מלון פלאזה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלון פלאזה
Plaza Suite
כרזת הסרט מלון פלאזה
כרזת הסרט מלון פלאזה
כרזת הסרט מלון פלאזה
מבוסס על המחזה מלון פלאזה של ניל סיימון
בימוי ארתור הילר
הופק בידי הווארד קוץ'
תסריט ניל סיימון
עריכה פרנק ברכט
שחקנים ראשיים וולטר מתאו
מורין סטייפלטון
ברברה האריס
לי גרנט
מוזיקה מוריס ז'אר
צילום ג'ק מרטה
מדינה ארצות הברית
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 12 במאי 1971
משך הקרנה 114 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה מטורפת עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 4,000,000‏$
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלון פלאזהאנגלית: Plaza Suite) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 1971 בבימויו של ארתור הילר עם וולטר מתאו, מורין סטייפלטון, ברברה האריס ולי גרנט בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי ניל סיימון והוא מבוסס על המחזה שלו "מלון פלאזה" משנת 1968. המחזה הועלה על הבמות בישראל שלוש פעמים בתיאטרון הקאמרי, בשנת 1970, שנת 1973 וגרסה חדשה בתרגום דורי פרנס בשנת 2005.

המחזה והסרט מורכבים משלוש מערכות ללא קשר ביניהן המתרחשות בסוויטה מספר 719 במלון פלאזה בניו יורק. בכל מערכה מתוארים יחסים בין גבר ואישה. וולטר מתאו מופיע בתפקיד הגבר בשלוש המערכות. בסיום הסרט מופיעים שלושת הזוגות וקדים לצופים כמו בהצגת תיאטרון.

הסרט היה מועמד לפרס גלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר - קומדיה או מוזיקלי.

מורין סטייפלטון הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר - סרט קולנוע.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קארן נאש (מורין סטייפלטון) מגיעה לסוויטה מס' 719 במלון פלאזה בניו יורק כדי לחגוג עם בעלה סאם (וולטר מתאו) 23 שנים לנישואיהם.

היא מכינה כיבוד ומחכה לבעלה לחגוג את האירוע. סאם מגיע לסוויטה טרוד כולו בעבודתו על הכנת חוזה נדל"ן ביחד עם מזכירתו היפה והגרושה מיס מקורמק (לואיז סורל). קארן מבחינה ביחס האוהד של סאם למזכירתו היפה.

לאחר שהמזכירה עוזבת, סאם מתעלם מכל דבריה של אשתו והיא מגיעה למסקנה שהוא אינו אוהב אותה יותר וכי יש לו תסביך גיל ה-50 ולכן יש לו קשר אהבים עם מזכירתו. סאם המרוגז מודה בכך ולבסוף שניהם יוצאים מהמלון לחוד.

מערכה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'סי קיפלינג'ר (וולטר מתאו) הוא מפיק הוליוודי עשיר ומצליח. הוא מגיע לניו יורק לרגל עסקיו ומתאכסן בסוויטה 719 במלון פלאזה בניו יורק. ג'סי הוא רודף נשים מושבע וגרוש שלוש פעמים. הוא מחפש אישה לבלות עימה בחדרו ונעזר בפנקס ההיכרויות האישי שלו. הראשונה שהוא מצליח להתקשר איתה היא מיוריאל טייט (ברברה האריס) איתה היה לו קשר בעבר. מיוריאל היא נשואה ויש לה שלושה ילדים, היא חוששת להיפגש עם ג'סי אך לבסוף מחליטה לפגוש אותו במלון לחמש דקות.

ג'סי מפעיל את כל קסמו על מיוריאל ומספר לה על עושרו ועל קשריו עם השחקנים המפורסמים ביותר בהוליווד תוך שהוא מוזג לה מדי פעם כמויות גדולות של אלכוהול. כל זה עושה את שלו על מיוריאל וג'סי מצליח לכבוש אותה.

מערכה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוי הבלי (וולטר מתאו) ואשתו נורמה (לי גרנט) עומדים לחתן את בתם נימסי (ג'ני סאליבן) באולם הבארוק במלון פלאזה. הם שכרו את סוויטה מספר 719 אך נימסי נסגרה בחדר האמבטיה כשהיא לבושה בבגדי כלה ומסרבת לצאת משם כי היא פוחדת מהנישואים.

רוי מנסה לפרוץ את דלת אך נכשל. מנסה להגיע לשם דרך החלון תוך שהוא הולך על מעקה המלון בגובה רב, אך היא נועלת את החלון. תוך כדי הניסיונות שלו, בני הזוג צועקים אחד על השנייה מי אשם בחינוך של בתם.

לבסוף מוריד רוי את טון הדיבור שלו ונימסי מאפשרת לו להיכנס ולשוחח. לאחר שהוא יוצא היא שוב נועלת את הדלת והוא מספר לאשתו כי נימסי מפחדת להינשא ולחיות כמו שהוריה חיים ומתנהגים.

הפרשה מסתיימת כאשר החתן המיועד עולה לחדר וצועק לעבר נימסי שתירגע ותרד מהר למטה והיא יוצאת מהר ויורדת לקהל החוגגים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]