מאו II

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאו II
Mao II
מידע כללי
מאת דון דלילו
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן
נושא טרור עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה צ'ארלס סקריבנר ובניו עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1991
מספר עמודים 253
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת זמורה ביתן
תאריך 2004
תרגום איה ברויאר
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002391121
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מאו II הוא רומן מאת הסופר האמריקאי הפוסט מודרניסטי דון דלילו.

הספר, שיצא לאור בשנת 1991, כ-10 שנים לפני פיגועי 11 בספטמבר, מתאר, ויש האומרים מנבא, את העתיד לבוא שנים מאוחר יותר. הספר מתאר את אמריקה המפוחדת מטרור, ומטרור אסלאמי קיצוני בפרט, ונמצאת בעידן של אי ודאות. דלילו אף מזכיר בספר את מרכז הסחר העולמי שבמגדלי התאומים בניו יורק, שלימים התמוטטו, כמקום מרכזי המייצג את המערב, ולכן נתון בסיכון ומועד לפורענות.

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרומן מתאר את חייו של ביל גריי, סלבריטי וסופר מפורסם. גריי שקוע מזה שנים בכתיבת ספר שאפתני, ומסתגר מן העולם. אל תוך פרטיותו של גריי מגיעה צלמת בשם בריטה נילסון, ששמה לה למטרה להנציח בתמונות את הסופר המפורסם והמתבודד. הופעתה של בריטה מסמנת את סופו של עידן ההסתרה עבור ביל גריי, ואת חדירת המציאות המאיימת לבועה המוגנת שבא הוא חי. גריי עד לחטיפתו של משורר צעיר על ידי טרוריסטים מוסלמים, ובהמשך יוצא למסע חיפוש אובססיבי הלוקח אותו לניו יורק, ללונדון, לאתונה ולבסוף לביירות השסועה של שנת 1991.

דיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמריקה של דלילו ב-1991 דומה עד כדי להדאיג לזו של ימינו. היא מאוימת על ידי מעשי טרור, פונדמנטליזם דתי ומבוכה פוליטית. היא עסוקה בסלבריטאות כערך, סוגדת לייצוג, לדימוי, לשטחי.

"מאו II" נחשב למשל אפל ומרתק על כוחו של הטרור בעידן הפוסט מודרני. הוא מציב את השאלות שבהן מתלבטת האנושות בעידן שאחרי הטרור: הקשר בין תקשורת המונים לטרור המונים, תפקיד הסופר מול פולחן הסלבריטאות, והיחלשותה המתמדת של הזהות מערבית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]