כשאבא ואמא בני דודים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כשאבא ואמא בני דודים הוא עמוד פייסבוק ישראלי, המציג לעוקביו תוכן הומוריסטי וסאטירי מרחבי הרשת. העמוד הוקם באוקטובר 2014, ונכון ל-2021 הוא מונה כ-506 אלף עוקבים. התוכן ברובו לועג לאנשים שכתבו או עשו דבר מה מטופש.

הקמת העמוד והצלחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד הפייסבוק הוקם באוקטובר בשנת 2014 ומפרסם פרסומים מתוך הרשתות החברתיות אשר מציגים את מפרסמיהם בעילגותם. לעיתים מוצג פרסום עילג, ולעיתים מוצגת תגובה עילגת לפוסט שפורסם. העילגות מתבטאת בשיבושי לשון, חוסר הגיון ובורות כללית. המפורסמים בו אינם נגלים לגולשים.

הדף, כיום, מציג גם צילומי מסך מן הטלוויזיה בהם אנשים אומרים דברים תמוהים וכן צילומים של מראות משונים שגולשים תיעדו. בעוד שבצילומי המסך מתוך הרשתות החברתיות שם הכותב מחוק, במקרה של ידוען הזיהוי לא יוסתר. ניתן גם למצוא בדף פרסומות עם פרטים של המפרסם שמוצג בקלונו.

העמוד דורג ב-2015 כאחד מעשרת דפי הפייסבוק הפופולריים ביותר בישראל על פי העיתון גלובס. עוצב בו לוגו קבוע ותמונת הנושא של העמוד כללה לפרקים ציטוטים מתוך פוסטים נבחרים בעמוד, כגון "מה אתה בא לי בהנדסה" ו"מחשבה עוצרת מציאות".

מנהל העמוד, אופיר פנסו, השתתף בפינה קבועה בתוכנית "מועדון ארוחת הבוקר" בהגשת שי גולדשטיין ולאה לב בתחנת הרדיו 103FM. בפינה הציג פוסטים נבחרים שפורסמו מדי שבוע[1]. העמוד פעיל ברשת הפייסבוק, האינסטגרם והיוטיוב.

ב-2 בנובמבר 2018 נחסם עמוד הפייסבוק למשך יממה, לאחר שהועלה בו פוסט הלועג לארגון החמאס[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]