מוריס המדהים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מוריס המדהים
The Amazing Maurice
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על "מוריס המדהים ומכרסמיו המלומדים" של טרי פראצ'ט
בימוי טובי גנקל
הופק בידי אמלי כריסטיאנס
אנדרו בייקר
רוברט צ'נדלר
רוב וילקינס
תסריט טרי רוסיו
מדבבים יו לורי
אמיליה קלארק
דייוויד ת'יוליס
הימש פאטל
ג'מה ארטרטון
ג'ו סוג
אריון באקייר
ג'ולי את'רטון
רוב בריידון
יו בונוויל
דייוויד טננט
מוזיקה Tom Howe עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
גרמניהגרמניה גרמניה
חברת הפקה Ulysses Filmproduktion
Cantilever Media
Narrativia
Moonshot Films
חברה מפיצה Sky Cinema (הממלכה המאוחדת)
Telepool (גרמניה)
הקרנת בכורה 13 בנובמבר 2022 (Manchester Animation Festival)
16 בדצמבר 2022 (הממלכה המאוחדת)
3 בפברואר 2023 (ארצות הברית)
משך הקרנה 93 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פנטזיה, סרט הרפתקאות, סרט בסוגת ספרות עלילה ספקולטיבית, סרט לכל המשפחה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מוריס המדהיםאנגלית: The Amazing Maurice) הוא סרט קומדיית פנטזיה מונפשת ממוחשבת משנת 2022 בבימויו של טובי גנקל ובבימויו המשותף של פלוריאן וסטרמן, מתסריט מאת טרי רוסיו, המבוסס על הרומן מוריס המדהים ומכרסמיו המלומדים משנת 2001 מאת טרי פראצ'ט.[1][2] בסרט מככבים יו לורי, אמיליה קלארק, דייוויד ת'יוליס, הימש פאטל, ג'מה ארטרטון, ג'ו סוג, אריון באקייר, ג'ולי את'רטון, רוב בריידון, יו בונוויל ודייוויד טננט.[3] הסיפור עוקב אחר מוריס, חתול ג'ינג'י ברחוב שמתיידד עם קבוצת עכברושים מדברים על ידי הונאה להרוויח כסף.

זהו עיבוד קולנועי מונפש לרומן של פראצ'ט הוכרז ביוני 2019, כאשר רוסיו כתב את התסריט. רוב חברי המדבבים הראשיים התקבלו לעבודה בנובמבר 2020, כאשר מספר מדבבים נוספו במאי 2021. ההנפשה סופקה על ידי Studio Rakete ו-Red Star 3D.

הסרט הוצג בבכורה בפסטיבל האנימציה של מנצ'סטר ב-13 בנובמבר 2022, והוא הופץ בבריטניה ב-16 בדצמבר, על ידי Sky Cinema . הסרט הופץ ב-3 בפברואר 2023 על ידי Viva Pictures בארצות הברית. הסרט קיבל ביקורות חיוביות בדרך כלל מהמבקרים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוריס החתול מספר לעיירה של אנשים שיש להם מכת חולדות, המוצגת על ידי חולדות שונות המטילות אימה על תושבי העיר ומשכנעת אותם לשלם עבור קית', החלילן, שיוביל אותם אל מחוץ לעיר. מחוץ לעיר, העכברושים מתגלים כחושים ובעלי קרוא וכתוב, ועובדים עם קית' ומוריס כדי להונות ערים.

הם הולכים לעיירה באד בלינץ הסמוכה שסובלת ממחסור במזון ושם לוכדי חולדות לא הצליחו למצוא את הסיבה למזון הנעלם. בניסיון לחדור למנהרות מתחת לעיר, החולדות מבחינות שאין חולדות מקומיות למרות עקבותיהן. הם מוצאים מלכודת הלוכדת חולדות בחיים וגרילר, המנהיג שלהם, לכוד בתוכה. בינתיים, מוריס נכנס לביתו של ראש העיר וכאשר קית' מנסה למצוא אותו, הם פוגשים את בתו של ראש העיר, מליסיה, שמסיקה במהירות - לאחר שראתה עכברוש מרקד בשם סרדינים רוקד סטפס - שהם עומדים מאחורי מגפת החולדות האחרונה בעיירות הסמוכות ומתגייסת אותם כדי לעזור לגלות את הסיבה מאחורי המחסור במזון בעיר.

