מארק הופוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מארק הופוס
לידה 15 במרץ 1972 (בן 52)
רידג'קרסט, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1988 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית ספר תיכון אמנדייל, תיכון שרמן א. בורוז, אוניברסיטת המדינה של קליפורניה בסן מרקוס עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק, רוק אלטרנטיבי עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול בריטון עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה בס, גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים BMG רייטס מנג'מנט עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מארק הופוס בהופעה באינדיאנה

מארק אלן הופוסאנגלית: Mark Allan Hoppus; נולד ב-15 במרץ 1972) הוא מוזיקאי אמריקאי. סולן ובסיסט להקת הפופ פאנק בלינק-182 ולשעבר זמר ובסיסט בלהקת הפאנק רוק +44.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנות נעוריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופוס נולד בעיר רידג'קרסט שבקליפורניה, אך כבר בגיל צעיר עבר עם אביו לוושינגטון עקב הגירושין של הוריו כשהיה בן 10. בגיל 15 קיבל מארק את גיטרת הבס הראשונה שלו מאביו. מארק ניגן ושר בלהקה Pier 69, שהתמקדה בגרסאות כיסוי לשירים של הלהקה The Cure. בשנת 1988 ניגן בלהקה בשם The Attic Children. כשסיים את לימודיו בתיכון, עבר לסן דייגו על מנת להמשיך את לימודיו בקולג', ושם גרה אחותו אן. היא הכירה לו את טום דה-לונג', שהיה ידידה באותה תקופה, ולעיתים תכופות התלונן על כך שהוא רוצה להקה. מארק בא בהתחלה לביתו של טום, שם נאמר לו שטום בסקייט פארק ושם הוא פגש את טום לראשונה. מארק רצה להרשים את טום אז הוא טיפס על מנורת רחוב, קפץ וסדק את שני הקרסוליים והעקבים, והיה זקוק לקביים במשך שלושה שבועות. אחד ממפגשי הנגינה הראשוניים שערכו השניים זה מול זה הוליד את השיר Carousel.

בלינק-182[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופוס ודה-לונג', עם חברם המתופף סקוט ריינור, החליטו להקים להקה בשנת 1992. הלהקה הוקמה תחת השם Duck Tape עד ההופעה השלישית שלהם, כאשר דה-לונג' אמר שהוא אוהב שם אחר - "בלינק" (מצמוץ, באנגלית). באותה תקופה הופוס למד בקולג' בשאיפה להיות מורה לספרות בתיכון, והחל לעבוד בחנות תקליטים. הופס ידע שהלהקה תופיע הרבה בסופי שבוע אז הוא אמר לבוס שלו בחנות שהוא צריך חופשות קבועות בסופי שבוע. בפברואר, 1995, הוציאה הלהקה את האלבום Cheshire cat שהפגין אלמנטים מרשימים ויצירתיים של סקייט פאנק, פופ פאנק, פאנק רוק וכלל את הלהיטים M&M's ו-Waisting time. בשנת 1996, כשלוח הזמנים של סיבובי ההופעות החל להיות עמוס יותר הוא התפטר מעבודתו.

בשנת 1997, לאחר שהדיסק השלישי שלהם Dude Ranch יצא, בלינק-182 יצאו לסיבוב הופעות, ובמהלכו המתופף טראוויס בארקר מלהקת The Aquabats החליף את סקוט בתור המתופף של בלינק, והפך למתופף הקבוע של הלהקה. השלישייה הזו, הופס, דה-לונג ובארקר הובילו את בלינק-182 להצלחה מסחררת, למכירת עשרות מיליוני תקליטים ולמעמד של אחת מלהקות הרוק המצליחות בעולם בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. האלבומים Enema of the State, Take off your pants and jacket ו-Untitled נחשבו לפורצי-דרך ומכוננים בסצנת הפופ-פאנק והשפיעו על מוזיקאים ואומנים רבים.

אולם, 8 שנים ו3 אלבומים מאוחר יותר (22 בפברואר 2005) בלינק-182 התפרקו. בראיון שנערך עמו לאחר הפירוק, הוציא מארק הופוס את "הכביסה המלוכלכת" מאחורי סיפור הפירוק של הלהקה המצליחה וחשף מערכת יחסים שהלכה והידרדה בין טום דה-לונג' לבין שני חברי הלהקה האחרים וסיפר כי דה-לונג' רצה זמן עם משפחתו.

