מורטן ולנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מורטן ולנד
לידה 4 בדצמבר 1977 (בן 46)
נורווגיה
מוקד פעילות נורווגיהנורווגיה נורווגיה
תקופת הפעילות מ-1995
עיסוק זמר-יוצר, מלחין, רב-נגן, נגן במגוון כלי נגינה ומפיק מוזיקלי
זרם מטאל
סוגה מטאל גותי סימפוני
סוג קול גרואלינג
כלי נגינה גיטרה, בס, קלידים, תכנות ומיקסינג
חברת תקליטים Napalm Records
שיתופי פעולה בולטים טריסטניה, סירניה, מורטמיה
מורטן ולנד

מורטן ולנדנורווגית: Morten Veland, נולד ב-4 בדצמבר 1977) הוא מוזיקאי מטאל גותי נורווגי, זמר-יוצר, רב-נגן במספר כלי נגינה (בהם גיטרה חשמלית, גיטרה בס וקלידים) ומפיק מוזיקלי. ממייסדי טריסטניה (Tristania) ומאוחר יותר ממייסדי סירניה (Sirenia) ומורטמיה (Mortemia), שלושתן להקות מטאל גותי.

בטריסטניה ולנד היה אחד מכותבי השירים והמלחינים, ומבחינת הופעה הוא היה אחראי על הגראולינג (שירת דת' מטאל) וניגן בגיטרה. בטריסטניה פיתח ולנד את סגנון המטאל הגותי הסקנדינבי, המשלב דום מטאל, דת' מטאל ובלאק מטאל עם שירה אופראית של זמרת נשית (בטריסטניה זו הייתה זמרת המצו סופרן ויבקה סטנה), כלים קלאסיים כגון כינור ועוגב ומקהלות גותיות. אחרי שטריסטניה הוציאה את אלבומה השני "Beyond The Veil" שנחשב ליצירת מופת בתחום, עזב ולנד את הלהקה ב-2001 עקב חילוקי דעות אישיים ואמנותיים.

אחרי שעזב את טריסטניה, הקים ולנד את הלהקה סירניה שהמשיכה את הסגנון של טריסטניה, מטאל גותי סימפוני, אך חלקו של ולנד במוזיקה גבר: הוא כתב והלחין, הוא ניגן במספר כלים ושר גראולינג. שאר חברי הלהקה ניגנו בעיקר בהופעות חיות.

ב-2009 ייסד להקת יחיד בשם מורטמיה (Mortemia) המנגנת גם היא מטאל גותי ומשלבת בין גרואלינג לשירת מקהלה. להקת יחיד זו הוציאה אלבום בודד אך לא הצליחה ופעילותה הוקפאה, וחודשה רק ב-2021. במקביל המשיך ולנד בפעילותו בסירניה.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם טריסטניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם סירניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם מורטמיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מורטן ולנד בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.