מדלן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מדלן
צילום מסך
צילום מסך
סוג אתר אינטרנט
תקופת הפעילות 2013–הווה (כ־11 שנים)
מייסדים אסף רובין, אמיר ווינשטוק
מנכ"ל טל קופל
שירותים עיקריים לוח דירות ומידע על סביבת המגורים
הרשמה רשות
‏www.madlan.co.il

מדלן הוא אתר אינטרנט ישראלי המציג מידע על סביבות המגורים, למתעניינים בנדל"ן באותו אזור. האתר מופעל על ידי חברת רוזטל מערכות ידע בע"מ, המפעילה גם אתר דומה בארצות הברית תחת המותג Localize.city.

אתר מדלן זוכה לכמיליון כניסות מדי חודש.[1]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת רוזטל הוקמה בשנת 2012 על ידי אסף רובין ואמיר ווינשטוק, ובשנת 2013 החברה השיקה את אתר מדלן.

בשנת 2016 החברה פתחה את פעילות המותג Localize.city בניו יורק. פלטפורמה זו מאפשרת לרוכשי הדירות לקבל מידע על נכסים, על מנת למקד ולקצר את תהליך החיפוש ולמנוע טעויות בביצוע עסקאות נדל"ן.

במאי 2018 השלימה החברה סבב גיוס בהיקף של כ-8 מיליון דולר, שהצטרפו ל-3 מיליון דולר שגויסו שנתיים קודם לכן.[2][3].

בספטמבר 2018 מונה איתן זינגר, שניהל לפני כן במשך שבע שנים את אתר זאפ, את רשת הקמעונאות דיונון ואת משרד הפרסום DDB, למנכ"ל מדלן ישראל[4], ובאוגוסט 2020 מונה לנשיא מדלן ישראל. הוא פרש מתפקידו זה באוגוסט 2021.[5]

האתר ושירותים עיקריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדלן מנגיש מידע על שכונות המגורים, כדי לשפר את ההחלטות שמבצעים רוכשים בתחום הנדל"ן. החברה אוספת ומנתחת מידע ממספר מקורות: מידע עירוני רשמי המתפרסם באתרי הרשויות המקומיות, רשתות חברתיות, מידע מסחרי ומידע שהחברה מפיקה בעצמה מבסיס מידע תכנוני. כדי לאסוף את המידע משתמשת מדלן בצוותים מתחומים שונים: תכנון עירוני, אדריכלות, מידענות, כלכלה, סטטיסטיקה, שמאות מקרקעין, סביבה, מדע נתונים, הנדסה, מחשבים ועוד.[6] על שכבות המידע הגולמי בנויים מודלים המפיקים תובנות לגבי חוויית המגורים בכל שכונה, למשל: בנייה עתידית, חסימות נוף והצללה, איכות החינוך, מפגעי רעש, צמתים מסוכנים ועוד.

  • מדלן ישראל – לוח מודעות לעסקאות נדל"ן המציג מידע על סביבת המגורים ומגמות המחירים באזור הנכס המבוקש. החיפוש מאפשר סינון של מודעות בקטגוריות המקובלות של גודל ומחיר הדירה וקטגוריות חדשות שנוגעות להעדפות של בתי ספר, רעש וכדומה. הפרסום באתר הוא חינמי למשתמשים פרטיים עם אפשרות לחשיפה מוגברת תמורת תשלום.[7][8].
  • Localize.city – פעילות בארצות הברית שמנתחת אלפי מאגרי מידע ומפיקה תובנות שעוזרות למשתמשים לקבל החלטת קנייה נדל"נית ולבסס את בחירת אזור המגורים על מידע. הטכנולוגיה אוספת ומנתחת מידע הקיים במאגרים ציבוריים, מסחריים, רשתות חברתיות בנוסף למידע שמייצרת החברה עצמה.
  • מדלן התחדשות עירונית - תמ"א 38 ופינוי בינוי – אתר הממפה את כלל הפרויקטים בתחום ומשווה בין החברות הפועלות בשוק. פעילות זו מאפשרת לבעלי הדירות להשוות בין ההצעות של היזמים השונים.[9].
    • מדד ההתחדשות העירונית – דירוג החברות המובילות בתחום התמ"א 38 ופינוי בינוי.
    • תו השקיפות – דירוג החברות ונותני שירותים בתחום התחדשות עירונית כדוגמת עורכי דין וחברות יזמיות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מדלן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]