טיוטה:הסכסוך בין דרייק לקנדריק לאמאר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הסכסוך בין דרייק לקנדריק לאמאר הוא דיס מתמשך בין הראפר הקנדי דרייק והראפר האמריקאי קנדריק לאמאר. הסכסוך הסלים במרץ 2024 לאחר שחרורו של " Like That " של פיוצ'ר, מטרו בומין ולאמאר.

שיתוף הפעולה הראשון שלהם היה ב-2011, באלבום Take Care של דרייק, עם שיתוף פעולה נוסף שנה לאחר מכן באלבומו של לאמאר Good Kid, MAAD City . מאוחר יותר, לאמאר העליב את דרייק וראפרים אחרים בשיר " Control " של ביג שון מ-2013, ואמר שהוא רוצה "לרצוח" אותם במוזיקה. הוא הבהיר כי השורה שלו נועדה להיראות כ"תחרות ידידותית".

בשנת 2023, ג'יי קול אמר בשיר " First Person Shooter " באלבומו של דרייק For All the Dogs שהוא, דרייק ולאמאר היו ה "Big Three" של ההיפ הופ. הסכסוך התעורר מחדש במרץ 2024 כאשר לאמאר העליב את קול ודרייק בשיר "Like That", ודחה את קיומו של ה "Big Three". לאחר מכן קול הגיב ללאמאר בדיס "7 Minute Drill", שלאחר מכן קול התנצל עליה והסיר משירותי הסטרימינג.

לאחר מכן הוציא דרייק את השירים " Push Ups " ו-" Taylor Made Freestyle " באפריל, כשהאחרון מכיל שירה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית של טופאק שאקור וסנופ דוג . "Taylor Made Freestyle" נמחק מאוחר יותר מהמדיה החברתית לאחר שמשפחתו של שאקור הביעו את אי הסכמתם לשיר ואיימו על דרייק בתביעה משפטית. בתגובה, לאמאר הוציא את " Euphoria " ב-30 באפריל ואת " 6:16 in LA " ב-3 במאי.

דרייק הגיב ב"Family Matters " מאוחר יותר באותו היום, האשים את לאמאר בהיותו מתעלל במשפחה וטען כי אחד מילדיו של לאמאר היה בנו של " דייב פרי " . עשרים דקות לאחר מכן, לאמאר שחרר את " Meet the Grahams ", והאשים את דרייק בכך שהוא אב לילדה. לאחר מכן, לאמאר שחרר את " Not Like Us " למחרת בערב, והאשים את דרייק בפדופיליה ובשקר לגבי משפחתו של לאמאר. ב-5 במאי, דרייק הגיב ב" The Heart Part 6", הכחיש את ההאשמות של לאמאר וטען שהצוות שלו מסר ללאמאר מידע שקרי על הילדה.

2011–2014: רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיתוף הפעולה הראשון של דרייק ושל קנדריק לאמאר נראה בצורה של הופעתו של לאמאר ב-"Buried Alive Interlude", מתוך אלבום האולפן Take Care של דרייק מ-2011. מאוחר יותר באותה שנה, גם לאמאר וגם דרייק הופיעו ב" Fuckin' Problems " של ASAP Rocky. בשנת 2012, דרייק הופיע בסינגל הלהיט של לאמאר " Poetic Justice ".

ב-14 באוגוסט 2013, לאמאר העליב את דרייק ועוד כמה ראפרים אחרים בשיר " Control " של ביג שון, וטען ש"הוא אוהב" את כולם, אבל ניסה "לרצוח" אותם בסצנת הראפ. בראיון לבילבורד שבועיים לאחר מכן, דרייק דחה את הפסוק של לאמאר, וקבע: "זה פשוט נשמע לי כמו מחשבה שאפתנית. זה כל מה שהיה. אני יודע טוב ויפה ש[לאמאר] לא רוצח אותי, בכלל, בכל פלטפורמה". בספטמבר, דרייק הגיב כי הגישה האישית של לאמאר סותרת את התחושות של פסוק ה"שליטה" שלו. "ראיתי אותו חמישה ימים לאחר מכן ב-VMA והכל היה בסדר... אם זה באמת 'לאהוב את כולם' אז זה צריך להיות 'לאהוב את כולם'. זה לא יכול להיות רק חצי ".

ב-24 בספטמבר 2013, דרייק הוציא את אלבום האולפן השלישי שלו Nothing Was the Same . רבים פירשו את הבית הראשון ב-" The language ", הסינגל החמישי של האלבום, כתגובה לשיר "Control" של לאמאר. בירדמן, ראש הלייבל של דרייק דאז Cash Money Records, הצהיר שהשיר לא היה על לאמאר.

