לדלג לתוכן

טיסת לילה (סרט, 2005)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טיסת לילה
Red Eye
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי וס קרייבן
הופק בידי כריס בנדר, מריאנה מדלנה
תסריט קרל אלסוורת'
עריכה פטריק לוסייה
שחקנים ראשיים רייצ'ל מקאדמס
קיליאן מרפי
מוזיקה מרקו בלטרמי
צילום רוברט יאומן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה דרימוורקס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה דרימוורקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 באוגוסט 2005
משך הקרנה 85 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מותחן, סרט דרמה, סרט בלשי, מותחן פסיכולוגי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 26 מיליון דולר
הכנסות 96.2 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו redeye
www.redeye-themovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טיסת לילהאנגלית: Red Eye) הוא מותחן אמריקאי משנת 2005 בבימויו של וס קרייבן, עם רייצ'ל מקאדמס וקיליאן מרפי בתפקידים הראשיים.

העלילה היא על מנהלת קבלה בבית מלון שנאלצת להשתתף בפעולת רצח פוליטית על ידי טרוריסט שיושב איתה במטוס ב"טיסת עין אדומה" (אנ') למיאמי.

הסרט הצליח מאד מסחרית.

רייצ'ל מקאדמס הייתה מועמדלת לפרס סטורן לשחקנית הטובה ביותר.

קיליאן מרפי היה מוהמד לפרס סטורן לשחקן המשנה הטוב ביותר.

שניהם היו מועמדים גם לפרסי בחירת הנוער.

תקציר העלילה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליסה רייסרט (רייצ'ל מקאדמס) היא מנהלת הקבלה המלון היוקרה לוקס אטלנטיק במיאמי. היא נמצאת כעת בדאלאס לרגל לוויית סבתה ומתכוננת לחזור בטיסת לילה למיאמי. הוריה גרושים ואביה ג'ו (בריאן קוקס) שאליו היא קשורה מאד מתגורר לבדו במיאמי.

בנמל התעופה דאלאס לאב היא פוגשת בצעיר סימפתי וחביב שמציג עצמו בשם ג'קסון ריפנר (קיליאן מרפי). הוא מזמין לה שתייה והם נפרדים אך במטוס היא מוצאת אותו לידה. הוא מגלה לה בלחש כי הוא עוקב אחריה מזמן וכי הוא שייך לארגון טרור שבכוונתו לחסל את הסנאטור צ'ארלס קיפי (ג'ק סקאליה) שהוא סגן המנהל של המחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית במלון לוקס אטלנטיק בו ינפוש עם משפחתו. הוא פוקד על ליסה להתקשר לפקידת הקבלה סינתיה (ג'יימה מייס) ולהורות לה להעביר את קיפי ומשפחתו לחדר הצופה אל הים "כי בחדר שהם הזמינו יש בעיות בצינורות האינסטלציה".

ג'קסון מזהיר אותה כי אם לא תציית אביה יירצח על ידי שליח הקבוצה שכבר ממתין מול ביתו. ליסה המפוחדת עושה כל מה שהיא יכולה כדי להימנע מזאת. היא הולכת לשירותים וכותבת קריאת עזרה על המראה בעזרת סבון אבל ג'קסון תופס אותה ומאיים עליה. לבסוף מחוסר ברירה היא מתקשרת לסינתיה ומעבירה לה את ההוראה בקשר לקיפי.

כשהמטוס נוחת היא מצליחה לדקור את ג'קסון בצווארו בעזרת עט, בורחת במהירה לנמל התעופה הבין-לאומי מיאמי כשהוא אחריה. היא מצליחה להימלט ממנו גונבת מכונית ומליחה להודיע לסינתיה כי תפעיל אזעקת חירום ותרוץ לחדר של משפחת קיפי כדי לפנות אותם. אנשי הביטחון מפנים את משפחת קיפי במהירות בדיוק כשהטרוריסטים יורים מתוך יאכטה טיל לעבר חדרם אך הם ניצלים.

ליסה ממהרת לבית אביה, דורסת והורגת את הטרוריסט שממתין לחיסולו אבל אז מופיע שם ג'קסון ומתחולל מרדף ומאבק מותח עד שהיא מצליחה לירות בו מהאקדח של הטרוריסט שחיסלה ואביה משלים את המלאכה.

צוות השחקנים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
שם השחקן/ית שם הדמות הערות
רייצ'ל מקאדמס ליסה רייסרט
קיליאן מרפי ג'קסון ריפנר
בריאן קוקס ג'ו רייסרט
ג'יימה מייס סינתיה
ג'ק סקאליה צ'ארלס קיפי

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]