ישיבת דרך השם – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:


==תולדות הישיבה==
==תולדות הישיבה==
הישיבה הוקמה בשנת [[2001]], על ידי ראש הישיבה, הרב [[ברוך צבי גרינבוים]], תלמידם של הרב [[שלמה זלמן אוירבך]] והרב [[שלמה וולבה]]. עם צוות הישיבה נמנים הרבנים ארי מור, צבי רענן, יצחק גלצר, מאיר פייבלזון, בועז מילר, שלמה ריין, איתמר טעפ ואברהם ליפשיץ.
הישיבה הוקמה בשנת [[2001]], על ידי ראש הישיבה, הרב [[ברוך צבי גרינבוים]], תלמידם של הרב [[שלמה זלמן אוירבך]] והרב [[שלמה וולבה]]. עם צוות הישיבה נמנים הרבנים ארי מור, צבי רענן, יצחק גלצר, מאיר פייבלזון, בועז מילר, שלמה ריין, איתמר טעפ, אליהו אורנשטיין, ואברהם ליפשיץ.


בחורף [[2009]] פתחה הישיבה סניף ב[[בית הכנסת אוהל יצחק]] ששופץ מחדש בגבול [[הרובע המוסלמי]] ב[[העיר העתיקה|עיר העתיקה]] בירושלים. הסניף מונה כ- 40 תלמידים הגרים בפנימייה סמוכה. התלמידים מלווים פרויקטים של [[הקרן למורשת הכותל]] ומתלמדים להיות מדריכי סיור ומדריכים בפרויקט בר מצווה של הקרן.
בחורף [[2009]] פתחה הישיבה סניף ב[[בית הכנסת אוהל יצחק]] ששופץ מחדש בגבול [[הרובע המוסלמי]] ב[[העיר העתיקה|עיר העתיקה]] בירושלים. הסניף מונה כ- 40 תלמידים הגרים בפנימייה סמוכה. התלמידים מלווים פרויקטים של [[הקרן למורשת הכותל]] ומתלמדים להיות מדריכי סיור ומדריכים בפרויקט בר מצווה של הקרן.

גרסה מ־12:27, 22 ביולי 2015

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

ישיבת דרך השם היא ישיבה גבוהה חרדית-ליטאית אלטרנטיבית השוכנת בשכונת גבעת שאול בירושלים ומונה כ-50 תלמידים.

תולדות הישיבה

הישיבה הוקמה בשנת 2001, על ידי ראש הישיבה, הרב ברוך צבי גרינבוים, תלמידם של הרב שלמה זלמן אוירבך והרב שלמה וולבה. עם צוות הישיבה נמנים הרבנים ארי מור, צבי רענן, יצחק גלצר, מאיר פייבלזון, בועז מילר, שלמה ריין, איתמר טעפ, אליהו אורנשטיין, ואברהם ליפשיץ.

בחורף 2009 פתחה הישיבה סניף בבית הכנסת אוהל יצחק ששופץ מחדש בגבול הרובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים. הסניף מונה כ- 40 תלמידים הגרים בפנימייה סמוכה. התלמידים מלווים פרויקטים של הקרן למורשת הכותל ומתלמדים להיות מדריכי סיור ומדריכים בפרויקט בר מצווה של הקרן.

בשנת 2010 רכשה הישיבה מגרש בשכונת הר נוף, עבור המבנה המרכזי שלה ובשנת 2011 החלו בבנייתו.

השיטה החינוכית

הישיבה נוסדה בעיקר עבור צעירים שלא מצאו את מקומם בישיבות הרגילות, והיא מעוניינת ליצור עבורם אלטרנטיבה בה יוכלו לבנות את אישיותם התורנית ולעצב את השקפת עולמם. הישיבה מדגישה את הלימוד בסוגיות במחשבה יהודית. מבחינה חינוכית מודגש הצורך בעיצוב אישיות כל תלמיד באופן אינדווידואלי ובקצב המתאים לו. גם בתחום הלימודי מאפשרת הישיבה גוונים שונים של לימוד תורה, במטרה ליצור חיבור פנימי יותר של התלמיד לתורה. הישיבה מבקשת להציג בפני התלמידים מגוון גישות ולכן אנשי הצוות באים מרקע מגוון, מתלמידי הרב יצחק שלמה זילברמן, ועד נטייה לברסלב. הישיבה מיועדת לתלמידים מגיל 18 ומעלה בלבד.

חלק מתלמידי הישיבה מוכוונים לרכישת מקצוע, וחלקם לומד גם במוסדות להשכלה גבוהה[דרוש מקור]. הישיבה שואפת כי בוגריה יחיו חיי תורה ומצוות תוך קביעת עיתים לתורה, יחד עם הצלחה בחיי המעשה ובמקצועות חופשיים.

הישיבה משתדלת להימנע מלקבל את מי שמעוניין לעזוב את אורח החיים התורני ואינו מעוניין להיכנס למהלך של התקדמות מבחינה תורנית.

מיזמים

במסגרת הישיבה הוקמו מספר מיזמים המיועדים עבור נוער חרדי המתמודד עם קשיים:

  • לב שומע - מענה טלפוני חינוכי לנערים הנתונים בלבטים ומצוקות, בהנהלת הרב אליאב מילר.
  • תא שמע - מכון להוצאת ספרים העוסקים בהוראת לימוד הגמרא. עד כה יצאו שני ספרים מאת הרב גרינבוים: תא שמע ולדעת ללמוד.
  • בר דעת - מועדון במרכז ירושלים הכולל חדרי צפייה, חדרי משחק, חדר מוזיקה ובית קפה אלטרנטיבי.
  • אמצע הדרך - מרכז המאבחן נערים חרדים בסיכון ודואג להשמתם במסגרות מתאימות.

פעילות בקרב חרדים עובדים

הישיבה פועלת גם לחבר את החרדים העובדים אל ערכי בית המדרש. למטרה זו הוקם ארגון חלקי בעמלי - המפעיל עשרות שיעורי תורה וכן מפיק גיליון שבועי עבורם, המופץ החל מחורף תשע"ג בדואר האלקטרוני לאלפי כתובות.

קישורים חיצוניים