טיוטה:קרלוס האת'קוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב
תבנית {{אישיות}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

קרלוס האת'קוק (1942 - 1999) היה סמל בתותחנים של חיל הים האמריקני ושימש כצלף במלחמת וייטנאם. עם 93 פגיעות מדויקות הוא היה הצלף הרביעי היעיל ביותר בהיסטוריה האמריקנית, נגרר מאחורי אדלברט ואלדרון (109 פגיעות), צ 'ארלס מאוו'ני (103פגיעות), ואריק אנגליה (98 פגיעות). הכישורים שלו, הן כחייל אמיץ והן כצלף, הפכו אותו לאגדה בחיל הנחתים. האתקוק הפך למפתח מרכזי של תוכנית אימון צלפים של חיל הים האמריקני.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרלוס האת'קוק נולד ב- Little Rock, (נורת' ליטל רוק,) ארקנסו, ב -20 במאי 1942- ד' סיוון תש"ב. מאז שהוריו נפרדו, הוא גר עם סבתו. בגיל צעיר למד קרלוס להשתמש ברובה, שאביו הביא מאירופה אחרי מלחמת העולם השנייה. וביחד עם הכלב שלו סאסי, הוא היה יוצא לצוד חיות בר כדי לעזור להאכיל את משפחתו .

שירותו הצבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20/5/1959, כשהיה בן 17, הצטרף קרלוס האת'קוק לחיל הנחתים. לפני שנשלח לווייטנאם, הוא הראה את כישוריו הטבעיים כצלף על טווח הרובים בקמפ פנדלטון שבו הוא עבר אימונים, וזכה באליפות הרובאיים באוקיינוס השקט בעת פריסתו בהוואי כחבר פלוגה ה ', הגדוד השני, נחתים 4 . ב -24 באוגוסט 1965 קרלוס הלך להתחרות על ההתאחדות הלאומית באליפות רובה ב־1966 הוא נשלח לווייטנאם והפך לצלף לאחר שקפטן אדוארד ג'יי לנד (הבן) דחף את המרינס לגייס צלפים בכל מחלקה.

הת'קוק והפלוגה הוצבו בנואי ד'ט סון בכיוון הגבעה 55, כ -35 ק"מ דרומית-מערבית לדה נאנג, שם נלחמו בוייטקונג האת'קוק ושאר הצלפים היו מתחבאים בשטח בסבך העצים ולפעמים משמידים כל פלוגות שלמות של לוחמי גרילה של ויטקונג. אחת המשימות הנועזות ביותר שלו הייתה התגנבות אל תוך לאוס שם הרג גנרל צפון וייטנאמי בירי ממרחק של 900 יארד. זה גרם לצבא הצפון וייטנאמי לשים פרס של 30,000 $ על ראשו, לעומת 10$ על חייל רגיל.

הוייטקונג קראו להאת'קוק "לונג טראנג", שפירושו "נוצה לבנה", בגלל הנוצה הלבנה שהוא הציב באופן קבוע על כובעו. לאחר שמחלקה של צלפים וייטנאמיים מאומנים נשלחו לצוד אותו, נחתים רבים באותו אזור לבשו נוצות לבנות כדי להטעות את האויב. הנחתים האלה היו מודעים להשפעות מותו של האת'קוק ולקחו על עצמם את הסיכון כדי לבלבל את הצלפים הקומוניסטים. מכל המחלקה שנשלחה לחסל אותו לא שרד איש.

בשנת1969 שבר שיא עולמי כאשר פגע ממרחק של 2,500 יארד.

אחת מתקריות הירי המסוכנות שלו הייתה בג'ונגל, ליד גבעה 55, הת'קוק וג'ון רולנד בורק, הצלף המאתר שלו, עקבו אחרי צלף האויב. הצלף אשר כבר הרג כמה נחתים, והם האמינו כי נשלח במיוחד להרוג את האתקוק. כאשר ראה נצנוץ של אור בין השיחים, הוא ירה בו, לאחר מעשה התברר לו כי ירה בו בעין אל המוח דרך הכוונת. הוא סקר את המצב, והגיע למסקנה שהדרך היחידה האפשרית לירות בעין האויב דרך הכוונת היא רק אם גם האויב כיון את הנשק אליו, אל האת'קוק, מה שאומר שאם לא שהיה יורה בו, היה מת תוך שניות ספורות,

קרלוס לא היה רק קטלני ביותר כצלף, הוא היה גם חייל אמיץ; הוא קיבל את הכוכב כסף עבור המעשה בשנת 1969 של הצלת חייהם של שבעה נחתים לאחר שהטרקטור האמפיבי עליו הם נסעו עלה על מוקש. האת'קוק אומנם איבד את הכרתו מעוצמת ההדף, אבל התעורר מיד ורץ בחזרה דרך הלהבות כדי להציל את חבריו.

על פי רוב האת'קוק השתמש ברובה וינצ'סטר דגם 70. רובה קליבר עם 8 תקן כוח Unertl היקף. עם זאת, בכמה הזדמנויות הוא השתמש בנשק אחר: מקלע M2 בראונינג M50 בראונינג,

לאחר מלחמת וייטנאם, האת'קוק עזר להקים בית ספר לצופים ולצלפים בבסיס מארינס בקואנטיקו, וירג'יניה. בשל הפציעות הקשות שלו בווייטנאם, הוא סבל מכאבים כמעט מתמידים, אך הוא המשיך לאמן צלפים. בשנת 1975, בריאותו של האת'קוק החלה להתדרדר והוא אובחן עם טרשת נפוצה. הוא נשאר בחיל אבל בריאותו המשיכה לדרדר והוא נאלץ לפרוש רק 55 ימים לפני שירות של 20 שנים דבר זה היה הופך אותו זכאי לקבל פרישה מלאה. הוא קיבל 100% נכות. ונפל למצב של דיכאון כאשר הוא נאלץ לצאת מן הנחתים, הוא חש כאילו השירות בעט בו החוצה. במהלך הדיכאון הזה אשתו ג'ו כמעט עזבה אותו, אבל לבסוף החליטה להישאר איתו. בסופו של דבר אימץ האת'קוק את התחביב של דיג כרישים עם המקומיים, מה שעזר לו להתגבר על הדיכאון שלו.

קרלוס האטקוק מת ב -23 בפברואר 1999, בווירג'יניה ביץ ', וירג'יניה, לאחר מאבק ממושך עם טרשת נפוצה.

לאחר מותו נכתב עליו ביוגרפיה הספר "נוצה לבנה" על ידי האחים רוי ונורמה צ'נדלר,

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • RoxyRoo (2010-12-11), Legendary Sniper, Carlos Hathcock, נבדק ב-2019-05-29