מכתב בבקבוק (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מכתב בבקבוק
Message in a Bottle
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על ספר של ניקולס ספארקס
בימוי לואיס מנדוקי
הופק בידי קווין קוסטנר, ג'ים וילסון
תסריט ג'ראלד די פגו
עריכה סטיבן ויסברג
שחקנים ראשיים רובין רייט
קווין קוסטנר
פול ניומן
מוזיקה גבריאל יארד
צילום קאלב דשאנל
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה טיג הפקות, Di Novi Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 12 בפברואר 1999
משך הקרנה 131 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט רומנטי, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט דרמה, מלודרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 30,000,000 דולר
הכנסות 118,000,000 דולר
הכנסות באתר מוג'ו messageinabottle
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מכתב בבקבוקאנגלית: Message in a Bottle) הוא סרט רומנטי אמריקאי משנת 1999 בבימויו של לואיס מנדוקי, עם רובין רייט, קווין קוסטנר ופול ניומן בתפקידים הראשיים.

זה סיפור אהבה רומנטי בין גבר אלמן ואשה גרושה, שהתפתח בעקבות מכתב בבקבוק ששלח הגבר לאחר מות אשתו והתגלה על ידי האישה בחוף הים.

התסריט מבוסס על רב המכר "מכתב בבקבוק" של ניקולס ספארקס משנת 1998.

הסרט צולם במיין, שיקגו ווילמינגטון (קרוליינה הצפונית)

הסרט זכה לביקורות שליליות אך היה הצלחה מסחרית גדולה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תרזה אוסבורן (רובין רייט) היא אם יחידנית לג'ייסון (ג'סי ג'יימס) בן העשר. היא עובדת כעיתונאית חוקרת בשיקגו טריביון. היא טסה לנופש בקייפ קוד לאחר שהשאירה את ג'ייסון אל אביו.

בהליכה על שפת הים היא מוצאת בקבוק ובו מכתב אהבה לאישה בשם קתרין החתום באות G. בשובה למערכת העיתון בשיקגו היא מראה זאת לחברתה העיתונאית לינה פול (אליאנה דגלאס) ולבוס שלה צ'ארלי (רובי קולטריין). היא מבקשת מצ'ארלי לא לפרסם זאת אבל הוא כעורך ממולח מתעלם מזה ומפרסם את המכתב. הם מקבלים מכתבים רבים למערכת ובתוכם מכתב דומה לזה שבבקבוק ומכתב נוסף שאינו מיועד לקתרין. בדיקת מומחה מגלה שכל המכתבים נכתבים באותה מכונת כתיבה ומתגלה כתובת הכותב - גארט בלייק מוילמינגטון (קרוליינה הצפונית).

תרזה נוסעת לשם במסווה של עיתונאית חוקרת ונפגשת בתחילה בדודג' בלייק (פול ניומן) ששולח אותה לבנו גארט (קווין קוסטנר) שעובד כבונה סירות בנמל. היא לא מגלה לו את הסיבה האמיתית לבואה ומתחיל ביניהם רומן אהבה תוך שהוא מספר לה את הסיפור העצוב על מות אשתו קתרין שציוריה ממלאים את דירתו.

הרומן הזה מפיח חיים בנפשה של תרזה לאחר שחוותה גירושים לא נעימים. היא חוזרת לשיקגו ומזמינה את גארט לביתה. גארט מגיע לשיקגו ומתידד עם ג'ייסון. הרומן עם תרזה מתהדק והם מקיימים יחסים עד שגארט מוצא את שני המכתבים שלו והמכתב ששלחה קתרין בבקבוק לפני מותה. הוא כועס מאד על תרזה שלא גלתה לו את סיבת בואה. הם נפרדים וגארט חוזר לביתו.

גארט בונה סירה לזכרה של קתרין בעזרת ג'וני לנד (ג'ון סאבאג'), אחיה של קתרין. ג'וני עוזר לו לאחר שהחזיר להוריו את כל ציוריה של קתרין. הוא מזמין את תרזה להשקת הסירה ומדבר בטקס על אהבתו לקתרין. תרזה נוכחת בקהל אך מרגישה מיותרת וחוזרת לשיקגו. דודג' משכנע את בנו לחדש את הקשרים עם תרזה. גארט כותב מכתב לקתרין בו הוא מודיע לה כי החליט להמשיך בחיים חדשים. הוא שם את המכתב בבקבוק ועולה עם המכתב על הסירה כדי לזרקו לים. מתרחשת סופה עזה וסירה מתהפכת ובה זוג וילדה. גארט מצליח להעלות לסירתו את האב והילדה (היידן פנטייר) אך מזנק למים כדי להציל את האם וטובע איתה.

תרזה מגיעה לנחם את דודג' והוא מוסר לה את המכתב שנמצא על הסירה "קתרין" של גארט ובו כותב גארט לקתרין כי התאהב בתרזה ורוצה להמשיך אתה את חייו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
רובין רייט תרזה אוסבורן
קווין קוסטנר גארט בלייק
פול ניומן גארט בלייק
ג'ון סאבאג' ג'וני לנד אח של קתרין
בת'ל לזלי מרתה לנד אמא של קתרין
טום אלדרג' הנק לנד אבא של קתרין
ג'סי ג'יימס ג'ייסון אוסבורן
רובי קולטריין צ'רלי טוסצ'י עורך עיתון
אילאנה דגלאס לינה פול עיתונאית
היידן פנטייר ילדה על הסירה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]