מייקל אייזנברג – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ניקיון פרמטרים בתבנית אישיות#
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 2: שורה 2:
|שם = מייקל אייזנברג
|שם = מייקל אייזנברג
|שם בשפת המקור = Michael Eisenberg
|שם בשפת המקור = Michael Eisenberg
|תמונה=
|תמונה={{אין תמונה|גבר|יישור=מרכז}}
|תאריך לידה = 18 במאי 1971
|תאריך לידה = 18 במאי 1971
|מקום לידה = [[מנהטן]]
|מקום לידה = [[מנהטן]]

גרסה מ־16:09, 17 בפברואר 2017

מייקל אייזנברג
Michael Eisenberg
לידה 18 במאי 1971 (בן 52)
מנהטן
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה ישיבה יוניברסיטי עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד שותף-מנהל בקרן הון-סיכון אלף (Aleph)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייקל אייזנברג (נולד ב-18 במאי 1971) הוא משקיע הון סיכון בתעשיית ההיי-טק הישראלית החל משנת 1995 ושותף-מנהל בקרן אלף (Aleph). מעורב בפיתוח של חברות סטארט-אפ ישראליות מובילות.

ביוגרפיה

אייזנברג נולד במנהטן ב-18 במאי 1971, והיה אחד משבעה אחים במשפחה יהודית דתית. החל ללמוד לתואר ראשון במדע המדינה בישיבה יוניברסיטי בניו יורק, לאחר שנה למד שנתיים בישיבת הר עציון, ולאחר מכן השלים לימודיו בישיבה יוניברסיטי. עם סיום לימודיו חזר לישראל. בישראל הכיר את אשתו, יפה, אף היא יהודייה מארצות הברית, ונישא לה באוגוסט 1993. לאחר נישואיהם עלו בני הזוג לישראל והם מתגוררים עם שמונה ילדיהם בירושלים. בגיל 24 הקים במקביל שתי חברות: Delavenne שעסקה במסחר במניות ואת חברת התוכנה אטרניטי, שגייסה עד היום יותר מ-25 מיליון דולר.

אייזנברג שיכנע את חברת "מונטגומרי סקיוריטיז" למנותו לנציגה בישראל, ולאחר מכן הצטרף עם נציגות זו לחברת Jerusalem Global Ventures של שלמה קליש, וכיהן בה כסגן נשיא לענייני בנקי השקעות. במסגרת זו השקיע בחברת Picture Vision, שנרכשה על ידי Kodak‏.

בשנת 1997 הצטרף כשותף לקרן הון סיכון Israel Seed Partners ופעל בה במשך 8 שנים. במסגרת זו השקיע ופיתח את החברות Shopping.com, שנרכשה על ידי eBay; ו-Answers.com , שהונפקה והפכה לחברה ציבורית.

בשנת 2005 הצטרף לבנצ'מרק קפיטל (אנ'), ופעל ממשרדיה בישראל הממוקמים בתל אביב[1]. בין ההשקעות שהוביל ניתן למנות את: Digital Fuel, Finjan, Gigya, Seeking Alpha, TuneWiki, Zlango, Conduit. בשנת 2006 דורג אייזנברג במקום ה-39 ברשימת בעלי "מגע הזהב של מידאס" של "פורבס"[2].

בשנת 2013 הקים יחד עם אדן שוחט את קרן אלף (Aleph), שגייסה כ-140 מיליון דולר להשקעות בחברות סטארטאפ ישראליות בשלבים מוקדמים.

אייזנברג הוא שותף ומייסד של אתר Sco[3]op, אתר חדשות הגולשים הראשון בישראל[4].

פעילויות נוספות

בנוסף לפעולותיו העסקיות, אייזנברג מכהן כדירקטור בדירקטוריון של ישיבת הר עציון, ישיבת ההסדר בגוש עציון. בעבר כיהן כדירקטור בסנונית, מלכ"ר הפועל למען הטמעת טכנולוגיות בבתי ספר יסודיים בישראל. כמו כן מכהן כחבר במועצת החינוך של עיריית ירושלים.

