יורי צורילו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יורי צורילו
Ю́рий Цури́ло
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 10 בדצמבר 1946 (בן 77)
ויאזניקי, ברית המועצות עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ברית המועצות, רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים המוסד לתיאטרון של ירוסלבל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה מדליה לחיזוק אחוות הנשק עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יורי אלכסייביץ' צורילורוסית: Ю́рий Алексе́евич Цури́ло; נולד ב-10 בדצמבר 1946) הוא שחקן תיאטרון וקולנוע סובייטי-רוסי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יורי צורילו נולד בוויאזניקי, מחוז ולדימיר, ברית המועצות. אביו היה רומני מלידה, אך במציאות היה צועני. במהלך מלחמת העולם השנייה (1939-1945), יחד עם מחנהו, הוא ברח מהגרמנים וממבצע השמדת הצוענים שניהלו ומרומניה הגיעו לרוסיה הסובייטית, שם התחתן עם נערה רוסייה (אמו העתידית של יורי)[1][2]. הוריו לא גרו יחד זמן רב. כאשר האב נשלח לכלא, האם עזבה לארגן מחדש את חייה והשאירה את בנה הצעיר מאוד אצל אמה. הסבתא ונכדה חיו בצורה גרועה מאוד על חשבון הפנסיה שלה, ולכן בגיל ארבע עשרה הוא נאלץ לעבור לתיכון ערב כדי לקבל עבודה. בהתחלה עבד כשרברב באתר בנייה, אחר כך כנפח[3][4]. בן דודו השני של יורי הוא השחקן וסילי פיודורוביץ' וסילייב (נולד ב -1 בינואר 1950), אשר בשנת 1966 הביא את יורי אודישן לתפקיד יאשה הצועני בסרט ההרפתקאות הסובייטי "הנוקמים החמקמקים" וזה היה סרטו הראשון[5].

בשנת 1973 סיים יורי צורילו את בית הספר לתיאטרון של ירוסלבל[6][7][3]. הוא עבד בתיאטרון הדרמה המחוזי של נובגורוד, בתיאטראות בערים גורקי, נובוסיבירסק, נורילסק.

מאז 1993 הוא עבד במשך יותר מעשר שנים בתיאטרון אלכסנדרינסקי בסנקט פטרבורג[3].

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יורי צורילו התפרסם ב-1998, לאחר צאת הסרט העלילתי ההיסטורי "חרוסטליוב, המכונית! שביים אלכסיי גרמן, בו שיחק השחקן בתפקיד הראשי - האלוף בשירות חיל הרפואה יורי קליונסקי. יורי החל לשחק בסרט זה בגיל ארבעים וארבע וסיים בגיל חמישים ושתיים. בנוסף, על פי תנאי החוזה, לא הייתה לו כל זכות לשחק בסרטים אחרים במהלך כל תקופת הצילומים[8].

בשנות האלפים החל להופיע בתפקידים בסדרות הטלוויזיה פטרבורג העבריינית, כוח קטלני, החתרן, מותה של האימפריה, "הברונית המגואלת", המנטליסט, השר האחרון ו"הים השחור".

בשנת 2004 לוהק לגלם סוכן פ.ס.ב. בסרט הפעולה מספר אישי והופיע גם בשוברי קופות מקומיים דוגמת האי המיושב, הבוגאטיר האחרון, ויי ועצי אשוח 5.

עם זאת, הוא ידוע כשחקן דרמטי ושיתף פעולה עם אלכסיי גרמן שוב כשהשתתף בסרטו האחרון של גרמן קשה להיות אלוהים ובסרטו של יורי ביקוב, השוטה וגילם תפקידים גם בסרטים הפירמידה, "החיפוש", הסקיתי, "דוברובסקי" והזר.

בשנת 2019 כיכב צורילו בסרט "האוֹצֵר" (Куратор), המגולל עלילה שבה ראש עיריית עיר קטנה ליד מוסקבה נורה למוות בלשכתו. הרוצח הוא דימור קבסאדזה, איש עסקים בולט ועובד בנייה ממוצא גרוזיני. הפשע משנה את חיי העיר וסביבתה. דנילין, איש השירותים החשאיים לשעבר, קרדינל אפור מקומי, שידיו עושות את העבודה המלוכלכת, שמכיר אישית את דימור, מחפש את הרוצח. דנילין מכין מועמד חדש לראשות העיר ומחליט לחסל פיזית את חברו לשעבר ושותפו, כשהוא מטעה את דימור במוכנותו לארגן את חילוצו והברחתו למולדתו הקטנה בגאורגיה. דנילין עושה כל שניתן כדי להסתיר את עקבות הפעילות הפלילית של גורמים מושחתים וראשי המחוז.

חיים האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אישה - נדז'דה, במקור מאיוואנובו. יורי הכיר את נדז'דה בשנת 1965, כשהיה בן שמונה עשרה, ומאז הזוג חי יחד. במשך כל השנים הללו נאלצה המשפחה לגור ולעבוד בערים רוסיות שונות (גורקי, נובוסיבירסק, נורילסק ונובגורוד). בני הזוג מתגוררים כיום בסנקט פטרבורג[3] .
    • הבן (הבכור) הוא איש צבא לשעבר (נולד בשנת 1969).
    • בן (זוטר) - וסבולוד צורילו (נולד ב-24 בפברואר 1977, יליד נובגורוד), שחקן קולנוע ותיאטרון. בשנת 2004 סיים את לימודיו באקדמיה לאמנויות התיאטרון של סנקט פטרבורג (SPbGATI‏)[9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Любовь Лебедина. Юрий Цурило: «Герман дал мне всё». Сайт газеты «Труд» // trud.ru (31 мая 2003 года)
  2. ^ Юрий Цурило: «Успешный, не успешный — мне наплевать!». «Новая газета» // novayagazeta.ru
  3. ^ 1 2 3 4 Юрий Цурило, актёр театра и кино. Биография. // 7days.ru
  4. ^ Цурило Юрий Александрович. Биография. Сайт «Актёры советского и российского кино» // rusactors.ru
  5. ^ Ксения Владимирова. «Неуловимые мстители»: эротическую сцену вырезали, а китайца заменили цыганом. — Исполняется 50 лет картине, любимой миллионами советских детей. «Комсомольская правда» // kp.ru
  6. ^ Выпускники Ярославского театрального училища (1966—1983). Список. Официальный сайт Ярославского государственного театрального института // theatrins-yar.ru
  7. ^ Любовь Лебедина. Юрий Цурило: «Герман дал мне всё». Сайт газеты «Труд» // trud.ru (31.05.2003)
  8. ^ Любовь Лебедина. Юрий Цурило: «Герман дал мне всё». Сайт газеты «Труд» // trud.ru
  9. ^ Труппа театра. Всеволод Юрьевич Цурило. Краткая биография, спектакли в театре. Официальный сайт Санкт-Петербургского академического театра имени Ленсовета // lensov-theatre.spb.ru