מוליכי הזאבים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מוליכי הזאבים
Wolfwalkers
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי טום מור, רוס סטיוארט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פול יאנג
נורה טומיי
טום מור
סטפן רולאנטס
תסריט וויל קולינס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה דארן ט. הולמס, דרה בירן, ריצ'י קודי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים הונור קניפסי
אווה וויטאקר
שון בין
סיימון מקברני
מריה דויל קנדי
טומי טירנן
ג'ון קני
ג'ון מורטון
מוזיקה ברונו קולה
קילה
מדינה אירלנדאירלנד אירלנד
לוקסמבורגלוקסמבורג לוקסמבורג
צרפתצרפת צרפת
חברת הפקה Cartoon Saloon
Mélusine
חברה מפיצה Wildcard (אירלנד והממלכה המאוחדת)
Haut et Court (צרפת)
הקרנת בכורה 12 בספטמבר 2020 (פסטיבל טורונטו)
2 בדצמבר 2020 (אירלנד)
11 בדצמבר 2020 (אפל TV פלוס)
16 בדצמבר 2020 (צרפת)
משך הקרנה 103 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 10 מיליון אירו
הכנסות $1,266,570
פרסים פרס אנני לסרט העצמאי הטוב ביותר
פרס אנני לבימוי הטוב ביותר
https://www.hautetcourt.com/animation/le-peuple-des-loups/, https://child-film.com/wolfwalkers/ האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מוליכי הזאביםאנגלית: Wolfwalkers) הוא סרט הנפשה משנת 2020, מסוגת פנטזיה והרפתקאות, בבימויו של טום מור ורוס סטיוארט.[1][2][3] הסרט הוא הפרק השלישי והאחרון ב"טרילוגיית הפולקלור האירי" של מור, בעקבות סרטיו הקודמים הסוד של קלס (2009) ו”שיר הים” (2014).[4]זוהי קופרודוקציה בינלאומית[5][6][7][3] בהובלת Cartoon Saloon ו-Mélusine Productions,[1][3] הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו 2020 ב-12 בספטמבר[8] ויצא לאקרנים. בתיאטרון בבריטניה ב-26 באוקטובר,[9] בארצות הברית ובקנדה ב-13 בנובמבר,[10] ובאירלנד ב-2 בדצמבר. הוא שוחרר דיגיטלית ב-Apple TV+ ב-11 בדצמבר 2020, וזכה לשבחים מטעם המבקרים.[11][12][13]

הסרט עוקב אחר סיפורה של רובין גודפלו, ציידת מתלמדת צעירה שמגיעה לאירלנד עם אביה בתקופה של אמונות טפלות וקסמים כדי לחסל את להקת הזאבים האחרונה. בזמן שהיא חוקרת את הארצות האסורות מחוץ לחומות העיר, רובין מתיידדת עם ילדה חופשית בשם מב, חברה בשבט מסתורי שלפי השמועות יש לה את היכולת להפוך לזאבים בלילה. בזמן שהם מחפשים אחר אמה האבודה של מב, רובין מגלה סוד שמושך אותה הלאה אל עולמם הקסום של מוליכי הזאבים ומסתכן בהפיכתו לעצם שאביה מוטל להרוס.