החל משנת 2005 החל אייזנברג לכתוב על חייו המקצועיים והאישיים בבלוג באינטרנט הנקרא 'שישה ילדים ועבודה במשרה מלאה' (אף שמאז נולדו לאייזנברג שני ילדים נוספים). הנושאים עליהם הוא כותב כוללים: השקעות, כלכלה ויזמות כמו גם על חוויותיו כאב לשמונה ילדים. במסגרת הבלוג פרסם בינואר 2008 אזהרה בנוגע למיתון בארצות הברית.

אייזנברג משמש כמרצה אורח באוניברסיטה העברית בירושלים ובמרכז הבינתחומי הרצליה, כמו גם באירועים בנושאי הון סיכון וטכנולוגיה.

ספרו: ככה יעשה ליהודי

עטיפת הספר "ככה יעשה ליהודי"

בפברואר 2017 עתיד לצאת בהוצאת סלע מאיר ספרו של מייקל אייזנברג "ככה יעשה ליהודי"[5] המציע פרשנות חדשה למגילת אסתר. לטענת אייזנברג כוונותיו של כותב המגילה היו שונות לחלוטין מהמשמעות המסורתית לפיה מדובר בסיפור גאולה אשר גיבורו הראשי מרדכי הינו צדיק הפועל להצלת עמו. לטענת אייזנברג מגילת אסתר מקפלת בתוכה את סיפור חורבנם של יהודי שושן ופרס, אשר התבוללו לאחר שלא השכילו לעלות לארץ ישראל ונותרו בגלות. מרדכי, הנקרא על שמו של האל הבבלי מרדוך, הינו למעשה יהודי מתבולל ואופרטוניסט המשתמש בעמו ובת דודו, כדי לנסות ולקנות לעצמו השפעה בחצרו של המלך אחשוורוש.

משמעויות אקטואליות

לפרשנות החדשה לספר ישנן גם משמעויות אקטואוליות שאייזנברג מתייחס אליהן. לתפיסתו יהדות הגולה של ימינו מקבילה ליהדות שושן ופרס, היום כמו אז ישנה מדינה ישראלית הנאבקת על קיומה, מקומה וזהותה אל מול יהודים הבוחרים לחיות במקום אחר בשל איכות החיים, הנוחות והקושי הכרוך במעבר. למעשה, גם הטקסט עצמו טורח להזכיר כי מדובר בספר פרשני שמטרתו להתריע:

"סיפורה של יהדות התפוצות לדורותיה אינו רק תולדות רדיפות היהודים, האינקוויזיציה, עלילות הדם , הפורגמים או גל השנאה האנטישמית שהוביל להשמדתם של שישה מיליון יהודים בשואה... זהו סיפורם של הזרעים שהתעופפו מן העץ לשדות זרים, סיפורה של יהדות העולם הגולה, המתפוגגת מתוך ההיסטוריה היהודית ומתוך התודעה.. אנחנו יודעים היום כי יותר מחמישים אחוז מיהודי העולם נבלעים ומתבוללים בתרבויות ובעמים בהם הם גרים וגדלים ובתוך כמה דורות רבים מהם נעלמים מהעם היהודי כלא היו"[6]

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ Michael Eisenberg joins Benchmark Capital in Israel as general partner, AltAssets
    חזי שטרנליכט, זרע ההצלחה: אייזנברג הצטרף לבנצ'מרק קפיטל, באתר "ביזפורטל", 9 ביוני 2005
  2. ^ Forbes Michael Eisenberg
  3. ^ מייקל אייזנברג, ככה יעשה ליהודי, סלע מאיר, 2016
  4. ^ Jemima Kiss, Citizen journalism gives an alternative voice to Israel, Journalism.Co.Uk
  5. ^ ככה יעשה ליהודי, באתר של הוצאת סלע מאיר
  6. ^ מייקל אייזנברג, ככה יעשה ליהודי, הוצאת סלע מאיר, 2016, עמ' 17-18