מייק ברנט (קולנוען)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייק ברנט
Mike Brant
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 14 במאי 1948
אוסטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 8 באוגוסט 2006 (בגיל 58) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים חוות הנוער הציוני עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אופיר (2006) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייק ברנט (14 במאי 19488 באוגוסט 2006) היה קולנוען ישראלי. ממקימי ענף הקולנוע בישראל וזוכה פרס אופיר, היה מבכירי הטכנאים של הקולנוע הישראלי ומנכ"ל חברת fts לשרותי קולנוע וטלוויזיה[1].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברנט נולד באוסטריה ביום הקמת מדינת ישראל, ה' באייר תש"ח. בגיל חצי שנה עלתה משפחתו לישראל והתיישבה ברמת השרון. את נעוריו העביר בפנימיית הנוער הציוני בירושלים. את שירותו בצה"ל עשה בחטיבת הבקעה. לאחר שחרורו מצה"ל למד ברנט בקורס לעוזרי צלם של שלמה סוריאנו. את צעדיו הראשונים בענף הקולנוע החל בשנת 1968 כעוזר תאורן בסרטו של אורי זוהר, "כל ממזר מלך". זוהר הוקסם מברנט, שהתאפיין במראה צברי מחוספס ובקול צרוד, ונתן לו תפקיד כחייל בסרט.

יכולותיו הטכניות, תושייתו ועקשנותו של ברנט, הפכו אותו במהרה לטכנאי המוביל של סוף שנות הששים בתעשיית הקולנוע המקומית[1]. הוא נשלח ללונדון על ידי חברת "קורדוברו" שהתמחתה בהשכרת ציוד לחברת "סמואלסון", יצרנית מובילה של מצלמות וציוד תאורה, שם הפך לבן בית. לימים ייסד את חברת השכרת הציוד fts, שסייעה למרבית הפקות הקולנוע הבינלאומיות שהגיעו לישראל כמו גם להפקות מקומיות. השכלתו הטכנית, התעדכנותו בשינויים ואישיותו החמה, הפכה אותו במשך השנים לאחד הגורמים היציבים בתעשיית הקולנוע ולעוגן של הפקות בינלאומיות שהגיעו לישראל. ברנט נחשב רב אמן בתחום המצלמות וכמעט כל סרטי הקולנוע שנעשו בישראל יצאו מבית הציוד שלו שייעץ ותמך טכנית בהפקות.

היה נשוי למיקי ואב לארבע בנות.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.