בסרט מככבים הקולות של הונור קניפסי, אווה וויטאקר, שון בין, סיימון מקברני, מריה דויל קנדי, טומי טירנן, ג'ון קני וג'ון מורטון. הוא זכה במספר פרסים, כולל פרס הלוויין לסרט האנימציה או המדיה המעורבת הטובה ביותר וחמישה פרסי אנני, כולל הבמאי הטוב ביותר למור וסטיוארט וסרט האנימציה העצמאי הטוב ביותר. הסרט קיבל גם את המועמדויות לסרט האנימציה הטוב ביותר בפרסי האוסקר, פרסי גלובוס הזהב ובפרסי BAFTA.[14][15]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירלנד בשנת 1650, תושבי העיירה קילקני עובדים על פינוי היערות הסמוכים בהוראת הלורד פרוטקטור הסמכותי, ומעמידים אותם בסכסוך עם להקת זאבים. הצייד האנגלי ביל גודפלו, עם בתו המרדנית רובין, זומן לקילקני על ידי הלורד פרוטקטור כדי להשמיד את הזאבים. רוצה לעזור לביל, רובין עוקבת אחריו בסתר אל מחוץ לעיר עם הבז המחמד שלה, מרלין. לאחר שירתה בטעות במרלין עם הקשת שלה בזמן שניסתה להרוג זאב, רובין צופה בילדה מסתורית לוקחת אותו ליער ועוקבת אחריהם. לאחר שמצאה את מרלין, שנרפא בנס, זאב צעיר מבהיל אותה לתוך מלכודת. כשהזאב משחרר את רובין, היא מנסה להילחם בו, מה שגורם לו לנשוך אותה. מרלין והזאב מובילים את רובין למאורת הזאבים, שם היא מגלה שהזאב הוא אותה ילדה מקודם. הילדה, ששמה מב, מסבירה שהיא "מוליכת זאבים", שרוחה עוזבת את גופה והופכת לזאב כשהיא ישנה. רובין באה להתיידד עם מב, וגם לומדת שרוחה של אמה הרדומה מול עדיין לא חזרה בחיפושיה אחר בית חדש ללהקה שלהם. כששבה הביתה, רובין מנסה לשכנע את ביל בקיומם של מוליכי הזאבים, אך במקום זאת הוא נוזף בה על שנכנסה ליער.

למחרת בבוקר, בעודה עובדת במחסן על פי הוראת הלורד פרוטקטור, רובין נמשכת לחדריו על ידי קול מסתורי המגיע מכלוב נסתר, אך היא מובלת על ידי העוזרת הראשית. באותו לילה, כשהיא ישנה, רובין מגלה שהנשמה שלה עזבה את גופה והפכה לזאב. רובין חוזרת ליער שם מב מגלה שהנשיכה שלה הפכה את רובין למוליכת זאבים, ועוזרת לה להתרגל לצורתה החדשה. עם החזרה לקילקני, רובין חודרת לאחוזה של הלורד פרוטקטור והיא מוצאת את צורת הזאב של מול בתוך הכלוב. מול אומרת לרובין שמב והחבורה חייבים לעזוב את היער, מכיוון שהלורד פרוטקטור מתכנן לשרוף אותו כדי למחוק אותם. הלורד פרוטקטור, המבקש להחזיר את השליטה בעיירה, מבטיח לתושבי העיר שיוכל לאלף את הזאבים, ובהרחבה גם את הטבע עצמו. הוא מתעלם מהפצרותיו של רובין לשחרר את מול ומוריד את ביל בדרגה על כך שלא הצליח לחסל את הזאבים.

מחשש להיפרדות זה מזה, רובין וביל נוטים לחובותיהם. לאחר שמב חיכתה שרובין תחזור על הבטחה מהלילה הקודם, נכנסת לקילקני ומוצאת את רובין, שמנסה להעביר את אזהרת אמה, אך מב, שנפגעה מסירובה של רובין לעזור לחלץ את אמה מתוך דאגה לשלומה, מחליטה לעשות את זה לבד. הלורד פרוטקטור מציג את מול שנתפס בפני תושבי העיר. מב הזועמת מנסה לשחרר אותה וכאשר ביל מרסן אותה, מול נושכת אותו. מב נשבעה לחזור עם הלהקה שלה כדי לחלץ את אמה לפני שתברח. הלורד פרוטקטור מצווה על ביל להרוג את מול, ומוביל את צבאו לשרוף את היער.

רובין מגינה על מול מביל, ואז משחררת ומפגישה אותה עם מב לפני שהיא והחבורה שלה יוכלו לתקוף את קילקני, כדי לזכות בסליחה של מב. ביל עוקב אחריהם ויורה במול, מה שגורם לצורת הזאב של מול להפוך לרוח ולחזור לצורתה האנושית במאורה, כשרובין, מב והזאבים עוקבים אחריה. הלורד פרוטקטור וצבאו מגיעים ומתחילים לשרוף את היער. בעוד מב מנסה לרפא את מול הפצועה קשה, רובין והחבורה עוצרים את החיילים. מב מזמינה את רובין ואת הלהקה שלה בחזרה, מבינה שהיא צריכה שהם נוכחים כדי לרפא את מול, אבל רובין מאבדת הכרה לאחר שהשבתה את התותח של הצבא. לפני שהלורד פרוטקטור יכול להרוג אותה, ביל, עקב נשיכתה של מול, הופך למוליך זאבים כדי להגן על רובין ומתגבר על הלורד פרוטקטור, שלאחר מכן נופל ברצון אל מותו.

