לדלג לתוכן

פאנגירל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט: משנה en:Fangirl‏ ← en:Fan (person)#Fanboy/fangirl
Addbot (שיחה | תרומות)
מ בוט: מעביר קישורי בינויקי לויקינתונים - d:q2920636
שורה 16: שורה 16:


[[en:Fan (person)#Fanboy/fangirl]]
[[en:Fan (person)#Fanboy/fangirl]]
[[da:Fangirl]]
[[sv:Fangirl]]

גרסה מ־08:49, 27 בפברואר 2013

קובץ:Fangirls.png
חבורת פאנגירלז, מתוך הסדרה 'הוסט קלאב'

פאנגירלאנגלית: Fangirl, ביטוי סלנג שבא מהמילים Fan, מעריץ ו-Girl, ילדה) הוא כינוי שניתן לנערות בגיל העשרה המעריצות באופן נמרץ ואובססיבי דמויות בדיוניות מסדרות אנימה ומאנגה יפניות למרות הידיעה הברורה שדמויות אלו הן בדיוניות לחלוטין.

דמויות אלו לרוב מיוחסות עם המילה "בישי" (קיצור למילה היפנית "Bishounen" שפירושה נער יפה) או "קאוואי" (חמוד), וגם השימוש במילים אחרות מהשפה היפנית או מלקסיקון המושגים של תרבות האנימה והמאנגה שכיח ביותר. פאנגירלז (רבים של פאנגירל) עשויות לעתים קרובות, יחד עם "פאנבויז" (פאנגירלז ממין זכר), להשתייך אל קבוצות פאנסאב של סדרות אהובות ולתת להן תרגום של שפתם. בישראל נפוצות קבוצות כאלו המתרגמות תוכניות אנימה לעברית. לרוב פאנגירלז פעילות מאוד בחוגי פורומים וקהילות מקוונות אחרות של אנימה ומאנגה, וגם לרוב משתתפות במפגשי קהילות אנימה ומאנגה וחלקן מתחפשות בקוספליי לדמויות הנערצות עליהן.

ז'אנר האנימה הפופולרי בקרב הפאנגירלז הוא בעיקר היאוי ושונאן איי, עקב כמות הבנים הנערצים בגלל יופיים וגופם השרירי האהוב כל כך ובעקבות מערכות היחסים בין הבנים שמצוינות שם.

באנגלית נלקח המונח פאנגירל בהשאלה והוא משמש גם כפועל. למשל ניתן לומר: "I fangirl Sephiroth" כלומר אני "מפנגרלת" את ספירות'.

ראו גם

ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.