לקוף יש בעיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לקוף יש בעיה
Monkey Puzzle
כריכת הספר בעברית
כריכת הספר בעברית
מידע כללי
מאת ג'וליה דונלדסון
איורים אקסל שפלר
שפת המקור אנגלית
תורגם לשפות עברית, ערבית, ושפות נוספות[1]
סוגה ספר ילדים
הוצאה
הוצאה הוצאת מקמילן עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה בשנת 2000
מספר עמודים 32[2]
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה-ביתן דביר
תאריך 20 באוקטובר 2003
תרגום רימונה די-נור
מספר עמודים 24
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002333241
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לקוף יש בעיהאנגלית: Monkey Puzzle) הוא ספר ילדים שנכתב על ידי ג'וליה דונלדסון ואויר על ידי אקסל שפלר. הספר יצא לאור באנגלית בשנת 2000 בהוצאת מקמילן ובעברית בשנת 2003, בהוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר[3].

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור עוסק בקוף צעיר שמחפש את אמא שלו. חברו הפרפר מנסה לעזור לו באמצעות שאילת שאלות ומציאת סימנים שיעזרו לו לאתר את אימו. לאחר חיפוש אינטנסיבי ומעקב אחר הסימנים שהפרפר נתן, הצליחו לאתר את אביו של הקופיף. האב לקח אותו לביתו, ושם מצא את אימו. השאלות של הפרפר תרמו לצמצום האפשרויות, אך לא היו מספיק אינדיקטיביות, ולכן החיפוש נמשך זמן רב ונמצאו חיות רבות ומגוונות לפני שהשניים הצליחו לאתר את האם. לדוגמה, הפרפר שאל את הקופיף מה היה גודלה של האם, וזה ענה שהיא יותר גדולה ממנו. התשובה הובילה את השניים למצוא פילה, שהיא אכן יותר גדולה מהקוף, אך בוודאות אינה אימו.[4]

השפעה תרבותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

"לקוף יש בעיה" זכה לפופולריות רחבה בקרב קוראים צעירים ומבוגרים בזכות קו העלילה המרתק שלו, האיורים המרתקים ושיעורי החיים החשובים. הספר בוחן ביעילות נושאים של זהות, קשרים משפחתיים ואת האתגרים של מציאת דרך בסביבה לא מוכרת.

המחברת והמאייר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וליה דונלדסון, סופרת בריטית עטורת שבחים, ידועה בכישרון שלה לספר סיפורים וביכולתה ליצור סיפורים קסומים שמהדהדים הן לילדים והן למבוגרים. את הספר היא הקדישה לילדים של בן דודה, טום, בילי, אמה וקייטי. כמו בספרים אחרים שלה, כגון "טרופותי" ו"טרופותי הבת", גם ב"לקוף יש בעיה" היא שיתפה פעולה עם המאייר אקסל שפלר הגרמני.

האיורים המיוחדים של אקסל שפלר מפיחים חיים בדמויות "לקוף יש בעיה", מוסיפים עומק לסיפור, והופכים אותו לחווית קריאה מלאה יותר לקוראים צעירים..

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.