טיוטה:הפיגוע בגבעה 26

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הפיגוע בגבעה 26 היה פיגוע טרור שהתרחש בליל שבת, ט"ו בשבט תשס"ג, בו נהרג נתי עוזרי ונפצעו שלושה יהודים נוספים בגבעה 26 הסמוכה לקריית ארבע.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האינתיפאדה השנייה

בחודשים שקדמו לפיגוע נרצחו באזור קריית ארבע ובחברון חיילים ואזרחים רבים – תריסר הרוגים בפיגוע בציר המתפללים (15 בנובמבר 2002), שני לוחמי המשטרה הצבאית סמוך לציר המתפללים בחברון (12 בדצמבר 2002),[1] שלושה נרצחים בפיגוע בישיבת עתניאל (27 בדצמבר 2002).

הפיגוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בליל שבת, טו בשבט ה'תשס"ג, סמוך לשעה 19:30 בערב, הגיעו המחבלים בלבוש אזרחי לגבעה 26, בה התגורר עוזרי עם אשתו וילדיו. המחבלים הגיעו לביתו של עוזרי בשעה בה סיים את סעודת השבת שבה התארחו בביתו שני אנשים נוספים מלבד בני משפחתו. כשהמחבלים הגיעו לביתו של עוזרי, הוא פתח להם את הדלת ונורה ונהרג במקום. האורחים שהיו חמושים הצליחו להדוף את המחבלים ביריות, בחילופי האש נפצעו שני האורחים ואחד המחבלים חוסל, המחבל שני הצליח להימלט מהאיזור. לפנת בוקר צה"ל הצליח לחסל גם את המחבל השני בתחומי חברון. מספר שבועות לאחר מותו של עוזרי, צה"ל פינה את גבעה 26 תוך שימוש באלימות פיזית קשה.

הנצחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקום הוקמה נקודת התיישבות של תנועת נחלה על שמו עוזרי, בשם 'אורות נתנאל'. למקום מגיעים מידי יום קבוצות של נוער ומשפחות כדי לתחזק את המקום. במקום מתקיימות שבתות, אירועים בחגים ועוד.

הערות שולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פליקס פריש ואפרת וייס, חייל וחיילת נהרגו במארב מחבלים בחברון, באתר ynet, 13 בדצמבר 2002