בסוף אוקטובר 2014, ג'יי רוק הוציא את "Pay for It" בהשתתפות לאמאר. הורס של האחרון הכיל שורות שלכאורה התייחסו לדרייק תוך התייחסות למילים מ"The Language". עם זאת, בראיון ל- Dazed שפורסם ב-3 בנובמבר 2014, לאמאר הבהיר: "אין לי בעיה עם דרייק".

2015–2022: תקופה שקטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות העבר של דרייק ולאמאר, הסכסוך ביניהם נמשך בצורה של עלבונות שקטים. בילבורד זיהה את זה כ"יריות עדינות שנורו משני הצדדים, אבל שום דבר לא פורץ דרך". השירים "Darkside / Gone" ו-"Deepwater" מתוך אלבום האולפן של Dr. Dre מ-2015, Compton, כללו שניהם פסוקים של לאמאר עם שורות שהתפרשו כ-עלבונות כלפי דרייק. ב-23 במרץ 2017, לאמאר הוציא את " The heart part 4 ", שנתפס כרצועת דיס כלפי ביג שון או דרייק. מאוחר יותר, לאמאר יתייחס במפורש לשורות מתוך "The Heart Part 4" ברצועת הדיס שלו " Euphoria " משנת 2024 של דרייק, המאששת לכאורה את התפיסה של השיר כדיס כלפי דרייק.

מארק גריפין, שכתב את ציר הזמן של הסכסוך עבור Vibe, כינה כ "המלחמה הקרה בין שני הגברים".

2023–הווה: התחדשות והסלמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"First Person Shooter" and "Like That"[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2023, ג'יי קול אמר את דרייק, לאמאר והוא עצמו כחלק מ" Big Three ", הראפרים הגדולים ביותר בהיפ-הופ המודרני ב-" First Person Shooter " של דרייק. במרץ 2024, לאמאר הגיב בצורה שלילית לרעיון " Big Three " בסינגל שלו, מטרו בומין ופיוצ'ר, " Like That ", כשהוא מעליב את קול ודרייק. הדיס הניע את קול לשחרר שיר תגובה, " 7 Minute Drill ", שבו הוא מבקר את אלבומו של לאמאר מ-2015 To Pimp a Butterfly . עם זאת, בימים שלאחר מכן הוא התנצל בפומבי על פרסום השיר והסיר אותו משירותי הסטרימינג.

"Push Ups" and "Taylor Made Freestyle"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-13 באפריל 2024 הודלפו לרשת גרסאות מוקדמות של " Push Ups " של דרייק. השיר משמש כתגובה לפסוק של לאמאר ב"Like that"; דרייק טוען שמספר אמנים טובים מלאמאר, כולל 21 Savage, Travis Scott ו- SZA . זה גם יוצא כנגד כמה אנשים שצידדו בדרייק כנגד דרייק אחרי שהשיר של לאמאר יצא לאור, כולל Metro Boomin, Future, the Weeknd ו- Rick Ross . הוא גם לועג לקומתו הנמוכה של לאמאר, בניגוד לטענותיו של לאמאר על היותו "Big Stepper". רוס הגיב לגרסאות שהודלפו של הדיס "Push Ups" על ידי שחרור הרצועה "Champagne Moments" ב-15 באפריל. דרייק הוציא רשמית את "Push Ups" ב-19 באפריל.

באותו יום עם השחרור הרשמי של "Push Ups", דרייק הוציא גם את " Taylor Made Freestyle ", דיס נוסף המכוון ללאמאר. השיר כלל שירה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית המחקה את הראפרים טופאק שאקור וסנופ דוג. משפחתו של שאקור לא ראו בעין יפה את השיר שנוצר בבינה מלאכותית ואיימו על דרייק להוציא את השיר מהמדיה החברתית, תוך שהוא מציין את הפרת זכויותו האישיות של שאקור. "השימוש הבלתי מורשה, בקולו של טופאק כנגד קנדריק לאמאר ... שלא נתן דבר מלבד כבוד לטופאק ולמורשתו בפומבי ובפרטיות, פוגע בזכויותו ובמורשת של טופאק" דרייק גם מאשים את לאמאר בכך שלא הגיב ל-"Push Ups" כי לאמאר לא רצה לעצור את האלבום החדש של טיילור סוויפט, The Tortured Poets Department, מלהמשיך להיות במקומות הראשונים. "Taylor Made Freestyle" הוסר לאחר מכן על ידי דרייק ב-26 באפריל 2024.

"Euphoria" and "6:16 in LA"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-30 באפריל 2024, לאמאר הוציא דיס בשם " Euphoria " בתגובה לדרייק. Euphoria היא שמה של תוכנית הטלוויזיה שדרייק משמש כמפיק בפועל. בשיר, לאמאר מבקר את ההורות של דרייק ואומר: "יש לי בן לגדל, אבל אני יכול לראות שאתה לא יודע על זה כלום". הוא גם טוען כי שרירי הבטן של דרייק נעשו באמצעות ניתוח פלסטי.

