טיוטה:יניב פירות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של יניב פירות.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של יניב פירות.

הספר "יניב פירות" הוא ספרו הראשון של הגאון הגדול הרב יניב עזיז ראש ארגון "אור יצחק" ומורה הוראה ברחבי הארץ.

הספר יצא לאור בשנת תשס"ב - 2002 בימי בחרותו של הרב.

כתיבת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב יניב עזיז כתב את הספר הנ"ל עוד בימי בחרותו, במסגרת לימודו בישיבה הגדולה "חזון עובדיה"[1] בירושלים, שעמדה אז בראשות הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב היה מקדיש את זמנו היקר לכתיבת הספר בשעות של ימי שישי אחרי הסדרים הקבועים מטעם הישיבה, בשעת אמירת "שנים מקרא ואחד תרגום"[2].

עסק הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר עוסק בחידושים וביאורים, פנינים יקרים על התורה, הנותן אמרי שפר בנוסח השווה לכל נפש. ובסוף הספר יש קונטרס "תורת יניב" העוסק בנידונים הלכתיים הכוללים הכרעה הלכתית רבת משקל, כדוגמת הדין של "יהרג ואל יעבור בהלבנת פנים" נושא סבוך וקשה זה הכולל הכרעה גדולה האם אכן לפסוק שמוטב שאדם ימות ולא יעליב את חברו ברבים או שמא לא, הרב דן בנושא זה לאורכו ולרוחבו וניתח את המערכה לנתחיה ופירט לפרטי פרטים והעלה למסקנה שאכן יש דין "יהרג ואל יעבור" בהלבנת פנים, עיין שם.

המלצות גדולי ישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשסיים הרב את מלאכת כתיבת הספר, הוא ניגש אל גדולי ישראל לקבל את המלצותיהם על הספר, וגדולי ישראל קיבלו אותו בסבר פנים יפות וכיבדו אותו במאוד מאוד, ואלו הם שמות הרבים שהעניקו את הסכמותיהם והמלצותיהם: מרן הראש"ל רבינו עובדיה יוסף זצ"ל, רבה של ירושלים הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, הראש"ל הגאון רבי אליהו בקשי דורון, הגאון הרב ישראל מאיר לאו, הראש"ל הרב יצחק יוסף, ועוד תלמידי חכמים.

הוצאת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עוד לפני חתונתו של הרב, הרב כבר הוציא את הספר לאור עולם, והפיצו בהיכלי התורה, בישיבת "חזון עובדיה" נערכה מסיבה לרגל הוצאת הספר בהשתתפות ראש הישיבה הראש"ל הרב יצחק יוסף, ובמעמד המסיבה שיבחו רבני הישיבה את הרב יניב עזיז, וחזו בו שעתידו להיות גדול בישראל.

תפוצת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיום הדפסת הספר, הספר זכה להיות נפוץ ביותר בהיכלי הישיבות והכוללים ושאר בתי מדרשות ברחבי הארץ, וכמו כן גם רבים אלו שמציינים את הדברים שבספר בתור ראיה לדבריהם, והרב שמח בכך, עד כדי כך שגם מורו ורבו הראש"ל הרב יצחק יוסף מציין את דברי הרב יניב עזיז בתור ראיה בספריו (ילקוט יוסף, הלכות כיבוד אב ואם, פרק ו').

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:צ-מאמר

    פרמטרי חובה [ מחבר ] חסרים
    {{{מחבר}}}, ישיבת חזון עובדיה, ויקיפדיה, 2019-07-01
  2. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:צ-מאמר

    פרמטרי חובה [ מחבר ] חסרים
    {{{מחבר}}}, שניים מקרא ואחד תרגום, ויקיפדיה, 2019-07-13