טיוטה:סיביל גולדפיינר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סיביל גולדפיינר (נולדה ב-8 למרץ 1975) היא אשת עסקים, מקימת בית האופנה קום איל פו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולדפיינר נולדה ביאסי, רומניה. בגיל שנה עלתה ארצה יחד עם משפחתה אשר התיישבה בעפולה.

היא למדה תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים ולתואר שני בניהול עסקי בכיר בחוג למנהל עסקים, אוניברסיטת תל אביב. ב-2007 היא נרשמה שוב לאוניברסיטת תל אביב והשלימה תואר שני בחוג למגדר.

הקמת בית האופנה קום איל פו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1987 הקימה את בית האופנה קום איל פו יחד עם קרול גודין. בית אופנה כחול-לבן, המעצב, מייצר ומשווק אופנת נשים. קום איל פו הייתה לחברת האופנה הראשונה בארץ שדגלה בחשיבה ובחזון פמיניסטי, והייתה לאחת החברות הראשונות בעולם מסוג זה. לאחר מספר שנים בעולם האופנה הישראלי, במהלכן באה גולדפיינר במגע עם מאות נשים על בסיס יומיומי, היא החלה לשים לב לדפוס, כתוצאה מהדיכוי של החברה הפטריארכלית המודרנית בה אנו חיים: נשים מכל הגילאים, מידות וסוגי גוף חוות לעיתים בעיות רציניות עם גופן ונמנעות מלהביט בעצמן בראי. תוצאה ישירה של כל אלו הביאו לכך בשנת 2000 החליטה גולדפיינר להשתמש בכוח המותג במטרה להעלות את המודעות ולהפיץ אג'נדה פמיניסטית. מאז, כל פריט לבוש שעוצב, כל תמונה שהופקה וכל משפט שנכתב על ידי המותג, מחויבים לתפיסת העולם הפמיניסטית. מיום הקמתו שם לעצמו בית האופנה קום איל פן למטרה לעודד, לקדם ולהעצים נשים בחברה הישראלית. האמירה - "אנחנו מאמינות בנשים" מהווה את הליבה הערכית של בית האופנה ושל אלו הפועלות במסגרתו. אמירה מחייבת זו באה לידי ביטוי בפעילות החברה, בתחום העסקי והחברתי כאחד.

הקמת עסקים אחרים לנשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005 הקימה גולדפיינר את - ״בית בנמל מרחב של עונג נשי בנמל תל אביב, הכולל חנויות קונספט ייחודיות, חנות של קום איל פו, מסעדה וחנות סקס ייחודית לנשים. ב-2008 הקימה את "כולה ספא לנשים - מקום המעניק עיסויי גוף וטיפולים נוספים לנשים בלבד. תחת הרצון לייצר מרחב לנשים בלבד ולכן רק נשים נכנסות לכולה. על מנת לקיים את ההבטחה הזו בעבור כל הנשים שמגיעות לכולה לא מתאפשרת כניסת גברים ותינוקות.

חיים אישים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולדפיינר גרושה ואם לשלוש בנות. ביתה הצעירה היא סרבנית המצפון תאיר קמינר. מתגוררת ביפו.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:נשות עסקים ישראליות קטגוריה:ישראל: אופנה קטגוריה:יפו: אישים קטגוריה:ישראליות ילידות רומניה קטגוריה:בוגרות האוניברסיטה העברית בירושלים קטגוריה:עולות בשנות ה-1970 קטגוריה:פמיניסטיות ישראליות קטגוריה:ישראליות שנולדו ב-1975