המסע שלהם מוביל אותם אל המפקדה של לוכדי העכברושים המקומיים, שם הם מוצאים מעבר סודי למרתף מלא באוכל. הם גם מוצאים את גרילר ושאר החולדות שמגיעות מהמנהרות עם המלכודת שמצאו. מוריס מנחש נכון שלוכדי העכברושים מנסים לתפוס את החולדות בחיים כדי להשתמש בהן לבידור, מטילים כלבים בזירה עם חולדות ומהמרים על כמה מהר הם נהרגים. לוכדי העכברושים תופסים אתסרדינים ומשתמשים בו לזירה אך הוא נחלץ על ידי האחרים.

בהרעלת המזון בחומרים משלשלים, מוריס, קית' ומליסיה מצליחים לאלץ את לוכדי החולדות להודות שהם יצרו מלך חולדות כאשר שמונה חולדות שהשאירו בדלי נקשרו בזנבותיהם ופיתחו חוש מרושע, המסוגל לשלוט בחולדות אחרות. מוריס בורח ממלך החולדות בעוד קית' ומליסיה יוצאים ליער כדי למצוא את החלילן האמיתי ולגנוב את החליל הקסום שלו, הכלי היחיד שידוע להרוג מלך חולדות. בינתיים, הבוס הגדול, שהתגלה כמלך החולדות בערימה של בגדים אנושיים, לכד את אפרסקית, אחת החולדות, ואת האפון המסוכן, המנהיג הרוחני של הקבוצה, אשר מנסה לחלץ אותה. בהתעמתות עם מלך העכברושים במשרד של לוכדי העכברושים, מוריס מופיע ומכה אותו בכסף שהם רימו, מה שמאפשר לו להימלט עם שתי החולדות.

ביער, קית' ומליסיה מנסים לגנוב את החליל מהחליל הישן אך הוא מתעורר ומנסה להרוג אותם על ידי אילוץ אותם להיכנס לתנור הבוער. הם ניצלים כאשר עכבר הצעצוע הפושט שמליסיה לקחה בעבר מגרילר מסיח את דעתו מספיק זמן כדי לאבד את החליל, ומאפשר להם לרוץ חזרה לעיר עם החליל.

בינתיים, מוריס והעכברושים מנסים לברוח מהעיר אך נעצרים על ידי מלך החולדות שמזמן עשרות חולדות מכל הכיוונים כדי להתחזק. מוריס רץ לתוך היער כדי למצוא את שני בני האדם בזמן שהעכברושים מנסים להתנגד לקריאתו של מלך החולדות להתמזג איתו. קית' ומליסיה חוזרים ואחרי כמה מכשולים ראשוניים, הוא מצליח לנגן בחליל בצורה נכונה כדי להפתיע את החולדות הרחק מהשפעתו של מלך החולדות עד שרק המלך עצמו נשאר. מלך החולדות משתמש בכוחו האחרון כדי להקפיא את כולם במקום, אבל האפון המסוכן מצליח להשתחרר, ומתריס נגדו שוב. לאחר מכן, מלך החולדות מצמיד בטלפתיה את צווארו. האפון המסוכן מזכיר למוריס שהוא חתול והוא משתמש באינסטינקטים המבוקבקים שלו כדי לתקוף ולהרוג את מלך החולדות, תוך כדי כך שהוא נפצע אנושות. כאשר מוות ומוות חולדות מגיעים לקחת את האפון המסוכן ואחד מחייו של מוריס, הוא מחליף בהצלחה את אחד מחייו בחייו של שעועית מסוכנת, ומאפשר לשניהם להתעורר. גם מליסיה וקית' מתחילים במערכת יחסים כשהם פיתחו רגשות אחד כלפי השני במהלך ההרפתקה שלהם.

