כריך הצייד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כריך הצייד
Shooter's sandwich
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כריך הציידאנגלית: Shooter's sandwich) הוא כריך סטייק המורכב מסטייק צלוי ופטריות שמונחים זה על זה בתוך כיכר לחם חלולה.

כריך הצייד עם סלט

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכריך האנגלי הפופולרי הזה משול לבקר וולינגטון באמצעות שימוש בלחם ולא במאפה. כריך הצייד מוכן על ידי מילוי כיכר לחם ארוכה וחלולה בסטייק פילה מיניון מטוגן, פטריות מבושלות, מלח ופלפל. לאחר מכן מניחים משקולות על גבי הכריך כדי לסחוט אותו כלפי מטה. בדרך כלל הכריך נשאר עם המשקולת למשך הלילה, מה שגורם למיצי הבשר להיספג בלחם.

נתחים אחרים של בשר בקר שמשתמשים בהם לכריך הם נתח סטייק סינטה או נתח סטייק ראמפ (באנגלית: Rump steak) נתחי ribeye משמשים כולם להכנת הכריך. לעיתים משתמשים בבצל מבושל או בצלצלי שאלוט, וכך גם בדיקסל, (הכנה מוקפצת של פטריות), בצל או שאלוט ועשבי תיבול שמצומצמים אותם לרוטב סמיך והעיסה נמרחת על הכריך עם חרדל דיז'ון וחזרת שמשמשים גם הם לעיתים כרוטב תיבול נלווה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקורו של הכריך הצייד באנגליה בתקופה האדוארדית. הוא נוצר כדרך לציידים לקחת איתם ארוחת צהריים דשנה. כעת נהנים ממנו הן לארוחות בבית והן כפריט מזון נייד בעת נסיעה.

הסנדוויץ' הפך לתופעת אינטרנט מינורית לאחר שמאמר ב-7 באפריל 2010 שנכתב על ידי טים הייוורד (אנ') ופורסם על ידי הגרדיאן הכריז על כריך הצייד ככריך הטוב בעולם. הכתבה של הגרדיאן תיארה גם את הכריך כ"ניצחון של המטבח האדוארדי".

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]