מנהל מערכת – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של 2A02:ED2:F000:CD4C:259B:9E35:30AA:1B92 (שיחה) לעריכה האחרונה של KotzBot
Elalalalal (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
תגיות: שוחזרה אות סופית באמצע מילה עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 1: שורה 1:
'''מנהל מערכת''' (ב[[אנגלית]]: '''System Administrator''' ובלשון שוטפת - '''סיסאדמין''') הוא [[מקצוע|בעל מקצוע]] בתחום ה[[מחשוב]] האחראי על התפעול השוטף של מערכת [[מחשב]] או [[רשת מחשבים]]. מנהלי מערכת בדרך כלל מהווים חלק ממחלקת [[טכנולוגיית המידע]] של החברה או הארגון בהם הם מועסקים.
'''יש לי עדכון לפורטניט טוב יותר בגלל שעכשיו אני לא יכול לדבר על זה שוב כוכב שאתה מעריץ את זה על זה שוב כוכב שאתה מעריץ את זה על זה שוב כוכב שאתה מעריץ את זה על זה שוב כוכב שאתה מעריץ את זה על זה שוב כוכב שאתה מעריץ את זה על זה שוב כוכב שאתה מעריץמנהל מערכת''' (ב[[אנגלית]]: '''System Administrator''' ובלשון שוטפת - '''סיסאדמין''') הוא [[מקצוע|בעל מקצוע]] בתחום ה[[מחשוב]] האחראי על התפעול השוטף של מערכת [[מחשב]] או [[רשת מחשבים]]. מנהלי מערכת בדרך כלל מהווים חלק ממחלקת [[טכנולוגיית המידע]] של החברה או הארגון בהם הם מועסקים.


פרטי התפקיד משתנים ממערכת למערכת, למשל ממערכת שליטה ובקרה למערכת כמו [[ויקיפדיה: מפעיל מערכת|ויקיפדיה]]. בדרך כלל התפקידים כוללים:
פרטי התפקיד משתנים ממערכת למערכת, למשל ממערכת שליטה ובקרה למערכת כמו [[ויקיפדיה: מפעיל מערכת|ויקיפדיה]]. בדרך כלל התפקידים כוללים:

גרסה מ־10:03, 17 בספטמבר 2020

יש לי עדכון לפורטניט טוב יותר בגלל שעכשיו אני לא יכול לדבר על זה שוב כוכב שאתה מעריץ את זה על זה שוב כוכב שאתה מעריץ את זה על זה שוב כוכב שאתה מעריץ את זה על זה שוב כוכב שאתה מעריץ את זה על זה שוב כוכב שאתה מעריץ את זה על זה שוב כוכב שאתה מעריץמנהל מערכתאנגלית: System Administrator ובלשון שוטפת - סיסאדמין) הוא בעל מקצוע בתחום המחשוב האחראי על התפעול השוטף של מערכת מחשב או רשת מחשבים. מנהלי מערכת בדרך כלל מהווים חלק ממחלקת טכנולוגיית המידע של החברה או הארגון בהם הם מועסקים.

פרטי התפקיד משתנים ממערכת למערכת, למשל ממערכת שליטה ובקרה למערכת כמו ויקיפדיה. בדרך כלל התפקידים כוללים:

  1. ניהול מערכת משתמשים (הקצאת משתמשים, איפוס סיסמאות וכדומה)
  2. דאגה לגיבוי ולאמינות של המידע
  3. תפעול שוטף של החומרה, התקנה/הסרה של רכיבים
  4. התקנת תוכנות והסרתן.

מנהל המערכת הוא אדם שהוכשר לכך על ידי תארים שמשלבים ידע בחומרה תוכנה ורשתות תקשורת, ידע זה מוקנה מלימוד להסמכות לתארים של ארגונים שונים ובהם:

כמו כן, מסלול הכשרה בולט של אנשי סיסטם בישראל הוא קורס נתמ"ם של צה"ל.

ראו גם


קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מנהל מערכת בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא מחשבים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.