ב-3 במאי 2024, שלושה ימים אחרי "Euphoria", פרסם לאמאר סרטון אינסטגרם עם הכיתוב " 6:16 in LA ", המכיל רצועת דיס חדשה, בדומה לאופן שבו דרייק הוציא את "Taylor Made Freestyle". הכותרת פרודיה לשירי "[חותמת זמן] ב [עיר]" של דרייק, כמו " 8AM in Charlotte ". הרצועה הופקה גם על ידי המפיק של טיילור סוויפט, ג'ק אנטנוף. מעריצים שיערו כי השער מתייחס

משפט הרצח של או. ג'יי. סימפסון עם כפפה על הכריכה, תוך רמיזה לכפפה שהוצגה כראיה במהלך המשפט, כמו גם לכותרת המתייחסת ל-16 ביוני, יום הלוויה של ניקול בראון סימפסון, וכן תאריך הגשת התיק. הסינגל שוחרר שבועות לאחר מותו של OJ Simpson ב-10 באפריל 2024.

"Family Matters" and "Meet the Grahams"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-3 במאי, דרייק הוציא את " Family Matters ", תגובה ל-"Euphoria" ו-"6:16 in LA". ברצועה, דרייק טוען שאחד מילדיו של לאמאר הוא ילד ביולוגי של חברו ומייסד הלייבל של לאמאר, דייב פרי. הוא גם טוען שלאמאר מתעלל במשפחתו ולא נאמן ביחסיו עם ארוסתו וויטני אלפורד. הרצועה מכוונת גם ל- ASAP Rocky ומטרו בומין, ששיתפו פעולה עם Future ברצועת הדיס של 12 באפריל " Show of Hands ". בנוסף, כשדרייק פרסם את "Family Matters" באינסטגרם, הוא הוציא רמיקס פרודי קצר של "Buried Alive Interlude".

20 דקות לאחר מכן, לאמאר הוציא עוד רצועת דיס מכוונת לדרייק, שכותרתה " Meet The Grahams ". בשיר, לאמאר מדבר ישירות עם בני משפחתו של דרייק, ואומר לבנו אדוניס שהוא מצטער שאביו הוא דרייק. לאמאר טוען שדרייק מסתיר ילד שני (בת), שהוא נמשך מינית לקטינים ושהוא מנהל סחר במין מחוץ לאחוזה שלו. לאמאר גם מבזה את שותפי התווית OVO של דרייק - בטענה שהם עברייני מין.

דרייק הגיב ללאמאר באינסטגרם: "נהההה רגע מישהו יכול למצוא את הבת הנסתרת שלי בבקשה ולשלוח אותה אליי...החבר'ה האלה מבסוטים", ואחריו מספר אימוג'ים צוחקים.

"Not Like Us" and "The Heart Part 6"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 במאי 2024, הוציא קנדריק לאמאר את " Not Like Us ". בשיר, לאמאר מתייחס בצורה מפורשת יותר לדרייק ולחברי המעגל הפנימי שלו כפדופילים, באומרו: "תגיד, דרייק, אני שומע שאתה אוהב אותם צעירים". באקה, חבר בצוות האבטחה של דרייק, מוזכר בשורה "לבאקה יש מקרה מוזר, למה הוא נמצא?", בהתייחסו לזמן שבו באקה נעצר והואשם ב"סחר מיני, תקיפה ושוד של אישה בת 22 שלכאורה הכריח לזנות" ב-2014.

ב-5 במאי 2024, דרייק הוציא את " The Heart Part 6 ". הכותרת מתייחסת לסדרת "The heart" של לאמאר. בשיר, דרייק מכחיש את האשמות הפדופיליות שהועלו נגדו. הוא טוען שההאשמות של לאמאר התבססו על הטראומה שלו שנבעה מהתעללות.

דרייק גם טוען שהמעגל הפנימי שלו הזין את לאמאר במידע שקרי על כך שיש לו בת בת 11, שאליו התייחס לאמאר ב"Meet the Grahams". דרייק ממשיך לטעון שהיו מקרים של אלימות במשפחה במערכת היחסים של לאמאר עם אלפורד, וטען שלאמאר לא ראה את ילדיו 6 חודשים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2024 במוזיקת היפ הופ
  • סכסוך בין דרייק לקניה ווסט
  • יריבות היפ הופ בין החוף המזרחי לחוף המערבי
  • רשימת רצועות דיס

הערות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:דרייק (מוזיקאי) קטגוריה:2024 במוזיקה קטגוריה:קנדריק לאמאר קטגוריה:היפ הופ קטגוריה:ראפ