לדלג לתוכן

טיוטה:דוד גביסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דוד גביסון
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מידע אישי
לידה 5 באוקטובר 1944
פטירה 11 באוגוסט 2007 (בגיל 62)
מועדונים מקצועיים כשחקן
מועדונים
הפועל חיפה

דוד גביסון (5 באוקטובר 1944 – 11 באוגוסט 2007) היה כדורגלן הפועל חיפה בשנות ה-60 של המאה ה-20. קפטן הקבוצה בזכייה בגביע המדינה בשנת 1966.

גביסון נולד בבולגריה, בנם של אלברט וליקה גביסון. בשנת 1949 עלתה המשפחה לארץ והשתקעה בטירת כרמל. הוריו היו בעלי החנות היחידה בטירת כרמל למכשירי כתיבה.

מגיל 14 שיחק בקבוצת הנערים המקומית. בשנת 1960, בהיותו בן בגיל 16, התקבל לקבוצת הנערים של הפועל חיפה, בה שימש כבלם וקפטן הקבוצה. ב-1961 זכה עם קבוצת הנוער באליפות מחוז הצפון.

באותה שנה צורף גביסון לסגל קבוצת הבוגרים של הפועל חיפה, בתפקיד המגן הימני. במקביל הוא המשיך גם לשחק בקבוצת הנוער שזכתה באליפות מחוז נוספת וזומן לנבחרת הנוער. את שירותו הצבאי עשה כמאמן כושר גופני, ולימים המשיך בתפקיד זה גם בשירות המילואים.

בשנת 1963 היה שותף לזכייה הראשונה של הפועל חיפה בגביע המדינה, לאחר ניצחון בגמר על מכבי חיפה.

בשנת 1964 זכה עם נבחרת הנוער באליפות אסיה. בשנה זו היה שותף ל"גמר שלא נגמר" מול מכבי תל אביב, כשהוא משחק ב-2 מתוך 3 המשחקים.

בשנת 1965 זומן גביסון לסגל נבחרת ישראל לקראת מוקדמות גביע העולם, אבל לא שותף במשחקים הרשמיים.

בשנת 1966, בגיל 22, התמנה גביסון לקפטן של הפועל חיפה. בגמר הגביע שנערך באותה שנה מול שמשון תל אביב הוא נגח את שער הניצחון. בסיום המשחק הוא הניף את גביע המדינה השני בתולדות הקבוצה.

הוא המשיך בתפקיד הקפטן של הפועל חיפה גם בעונה הכפולה 1966/68, שאותה סיימה הקבוצה במקום השלישי.

קריירת הספורט של גביסון נקטעה בשנת 1972, בגיל 26, לאחר שנפצע ברגלו עבר ניתוח בברך והוא נאלץ לפרוש.

בשנת 2004 חלה ב-ALS. נפטר בשנת 2007, בגיל 63.

טורניר "גביע ראש העיר" בכדורגל הנערך בטירת כרמל מנציח את זכרו של גביסון ונקרא "גביע ראש העיר על שם דוד גביסון". בשנת 2018, לרגל העפלתה של הפועל חיפה לגמר הגביע, נערך טקס הצדעה לשחקני עבר של הקבוצה שהיו שותפים לזכייה של הפועל חיפה בגביעי המדינה, ובהם דוד גביסון.

התגורר בחיפה. מצעירותו היה פעיל כמדריך וכרכז במועדון הנוער בחיפה, לימים שימש כמנהל המתנ"ס. עבד כרכז תרבות וספורט ב"בית הלוחם" בחיפה ותקופה מסוימת שימש כמנהל "בית הלוחם". במקביל עסק בתחום ניהול כוח אדם. עבד כמנהל המנגנון במפעל הרכב "אוטוקרס". לאחר מכן ניהל את סניף חברת "מנפאואר" בחיפה. שימש סמנכ"ל חברת "קריירה" הארצית בתל אביב.

היה נשוי לתמר ואב לשלושה בנים. בנו עדי גביסון הוא מוזיקאי חסיד חב"ד.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]