רובין וביל חוזרים למאורה ועוזרים למב להחיות את מול, יחד הם החזירו את מול לחיים ומקבלים את הזמנתם של מול ומב להישאר עם הלהקה ולאמץ את זהותם החדשה כמוליכי זאבים. בסוף, הם יוצאים לדרך עם הלהקה שלהם כדי למצוא בית חדש.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הונור קניפסלי בתפקיד רובין גודפלו, ציידת מתלמדת צעירה ובתו של ביל.
  • אווה וויטאקר בתפקיד מב אוג מ'קטירי, מוליכת זאבים הרפתקנית ובתה של מול.
  • שון בין בתפקיד ביל גודפלו, צייד ואביה של רובין.
  • סיימון מקברני בתפקיד לורד פרוטקטור, גנרל קנאי ושומר אנגלי המגן על אירלנד.
  • מריה דויל קנדי בתפקיד מול מ'קטירי, מוליכת זאבים, מנהיגת להקת הזאבים ואמה של מב.
  • טומי טירמן בתפקיד שון אוג, חוטב עצים אשר מאמין בקיומם של מוליכי הזאבים.
  • ג'ון קני בתפקיד נד / חוטב עצים.
  • ג'ון מורטון בתפקיד חוטב עצים.
  • פול סגל בתפקיד רועה צאן.
  • נורה טומיי בתפקיד ברידג'ט, שומרת הבית ועוזרת המטבח של לורד פרוטקטור.
  • אוליבר מקגראת' בתפקיד פאדריג, בריון צעיר בעיר קילקני.
  • ניאם מוילס בתפקיד מוכרת דגים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "Wolfwalkers". Apple TV+ Press. נבדק ב-2 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Duralde, Alonso (12 בספטמבר 2020). "Wolfwalkers Film Review: Old-School Animation Invigorates Irish Eco-Fable". TheWrap. נבדק ב-3 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 3 Debruge, Peter (13 בספטמבר 2020). "'Wolfwalkers' Review: What Big Eyes You'll Have Watching Tomm Moore's Environmental Fairy Tale". Variety. (Animation – Ireland-Luxembourg-France) A Gkids, Apple release of a Cartoon Saloon, Mélusine Prods. production, […] {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Wolfwalkers". tiff.net. Toronto International Film Festival. נבדק ב-28 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Wolfwalkers de Tomm Moore, Ross Stewart (2020)". UniFrance. נבדק ב-2 בנובמבר 2020. Nationality : Minority French (Ireland, Luxembourg, France) {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Wolfwalkers". Toronto International Film Festival. נבדק ב-2 בנובמבר 2020. Ireland, Luxembourg, France, 2020 {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Full programme announced for 64th BFI London Film Festival". British Film Institute. 8 בספטמבר 2020. נבדק ב-3 בנובמבר 2020. Ireland-Luxembourg-France {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Wolfwalkers". Toronto International Film Festival. נבדק ב-31 באוגוסט 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "Wildcard Distribution". Facebook. נבדק ב-2 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "Wolfwalkers". GKIDS. נבדק ב-2 בנובמבר 2020. In Theaters November 13 {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "Le Peuple loup" (בצרפתית). Haut et Court. נבדק ב-2 בנובמבר 2020. 16 décembre 2020 {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Milligan, Mercedes (30 במאי 2019). "Cartoon Saloon Launches Rights Division, Teams with Dentsu USA on Wolfwalkers". Animation Magazine. נבדק ב-18 באפריל 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  13. ^ Dudok de Wit, Alex (17 באוקטובר 2019). "17 Major Animated Movies Releasing In 2020". Cartoon Brew. נבדק ב-18 באפריל 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  14. ^ 2021|Oscars.org
  15. ^ "Irish film Wolfwalkers lands Oscar nomination". RTE News. 15 במרץ 2021. נבדק ב-16 במרץ 2021. {{cite web}}: (עזרה)
הקודם:
2019: מלך האריות
פרס סטלייט – הסרט הטוב ביותר - אנימציה או מדיה מעורבת
2020: מוליכי הזאבים
הבא:
2021: אנקאנטו