לאחר פירוק הלהקה, הקימו הופוס וטראוויס בארקר את להקת +44 יחד עם שיין גאלאגר וקריג פיירבאוג. האלבום הראשון שלהם יצא ב-14 בנובמבר 2006.

הופוס התחתן עם חברתו סקיי אברלי ב-2 בדצמבר 2000. בנם, ג'אק הופוס, נולד ב-5 באוגוסט 2002. הופוס גר בבוורלי הילס, לוס אנג'לס, קליפורניה. בביתו יש אולפן הקלטות בו הקליטה להקתו +44 את אלבומם.

4 שנים לאחר, מכן בשנת 2009, הודיעו חברי בלינק-182 בטקס פרס הגראמי שהם מתאחדים שוב.

ב-24 ביוני 2021 צייץ הופוס שהוא חולה בסרטן מסוג לימפומה ועובר תהליכי כימותרפיה, הופוס פרסם את הדברים בחשבונות המדיה החברתית שלו, וחשף כי עבר את הכימותרפיה במהלך שלושת החודשים האחרונים, אולם לא חלק עם עוקביו את סוג הסרטן ממנו הוא סובל. "זה מעפן ואני מפחד, אבל בו זמנית התברכתי ברופאים מדהימים ומשפחה וחברים שיעזרו לי לעבור את זה", כתב. "עדיין יש לי חודשים של טיפולים בהמשך, אבל אני מנסה להישאר מלא תקווה וחיובי". טום דה לונג' סולן וגיטריסט הלהקה בעבר הביע בו תמיכה. בנוסף טראוויס בארקר מתופף הלהקה כיום.

הופוס היה טבעוני במשך שנים רבות, ורק בשנת 2021 שב לאכול בשר בהמלצת הרופא שלו, עקב מחלת הסרטן בה לקה. ב-29 בספטמבר 2021 ציין הופוס שהוא החלים מהמחלה, ועליו לעבור בדיקה בכל 6 חודשים על מנת לוודא שהוא בריא.

פרויקטים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופוס ניגן בס בשיר "Sonny" מתוך האלבום "Sticks and Stones" של ניו פאונד גלורי.

הופוס השתתף בשיר "Wrecking Hotel Rooms" מתוך האלבום Panic של להקת MxPx, ובשיר Empire מהפסקול של The Passion of the Christ.
בנוסף הוא השתתף בשיר I'd Do Anything של להקת סימפל פלאן ובקליפ, ובשיר "Paper Doll" של הראפר האלקטרוני ריני ריני.

לאחר ששמע דיסק שלהם, הפך הופוס לאמרגן של Fenix*TX במשך תקופה מסוימת, אך בשנת 1999 עקב ההצלחה הענקית של בלינק-182 בגלל הדיסק Enema of the State, הוא עזב את התפקיד.

הופוס הפיק את האלבום "Commit This to Memory" של להקת "Motion City Soundtrack". בנוסף הוא הפיק מספר שירים באלבום Decomposer של להקת The Matches יחד עם ניק הקסיום מ-311.

חברות[עריכת קוד מקור | עריכה]

למארק הופס ולטום דלונג היו שתי חברות שניהלו יחד והן היו ATTICUS ו-Macbeth Footwear. לאחר ראיון שנערך לא מזמן עם מארק, הוא אמר שהוא פרש מן החברות האלה וכיום יש לו חברה משותפת אחת עם טראוויס ששמה הוא Famous Stars and Straps.

HiMyNameIsMark[עריכת קוד מקור | עריכה]

HiMyNameIsMark הוא פודקאסט + בלוג שמארק מנהל באתר himynameismark.com. כל מספר שבועות יוצא פודקאסט חדש והוא כולל שירים וראיונות עם כל מיני להקות חדשות. בשנת 2005 מארק זכה בתחרות ה"פודקאסט הטוב ביותר".

בפודקאסט מספר 24 מארק פרסם את מספר הטלפון של האמרגן של 44+. הרבה אנשים שהקשיבו לפודקאסט התקשרו למספר ולא פעם טענו שמארק החזיר להם שיחה. הפודקאסט נערך מחדש והמספר צונזר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]