כאשר מלך החולדות מובס והאוכל מוחזר לתושבי העיר, העיר והעכברושים מגיעים להסכמה. החולדות זוכות לגור באמצע העיר ובאד בלינץ הופכת לאטרקציה תיירותית עם החולדות המדברות שלה, כולל עבודה עבור קית' בתור החלילן הרשמי של העיר.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

את גרסת הדיבוב לעברית ביימה טליה ברקאי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2019 הוכרז העיבוד של הרומן של טרי פראצ'ט לסרט הנפשה.[4] בנוסף, טרי רוסיו הוצהר ככותב התסריט, קרטר גודריץ' מעצב הדמויות הקונספט, טובי ג'נקל במאי הסרט, וג'וליה סטיוארט מ-SKY, רוב ווילקינס מ-Narrativia, Emely Christians, רוברט צ'נדלר ואנדרו בייקר כמפיקים.[5] באוקטובר 2019, החלו המכירות של הסרט ויצירות אמנות מההפקה שוחררו.[6] המדבבים יו לורי, אמיליה קלארק, דייוויד ת'יוליס, הימש פאטל, ג'מה ארטרטון ויו בונוויל הוכרזו בנובמבר 2020.[7] דייוויד טננט, רוב בריידון, ג'ולי את'רטון וג'ו סאג הצטרפו למדבבים במאי 2021.[8]

מוּזיקָה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-6 באפריל 2021, הוכרז על טום האו שילחין את הפרטיטורה המוזיקלית של הסרט.[9]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוצג בבכורה בפסטיבל האנימציה של מנצ'סטר ב-13 בנובמבר 2022, והוא הופץ בבריטניה ב-16 בדצמבר, על ידי Sky Cinema. הוא אמור לצאת לאקרנים בארצות הברית על ידי Viva Pictures ב-3 בפברואר 2023, לאחר שתארך יציאת הסרט נדחתה מ-13 בינואר 2023.[10][11] הבכורה האמריקאית שלו הייתה בפסטיבל סאנדנס 2023 .[12]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Parfitt, Orlando (5 בנובמבר 2020). "Sky sets animated feature 'The Amazing Maurice' with Hugh Laurie, Emilia Clarke (exclusive)". Screen Daily. ארכיון מ-5 בנובמבר 2020. נבדק ב-6 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Wood, Heloise (13 ביוני 2019). "Pratchett's The Amazing Maurice adapted for animation". The Bookseller. ארכיון מ-8 באוגוסט 2020. נבדק ב-6 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Levine, Nick (5 בנובמבר 2020). "Casting News: Hugh Laurie and Emilia Clarke to Voice Terry Pratchett Animated Movie 'The Amazing Maurice'". BBC America. ארכיון מ-5 בנובמבר 2020. נבדק ב-6 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ AWN Staff (13 ביוני 2019). "Sir Terry Pratchett's 'Amazing Maurice' Being Turned into Animated Feature". Animation World Network. ארכיון מ-12 ביוני 2019. נבדק ב-7 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Aguilar, Carlos (16 ביוני 2019). "Terry Pratchett's 'The Amazing Maurice And His Educated Rodents' Is Being Developed Into An Animated Feature". Cartoon Brew. ארכיון מ-19 ביוני 2019. נבדק ב-7 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Barraclough, Leo (22 באוקטובר 2019). "Global Screen Picks Up 'The Amazing Maurice,' Based on Terry Pratchett's Novel (EXCLUSIVE)". Variety. ארכיון מ-5 בנובמבר 2020. נבדק ב-7 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Ramachandran, Naman (5 בנובמבר 2020). "Hugh Laurie, Emilia Clarke to Voice Terry Pratchett Adaptation 'The Amazing Maurice'". Variety. ארכיון מ-5 בנובמבר 2020. נבדק ב-7 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Lodderhose, Diana (2021-05-07). "'Doctor Who' Star David Tennant Joins 'The Amazing Maurice'; HBO Max Greenlights Spanish-Language Original 'García'; Channel 4 Axes 'The Circle' – Global Briefs". Deadline (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2023-06-30.
  9. ^ "Tom Howe to Score 'The Amazing Maurice' Animated Movie | Film Music Reporter".
  10. ^ Milligan, Mercedes (2 בדצמבר 2022). "Exclusive: 'The Amazing Maurice' Lets the Fur Fly in U.S. Theaters February 3". Animation Magazine. נבדק ב-2 בפברואר 2023. {{cite news}}: (עזרה)
  11. ^ Zahed, Ramin (25 באוגוסט 2022). "'The Amazing Maurice' Will Paw Its Way to U.S. Theaters in January". Animation Magazine. נבדק ב-2 בפברואר 2023. {{cite news}}: (עזרה)
  12. ^ Milligan, Mercedes (9 בדצמבר 2022). "'The Amazing Maurice' Makes Its Way to Sundance". Animation Magazine. נבדק ב-2 בפברואר 2023. {{cite news}}: (עזרה)