנו אות גבורה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתי ציונית - גושן, "תפוח אדום", תאריך הוצאה 2014

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]