כל דבר אחר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כל דבר אחר
Anything Else
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי וודי אלן
הופק בידי לטי ארונסון
תסריט וודי אלן
עריכה אליסה לפסלטר
שחקנים ראשיים וודי אלן
ג'ייסון ביגס
כריסטינה ריצ'י
צילום דריוש חאנג'י
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Canal+, דרימוורקס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה דרימוורקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 27 באוגוסט 2003
משך הקרנה 108 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 18 מיליון דולר
הכנסות 13.6 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו anythingelse
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כל דבר אחראנגלית: Anything Else) הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 2003 בכתיבה ובימוי של וודי אלן, עם וודי אלן, ג'ייסון ביגס וכריסטינה ריצ'י בתפקידים הראשיים.

הסרט צולם באתרי ניו יורק ובעיקר בסנטרל פארק.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'רי פאלק (ג'ייסון ביגס) הוא כותב קומדיות ובדיחות לסטנד אפ בן 21 בניו יורק. בשיטוטיו בסנטרל פארק הוא מתיידד עם דייוויד דובל (וודי אלן) בן 61 העובד כמורה לאמנות בבית ספר ציבורי ובזמנו החפשי הוא כותב קומדיות ובדיחות כמו ג'רי ולמעשה משמש מנטור שלו במקצוע הכתיבה ובחייו האישיים.

ג'רי נמצא בזוגיות הדוקה עם ברוק (קאדי סטריקלנד) והם חושבים להתחתן אך בערב אחד הם נפגשים בחברו של ג'רי, ביל סטייל (ג'ימי פאלון) ובת זוגו אמנדה צ'ייס (כריסטינה ריצ'י) שלומדת משחק. ג'רי מגלה נושאי התעניינות משותפים עם אמנדה ו"נדלק" עליה. הם מתחילים להיפגש עד שברוק מגלה זאת ועוזבת את ג'רי.

אמנדה עוברת לגור עם ג'רי אך היא אינה יציבה מבחינה נפשית וסובלת ממצבי רוח מתחלפים. בתחילה היא מסרבת ליחסי מין ודוגלת באהבה חפשית ואפילו מכירה לג'רי בחורות כדי שיתחיל אתה. ג'רי נמצא במשבר ומספר זאת לפסיכיאטר שלו ולדובל.

דובל הוא יהודי שסובל מחרדות ומפרנויה קיומית מאנטישמים, כאשר הוא מספר זאת לנהג מונית הנהג עונה לו:"זה כמו כל דבר אחר" (מכאן שם הסרט). הוא מכריח את ג'רי (שגם הוא יהודי) לרכוש רובה להגנה ומדגים לו איך להתנהג עם בריונים ש"גנבו" לו את החנייה.

ג'רי מתקשה בכתיבה היות שבנוסף לבעיותיו האישיות מגיעה לגור בדירתם הקטנה, פולה צ'ייס (סטוקרד צ'אנינג), אמה של אמנדה. פולה היא זמרת לשעבר וכעת גרושה, שתיינית, מסניפת קוקאין ויוצאת עם צעירים. היא מבקשת מג'רי שיעזור לה לעשות קאמבק.

לבסוף מייעץ דובל לג'רי לעזוב את ניו יורק ולטוס אתו לקליפורניה שם יש להם סיכוי טוב יותר להצליח. ג'רי מודיע זאת לסוכן היהודי שלו הארווי וקסלר (דני דה ויטו) וזה צועק עליו, מאשים אותו בבגידה ומתעלף.

דובל לבסוף לא רוצה לעזוב וג'רי נוסע לבדו ומספר על צרותיו לנהג המונית בדרך לנמל התעופה קנדי וזה עונה שצרותיו הן כמו "כל דבר אחר".

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
וודי אלן דייוויד דובל
ג'ייסון ביגס ג'רי פאלק
כריסטינה ריצ'י אמנדה צ'ייס
דני דה ויטו הארווי וקסלר סוכן שחקנים
סטוקרד צ'אנינג פולה צ'ייס
ג'ימי פאלון פול סטיילס
קאדי סטריקלנד ברוק
אדריאן גרנייה ריי פוליטו סטודנט למשחק
דיאנה קרול בתפקיד עצמה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]