מייק אפס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייק אפס
לידה 18 בנובמבר 1970 (בן 53)
אינדיאנפוליס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Mike Epps עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Michael Elliot Epps עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1989 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • תיכון ארלינגטון
  • Arsenal Technical High School עריכת הנתון בוויקינתונים
https://mikeepps.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייקל אליוט אפסאנגלית: Michael Elliot Epps, נולד ב-18 בנובמבר 1970)[1] הוא סטנדאפיסט ושחקן אמריקאי. בין היתר הוא שיחק את Day-Day Jones ב- "Next Friday" ובסרט ההמשך Friday After Next, וגם הופיע ב- בדרך לחתונה עוצרים בווגאס והנגאובר 3: חוזרים לווגאס בדמות בלאק דאג. הוא החליף את קולו של מרטין לורנס בדמות הראשית "בוג" בסרט חברים על הכוונת 2 ובנוסף גילם את לויד ג'פרסון "LJ" וויין בסרטים האויב שבפנים: אפוקליפסה והאויב שבפנים: השמדה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפס נולד וגדל באינדיאנפוליס, אינדיאנה, למרי ריד וטומי אפס.[2][3] ב-1994 עבר לברוקלין כדי לככב בסדרת הסטנדאפ Def Comedy Jam.[4]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטנד אפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפס החל את הקריירה המקצועית שלו בהצטרפות לסיבוב ההופעות של Def Comedy Jam בשנת 1995 וכיכב בשניים משידורי Def Comedy Jam של HBO . [5]

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייק אפס הופיע לראשונה בקולנוע בשנת 1997 בסרטו של וין דיזל "Strays". בשנת 1999, אפס נבחר לשחק לצד אייס קיוב בסרט ההמשך "Next Friday". הבחירה התבצעה לאחר שבועות של אודישינים שהחלו כאשר אייס קיוב הגיע למופע סטנדאפ של אפס ולאחר מכן ביקש ממנו להתמודד על תפקידו של דיי-דיי ג'ונס.[6] מאוחר יותר באותה שנה, אפס הופיע בתפקיד אורח בסרט "3 Strikes", ושיחק תפקיד משנה לצד ג'יימי פוקס בסרט פתיון. בשנת 2001 דובב את דמותו של סוני הדוב בסרט דוקטור דוליטל 2 ובנוסף שיחק דמות קומית של סרסור בשם "בייבי פאודר" בסרט "How High" לצידם של מת'וד מן ורדמן. אפס חזר לשתף פעולה עם אייס קיוב בשנת 2002, בסרט "All About the Benjamins", ושוב התאחד עם קיוב בסרט ההמשך Friday After Nex. בשנת 2008 דובב דמות של דוב בסרט "Open Season 2", לאחר שמרטין לורנס סירב לתפקיד. בשנת 2010, אפס הוציא מופע סטנדאפ מיוחד בשם "Under Rated & Never Faded", והנחה את טקס פרסי ההיפ הופ של BET לאותה שנה.

בשנת 2012 שיחק לצד ויטני יוסטון וג'ורדין ספארקס בגרסת הקאמבק של הסרט "Sparkle", בתפקידו הראשון שאינו קומי כנבל הראשי בשם סאטין קומיקאי במהלך היום ובעל ברון סמים זדוני ואלים במהלך הלילה. ביצועיו של אפס זכו לשבחים רבים מצד המבקרים והקהל.

בשנת 2014 זכה בתפקיד של ריצ'רד פריור בביוגרפיה המתוכננת של פריור.

עם זאת, הפרויקט נתקע בשלבי ההפקה ולבסוף נגנז. עם זאת אפס כן גילם את פריור בביוגרפיה של נינה סימון "Nina", משנת 2016 ובפרק של סדרת הדרמה לייקרס: קבוצה מנצחת של HBO.[7]

בשנת 2016 כיכב בסרט הקומדיה-אימה "Meet the Blacks" ובהמשך גם בסדרת ההמשך "The House Next Door: Meet the Blacks 2". הוא שיחק את דמות הכותרת בסיטקום "Uncle Buck", ששודר לעונה אחת בשנת 2016.

מאז שנת 2021, אפס משמש כחבר קבוע בקומדיית מצבים של נטפליקס איך עושים את זה.

בשנת 2024 ביצע הופעת אורח בדרמת הפשע של CBS,"נקודת שוויון" בה מככבת קווין לטיפה, שם גילם את ג'יי ג'יי קראנסון, מכור להימורים לשעבר שנשכר על ידי מק'קול למשימת ההצלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייק אפס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Mike Epps Biography". TVGuide.com. נבדק ב-26 באוגוסט 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Bonnie Britton, "Epps offers encouragement", Indianapolis Star, January 20, 2000.
  3. ^ Bonnie Britton, "Mike Epps is our homie, not Gary's, actor's dad says", Indianapolis Star, September 24, 2000.
  4. ^ "Mike Epps returns to Fayetteville tonight". fayobserver.com.
  5. ^ Mike Epps. VSU Multi-Purpose Center (October 13, 2017). Retrieved on March 17, 2020
  6. ^ "Catching Up With...: Mike Epps". backstage.com.
  7. ^ "Mike Epps Set As Richard Pryor, Three Others Cast In HBO's L.A. Lakers Drama Series". Deadline. 21 ביוני 2021. {{cite web}}: (עזרה)