מועדון הקריאה של ג'יין אוסטן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מועדון הקריאה של ג'יין אוסטן
The Jane Austen Book Club
מבוסס על מועדון הקריאה של ג'יין אוסטן מאת קארן ג'וי פאולר
בימוי רובין סוויקורד עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ון קאלי
ג'ולי לין
דיאנה נאפר
תסריט רובין סוויקורד עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מאריאן ברנדון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מריה בלו
אמילי בלאנט
קתי בייקר
איימי ברנמאן
מגי גרייס
יו דאנסי
קווין זגרס
מארק בלוקס
ג'ימי סמיטס
לין רדגרייב
מוזיקה ארון זיגמאן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ון טון
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Sony Pictures Classics
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 21 בספטמבר 2007
משך הקרנה 106 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט רומנטי, סרט להט"בי, סרט דרמה, סרט המבוסס על יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות $7,117,754
הכנסות באתר מוג'ו janeaustenbookclub
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מועדון הקריאה של ג'יין אוסטןאנגלית: The Jane Austen Book Club) הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 2007 מסוגת הדרמה הרומנטית שכתבה וביימה רובין סוויקורד. הסרט הוא עיבוד לספר באותו שם של הסופרת האמריקאית קארן ג'וי פאולר. במרכז הסיפור עומד מועדון קריאה שמקימות מספר נשים במטרה לקרוא ולדון בששת הרומנים שכתבה ג'יין אוסטן. חברי המועדון מוצאים קווים מקבילים בין חייהם האישיים לבין הנושאים בהם עוסקת אוסטן בספריה.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועדון הקריאה הוא יוזמה של ברנדט, גרושה בשנות החמישים לחייה. הרעיון עולה במוחה כשהיא פוגשת את פרודי בפסטיבל סרטי ג'יין אוסטן. פרודי היא צעירה נשואה בת עשרים פלוס, מורה לצרפתית בבית ספר תיכון. הרעיון הוא שהמועדון יכלול ששה חברים שידונו ברומנים של אוסטן, כאשר כל חודש אחד מחברי המועדון מארח את כל הקבוצה. עוד מצטרפים למועדון סילביה, ספרנית בת ארבעים פלוס, אשר לאחרונה נפרדה מבעלה דניאל, עורך דין במקצועו, אחרי עשרים שנות נישואים; בתה של סילביה, אלגרה, לסבית בת עשרים פלוס; ג'וסלין, חברת ילדות של סילביה, רווקה המגדלת כלבים; וגריג, הגבר היחיד בחבורה, חובב מדע בדיוני שנגרר לתוך הקבוצה על ידי ג'וסלין המקווה לשדך אותו לסילביה.

ככל שהזמן חולף מתברר שלכל אחד מחברי המועדון מפתח מאפיינים דומים לדמות המקבילה בספריה של אוסטן, ותגובותיהם לאירועים בחייהם האישיים דומות במידה רבה לתגובות של הדמויות ברומנים. ברנדט היא דמות אמהית המשתוקקת שכולם יהיו מאושרים בחייהם. סילביה נאחזת באמונה באהבה ובמסירות, בסופו של דבר היא מתפייסת עם בעלה. ג'וסלין מתכחשת לרגשותיה כלפי גריג, בעודה מנסה לשדך אותו לסילביה. על פרודי מוטל נטל כפול, בעלה האדיש וחסר הרגישות ואמא שלה, היפית מזדקנת - תוצר של תרבות הנגד של שנות השישים. פרודי משתדלת נואשות לא להיכנע לפיתויים שמעמיד בפניה טריי, שהוא תלמיד שלה. אלגרה נוטה לפגוש את אהובותיה בפעילויות אתגריות עד כדי סכנת חיים, ומרגישה נבגדת כשהיא מגלה שבת זוגה קורין, בעלת השאיפות הספרותיות, משתמשת בפרטים מחייה שלה כבסיס לסיפורים קצרים שהיא כותבת. גריג נמשך לג'וסלין אבל מתיאש מכיוון שהיא לא מגלה בו עניין, למשל, היא אינה קוראת את הספרים של אורסולה לה גווין שהוא מציע לה בתקווה שימצאו חן בעיניה. יחסו הקומי של גריג לספרים מנוגד ליחס הרציני שמביעות פרודי וג'וסלין.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברצועת בונוס בגרסת ה-DVD של הסרט מסבירה רובין סוויקור, הבמאית והתסריטאית, כיצד כל אחת מהדמויות של חברי המועדון מבוססת על דמות מספריה של אוסטן. ברנדט מייצגת את גברת גרדינר (דודתה של אליזבת) מ"גאווה ודעה קדומה", סילביה מדגימה את דמותה של פאני פרייס ב"מנספילד פארק", ג'וסלין משקפת את הגיבורה ברומן "אמה", פרודי היא כמו אן אליוט ב"הטיית לב", אלגרה דומה מאוד למריאן ב"תבונה ורגישות", וגריג מייצג את כל דמויות הגברים שאינם מובנים כהלכה.

על אף שהעלילה מתרחשת בסקרמנטו הסרט צולם בדרום קליפורניה. בין אתרי הצילומים אפשר למצוא את Encino, לייקווד, לונג ביץ', לוס אנג'לס, נורת' הוליווד, נורת'רידג', סנטה קלריטה, סנטה מוניקה, ואן נויס, ווסטלייק וילג'.

פסקול הסרט כולל את השירים "New Shoes" של פאולו נוטיני, "You're All I Have" מאת סנואו פטרול, "Save Me" של איימי מאן, "So Sorry" מאת Feist ואת "Getting Some Fun Out of Life" של הזמרת מדלן פירו(אנ').

הקרנת הבכורה הייתה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו ואחר כך הסרט הוקרן בארצות הברית בצורה מוגבלת. ב-21 בספטמבר 2007 הוקרן ב-25 אולמות ובשבוע הראשון הרווחים הסתכמו ב-$148,549. ב-5 באוקטובר הופץ הסרט לקהל הרחב, והרווחים באותו סוף שבוע היו $1,343,596.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]