גדליה רבינוביץ מליניץ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הוספות חשובות
תגיות: עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
קישורים
תגיות: עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 23: שורה 23:


==ביוגרפיה ==
==ביוגרפיה ==
רבי גדליה נולד לרבי יצחק שהיה [[דיין (הלכה)|דיין]] ב[[פולנאה]] שהיה מיוחס ל[[מהרש"א]]{{הערה|1=רבי יצחק היה בנו של רבי שמואל בן רבי אליהו בן רבי יצחק חתן המהרש"א. מ[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=2121&st=&pgnum=10 ספר תורת אבות] לנכדו רבי יהושע העשיל ממונסטריץ'.}}, בזיווג שני חתן רבי משה טשרטריער אחיו של רבי צבי מקמינקא. בנעוריו ביקר מספר פעמים אצל הבעל שם טוב" שחיבבו מאד. היה תלמידם של רבי [[לייב מפולנאה]] ושל [[המגיד ממזריטש]] ורבי [[יעקב יוסף מפולנאה]]. היה ידוע בכושר דרשנות, כיהן ברבנות מגיל 18 ב[[אוסטרופול]], [[מאריפול]] וליניץ, ובעיירה סטוויטש הסמוכה לליניץ. היה ידידם של רבי פנחס שפירא מקוריץ, רבי לייב משפולה, רבי נחום מטשרנוביל ורבי לוי יצחק מברדיטשוב. נפטר ב[[כ"ט בכסלו]] [[תקס"ד]]. גיסו היה רבי משה מ[[חסידות קוריץ|סלאוויטא]] מקים [[דפוס סלאוויטא|בית הדפוס]]. מבין תלמידיו ידוע רבי שלום מפרוהוביטש אביו של רבי ישראל מרוז'ין, רבי גדליה עמד לימינו בשעה שכמה אדמו"רים ערערו אחריו. תלמיד נוסף - רבי יהודה לייב מליניץ רשם את רעיונותיו על ארץ ישראל והגאולה.
רבי גדליה נולד לרבי יצחק שהיה [[דיין (הלכה)|דיין]] ב[[פולנאה]] שהיה מיוחס ל[[מהרש"א]]{{הערה|1=רבי יצחק היה בנו של רבי שמואל בן רבי אליהו בן רבי יצחק חתן המהרש"א. מ[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=2121&st=&pgnum=10 ספר תורת אבות] לנכדו רבי יהושע העשיל ממונסטריץ'.}}, בזיווג שני חתן רבי משה טשרטריער אחיו של רבי צבי מקמינקא. בנעוריו ביקר מספר פעמים אצל ה"[[הבעל שם טוב|בעל שם טוב]]" שחיבבו מאד. היה תלמידם של רבי [[לייב מפולנאה]] ושל [[המגיד ממזריטש]] ורבי [[יעקב יוסף מפולנאה]]. היה ידוע בכושר דרשנות, כיהן ברבנות מגיל 18 ב[[אוסטרופול]], [[מאריפול]] וליניץ, ובעיירה סטוויטש הסמוכה ל[[לינץ|ליניץ]]. היה ידידם של רבי [[פנחס שפירא מקוריץ]], רבי [[אריה לייב משפולי|לייב משפולה]], רבי [[נחום מטשרנוביל]] ורבי [[לוי יצחק מברדיצ'ב|לוי יצחק מברדיטשוב]]. נפטר ב[[כ"ט בכסלו]] [[תקס"ד]]. גיסו היה רבי משה מ[[חסידות קוריץ|סלאוויטא]] מקים [[דפוס סלאוויטא|בית הדפוס]]. מבין תלמידיו ידוע רבי שלום מפרוהוביטש אביו של רבי [[ישראל פרידמן מרוז'ין|ישראל מרוז'ין]], רבי גדליה עמד לימינו בשעה שכמה אדמו"רים ערערו אחריו. תלמיד נוסף - רבי יהודה לייב מליניץ רשם את רעיונותיו על ארץ ישראל והגאולה.


'''חתניו'''
'''חתניו'''


רבי אליהו דב אב"ד איוונצא. רבי צבי בן רבי יוסף מקמינקא. רבי ישראל חיים מלודמיר. רבי אהרן מטשרנוביל. רבי יוסף מויניצא.
רבי אליהו דב אב"ד איוונצא. רבי צבי בן רבי יוסף מקמינקא. רבי ישראל חיים מלודמיר. רבי [[אהרן מצ'רנוביל|אהרן מטשרנוביל]]. רבי יוסף מויניצא.


== ראו גם ==
== ראו גם ==

גרסה מ־14:34, 26 באוגוסט 2016

תבנית:רב

הרב גדליה רבינוביץ מליניץ היה מייסד חסידות ליניץ ומחבר הספר "תשואות חן".

ביוגרפיה

רבי גדליה נולד לרבי יצחק שהיה דיין בפולנאה שהיה מיוחס למהרש"א[1], בזיווג שני חתן רבי משה טשרטריער אחיו של רבי צבי מקמינקא. בנעוריו ביקר מספר פעמים אצל ה"בעל שם טוב" שחיבבו מאד. היה תלמידם של רבי לייב מפולנאה ושל המגיד ממזריטש ורבי יעקב יוסף מפולנאה. היה ידוע בכושר דרשנות, כיהן ברבנות מגיל 18 באוסטרופול, מאריפול וליניץ, ובעיירה סטוויטש הסמוכה לליניץ. היה ידידם של רבי פנחס שפירא מקוריץ, רבי לייב משפולה, רבי נחום מטשרנוביל ורבי לוי יצחק מברדיטשוב. נפטר בכ"ט בכסלו תקס"ד. גיסו היה רבי משה מסלאוויטא מקים בית הדפוס. מבין תלמידיו ידוע רבי שלום מפרוהוביטש אביו של רבי ישראל מרוז'ין, רבי גדליה עמד לימינו בשעה שכמה אדמו"רים ערערו אחריו. תלמיד נוסף - רבי יהודה לייב מליניץ רשם את רעיונותיו על ארץ ישראל והגאולה.

חתניו

רבי אליהו דב אב"ד איוונצא. רבי צבי בן רבי יוסף מקמינקא. רבי ישראל חיים מלודמיר. רבי אהרן מטשרנוביל. רבי יוסף מויניצא.

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ רבי יצחק היה בנו של רבי שמואל בן רבי אליהו בן רבי יצחק חתן המהרש"א. מספר תורת אבות לנכדו רבי יהושע העשיל ממונסטריץ'.